ponedeljak, 12.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 11.09.2019. u 22:55 J. Antelj – I. Albunović
POBUNA VLASNIKA LEGALNIH APARTMANA

„Buking” oglašava i nekategorizovan smeštaj

Spekuliše se da petina objekata koji se nude turistima na ovoj platformi nije prošla nikakve kontrole
(Фото Пиксабеј)

Sve više vlasnika apartmana i hotela prstom upire u „Buking” zbog toga što poslednjih godina, kako tvrde, dopušta da se na ovoj platformi za oglašavanje nađe nekategorizovan smeštaj.

Posle najnovije afere u Hrvatskoj, gde je grupa turista iz Francuske preko „Bukinga” rezervisala luksuznu vilu na Hvaru (za oko 6.000 evra), a u letovalištu zatekla gradilište i zapušten plac, oglasili su se i legalni iznajmljivači smeštaja u Dalmaciji.

Prema pisanju „Jutarnjeg lista”, oni ističu da je nelojalna konkurencija uzela maha i da čak 20 odsto objekata koji se oglašavaju preko „Bukinga” nema rešenje o kategorizaciji. Kažu da je slučaj s francuskim turistima, koji je bacio senku na celokupnu turističku ponudu u Hrvatskoj, mogao da bude sprečen da je „ta platforma tokom registracije lažne hvarske vile od iznajmljivača tražila rešenje o kategorizaciji objekta”.

– Svaki čovek ima ličnu kartu s podacima o identitetu. Za turistički objekat takva lična karta bila bi rešenje o kategorizaciji. Ako pitate „Buking” zašto su do pre nekoliko godina kao osnovni uslov za oglašavanje tražili rešenje o kategorizaciji, a sada to više ne traže, sigurno nećete dobiti odgovor. Razlog je isključivo u njihovom profitu, a posledice su upravo ovakve – prenosi „ Jutarnji list” izjavu vlasnika luksuznog hotela u Dalmaciji, koji s pravom pita zbog čega su neki zaštićeni, a drugi prolaze kroz zahtevnu proceduru i pridržavaju se pravila.

Rešenje o kategorizaciji sadrži ime i prezime vlasnika objekta, dokaz o pravu raspolaganja kroz vlasnički list ili ugovor o zakupu, popis opreme. Kako se navodi, to je zbir svega onoga što objektu daje određeni broj zvezdica i pokazatelj stvarnog stanja u smeštaju. U rešenju se precizno navodi šta gost stvarno dobija u objektu koji je odabrao. Kako je objašnjeno, „Buking” na nekoliko načina dolazi do profita, a jedan od njih je provizija od oko 20 odsto. Taj deo od ukupnog iznosa ide direktno na račun kompanije kada se realizuje uplata gosta apartmana.

Inače, ova platforma je optuživana i zbog skrivenih troškova u cenama smeštaja. Zato je pod pritiskom britanske Agencije za zaštitu konkurencije na onlajn tržištu rezervacija od pre nekoliko dana (1. septembra) promenjen način poslovanja „Bukinga”, „Trivaga” i sličnih kompanija. One sada moraju jasno da navedu sve troškove (takse, naknade za čišćenje itd.) i da ih predoče korisnicima pre rezervacije. Turisti su se, takođe, žalili i na lažne ocene hotela, agresivne načine prodaje i obmanjujuće tvrdnje o sniženjima. Ove platforme dobile su smernice za nova pravila rezervacije smeštaja, a kada je reč o popustima moraće da reklamiraju samo one apartmane ili hotele koji su zaista dostupni. Gotovo da nema korisnika koji nije iskusio da baš u trenutku kada namerava da rezerviše smeštaj dobije informaciju da je reč o poslednjoj sobi ili apartmanu, čime se potencijalni gost požuruje. Prema podacima britanske antimonopolske komisije, dešavalo se da sajtovi postavljaju oglase već rasprodatih hotela kako bi uticali da potencijalni korisnik što pre donese odluku. Često su upoređivali cene luksuznih apartmana sa standardnim i iskazivali popuste koji su veći od realnih. Najveći problem su ipak bili skriveni troškovi, pa ove platforme sada moraju da iskažu pun iznos koji gost plaća.

Komеntari15
9187f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Спа Интимо
Стварно би требало букинг и осталеонлине платформе ставити у неки ред и под законску регулативу (исто и за неприкосновени Аирбнб). Тачно је да су туристи навикли на њих, да прескачу туристичке агенције, да нешто и уштеде, или бар тако мисле. Али има превише нетачних информација, полуинформација, лажних вести, скривених трошкова. Погођени су не само тражиоци смештаја него и станоиздавачи. једном ако дође до негативне рецензије, иако то не мора да буде тако, скоро је немогуће исправити је.
20%
20% zvuči suludo alavo za ovu platformu. Da li ste sigurni da je to istina? Da nije neka greška? Odakle vam ovaj podatak?
Saša
Nije za sve objekte 20% provizija , ali za manje smeštajne objekte to je tačan iznos provizije, ne samo u kod nas tako je i u Grčkoj recimo .Ide i manje naravno do nekih 15 % što je najmanji iznos koji sam video u praksi radeći preko njih i sa njima.Žalosno je da se Srbija vodi iz Zagreba gde je centralni njihov office za ovaj deo Evrope.
Dragan
Što se tiče nekategorisanih smeštaja,prilika za inspekciju da sa 3-4 klika Booking-Registar turizma(ako je ažuran) proveri ko je registrovan a ko ne.Na Booking mapi postoje koordinate objekta a onda zna se kuc,kuc mi došli...Inače 90% gostiju iz sveta dolazi preko Bookinga i plaća po dolasku.Po rezervaciji objekta postoji mogućnost kontakta gost-vlasnik smeštaja preko Bookinga.Sve je dobro osmišljeno samo treba čitati na sajtu.
Dragan
Sva odgovornost je na izdavaocu smeštaja koji sam uređuje stranicu na Bookingu i sam određuje cenu, otvara ili zatvara objekat ako ima neke radove ili slične situacije.Naravno da se svi bore za profit, zato i izdavaoci smeštaja oglašavaju svoj objekat i upravo to su osnovne radnje Bookinga da ceo svet vidi oglašeni objekat na svim mogućim jezicima, a to ima svoju cenu u obliku provizije. Na izdavaocu je da li prihvata uslove ili ne kao i na gostu koji bira objekat.
Куптин
Двадесет посто провизије коју узима овај посредник јесте заиста превише. Зато, кад год је могуће, барем у случају хотела, пробајте да резервишете смештај директно, мејлом или телефоном - слободно тражите повољнију цену него што је код Букинг Кома. Узгред, сазнаћете да су хотелијери већ сити њихових услова пословања, односно маржи које узимају, не радећи и не улажући практично - ништа.
Дом престарелых
pa kada može država da zahvati 20% poreza od zakupa bez ikakve pravne zaštite (osim na papiru) kako za vlasnika tako i zakupca, onda mi ovo dođe isto prodavanje magle, ali na svetsku foru.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja