petak, 18.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Prvi put pronađena voda na potencijalno naseljivoj planeti

(Фото: Пиксабеј)

LOS ANĐELES – Naučnici su prvi put pronašli vodu u atmosferi planete koji kruži unutar nastanjive zone udaljene zvezde, javlja Bi-Bi-Si.

Kako je planeta K2-18b udaljena 111 svetlosnih godina od Zemlje, predaleko je da bi se do nje poslala letelica u potrazi za životom izvan naše matične planete.

Ali naučnici u sledećih deset godina očekuju lansiranje generacije svemirskih teleskopa uz pomoć kojih bi moglo da se utvrdi ima li u atmosferi planete K2-18b gasova kakve mogu proizvesti samo živi organizmi.

Ova planeta je dvostruko veća od Zemlje, a računarsko modelovanje podataka pokazuje da bi do 50 odsto njene atmosfere moglo da se sastoji od vode.

Pritom na planeti preovlađuju temperature dovoljno hladne za tekuću vodu, od nula do 40 stepeni Celzijusa, javlja Tanjug.

Jedini problem je to što astronomi ne mogu da se slože oko toga koji gasovi bi dokazali prisutnost života.

„Svakako će biti potrebno istraživanje hemijskog sastava možda i stotinu planeta da bismo shvatili kako su stvorene i kako su se razvile”, kazala je za Bi-Bi-Si profesorka Đovana Tineti, na čelu tima koji je objavio otkriće vode na K2-18b u naučnom časopisu „Nejčr Astronomi”.

Ona je oduševljena otkrićem.

„Ovo je jedno od najvećih pitanja nauke jer smo se uvek pitali da li smo sami u Univerzumu”, rekao je njen kolega dr Voldman.

Voda je do sada otkrivena na drugim planetama, ali oni su ili prevelike ili previše vruće da bi podržale uslove za život, dok je manje i relativno hladnije planete teže otkriti.

K2-18b je pronađena 2015. zahvaljujući Nasinoj letelici Kepler i jedna je od stotina planeta čija je masa između Zemlje i Neptuna, a nazivaju se super-Zemlje.

Očekuje se da će Nasina misija Teš otkriti još stotine takvih planeta tokom sledećih godina.

Komеntari1
717d8

vuk
Planeta koja je daleko 100 svetlosnih godina nije nastanjiva planeta.Ljudi jednostavno ne mogu da dodju do nje.

Prijavitе sе na našu mailing listu