petak, 15.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48
POTEZ OD RUZVELTOVE DO DRINČIĆEVE

Ulice Kraljice Marije i Džordža Vašingtona kao peščani bazeni

Nadležni uveravaju da će od nedelje za saobraćaj biti otvorena deonica od Starine Novaka do Takovske na kojoj je trenutno i najviše majstora
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 12.09.2019. u 21:21
Потез од зграде градске управе до Таковске ради се убрзано (Фотографије: Д. Алексић)

Ulice Kraljice Marije i 27. marta majstori, koji su u njih došli polovinom juna, trebalo je da napuste još 20. avgusta, a najkasnije 1. septembra. Iza radnika je trebalo da ostanu preuređeni kolovoz, tramvajske šine i popločani trotoari, ali tamo trenutno svega ima samo ne sređenih saobraćajnica. Kraljice Marije trenutno izgleda kao ogromni peščani bazen u kome asfaltni sloj nije ni u najavi sa tri-četiri radnika juče oko 9 sati. A Goran Vesić, zamenik gradonačelnika, istakao je juče da očekuje da do kraja septembra ili u prvim danima oktobra taj deo bude pušten u saobraćaj. 

Za razliku od ove ulice, u 27. marta asfalt je stigao celom dužinom, ali i tu je svakom prolazniku jasno da ima još dosta posla pre uspostavljanja redovnog saobraćaja. Nadležni, ipak, uveravaju da će saobraćaj na potezu od Starine Novaka do Takovske profunkcionisati konačno od nedelje.

Gradski oci za probijanje roka kao opravdanje istakli su nepredviđen problem sa podzemnim instalacijama i time što su one bile pogrešno ucrtane. Čak i da se to uzme kao opravdani izgovor, žiteljima ovog dela prestonice, s razlogom, nije jasno zašto je u međuvremenu raskopana i Ulica Džordža Vašingtona.

Od Ruzveltove do Starine Novaka niti majstora niti pomaka u poslu

– Ovo trenutno deluje kao da se deca igraju. Kad krenem ujutru u nabavku gledam gde da zgazim, a da ne izvrnem nogu. U Kraljice Marije, koja trenutno najgore izgleda, gotovo da nema majstora. A u 27. marta radnici ne znaju gde će pre. Gradilište izgleda histerično. Tamo gde ih ima, majstori rade punom parom, ali jasno je da ih nema dovoljno iako ih je na ovoj deonici tridesetak – juče se požalila Milica Jovanović (70) koja stanuje nedaleko od Gradske uprave.

Da je svaka reč sugrađana na mestu, juče se uverio i reporter „Politike”. U Kraljice Marije radnici se mogu prebrojati s lakoćom. Ova ulica izgleda kao da su u njoj radovi tek počeli. Znatno više je posao odmakao u 27. marta. Deo radnika je oko šina, deo oko ivičnjaka i asfalta, dok jedna grupa buši određene otvore na već postavljenom asfaltu.

Dok se čeka uspostavljanje redovnog saobraćaja u 27. marta, u njoj, bliže Takovskoj, već ima dosta automobila, ali ne onih koji se kreću ovim kolovozom, već isključivo parkiranih. Uoči 1. septembra nadležni su uveravali da će u narednom periodu konačno normalno moći da se koristi i raskrsnica sa Takovskom (u pravcu centar – periferija i obrnuto). Koristila se samo nekoliko dana, a sada je već ponovo raskopana. Bilo je jasno da će ovaj ukrštaj ulica tek morati da se sređuje jer je samo pola traka na ovom uglu bilo završeno, dok je u drugom delu bio stari sloj. Zbog toga se trenutno automobili dvosmerno kreću u trakama koje se uobičajeno koriste za smer centar – periferija.

U Džordža Vašingtona, gde su radovi krenuli krajem jula, skoro mesec dana pre predviđenog roka, deo deonice je gotovo bez majstora, dok je u drugom delu više njih koncentrisano na postavljanju tramvajskih šina. Na poslednjem potezu koji je zatvoren polovinom avgusta, od Bulevara despota Stefana do Drinčićeve, juče je bušen kolovozni sloj. Tek tu je nejasno zašto se uklanja kolovoz kada blizu kraja nisu ni Kraljice Marije ni preostali deo Džordža Vašingtona.

Raskrsnica u Takovskoj koja je otvorena prvog septembra i odmah zatvorena

Do sada su u tefterima nadležnih ostali brojni najavljeni i probijeni rokovi, kada je reč o obnovi ovih ulica, pa građani opravdano sumnjaju i u poslednju najavu koja kaže da će od nedelje vozila moći da se kreću od Takovske do Starine Novaka. Pojedini žitelji prestonice našem listu ovih dana su se požalili kako su nezvanično od majstora čuli da će na celoj deonici i konačan rok (20. decembar) biti debelo probijen. Za sada, makar zvanično, takav scenario nadležni ne pominju. Na ovu temu juče je govorio i gradski urbanista Marko Stojčić koji je ukazao da je deo od Takovske do Kalemegdana znatno manje komplikovan i da se očekuje da će radovi biti završeni do Nove godine.

– Novu deonicu radova nećemo otvarati dok se ne završi prethodna. Nažalost, generacija za generacijom je u prošlosti obavljala neke radove koji nisu bili upisivani u katastre podzemnih vodova i to nam je bio najveći problem – naveo je Stojčić.

Jedno je sigurno – dok se ne završi cela deonica od Ruzveltove do tvrđave, tramvaji neće moći da se vrate na šine u ovom delu grada.

Tri velika gradilišta

Na potezu od Ruzveltove do tvrđave, ali i u Karađorđevoj sa Savskim kejom, kao i u Bulevaru patrijarha Pavla nosilac posla je isti – „Energoprojekt”. Poslednjih dana i žitelji Karađorđeve negoduju što posle puštanja u saobraćaj kolovoznog dela majstora gotovo da i nema, a nema ni trotoara.


Komentari8
5b284
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dejan
Kraljice Marije poligon za vežbe.Obučavaju se oni koji bi hteli biti majstori ili tako nekako.Imamo cevi,rupa,malo šina itd.Rekviziti za obuku.Plan je da svaki dan njih nekoliko tačnije dvojica,otkopavaju i zatrpavaju i tako u nedogled.Super, kakva produktivnost.Sramota za ljude koji tu žive,rade... zadnja rupa na svirali.
Danilo Stojković
Da se ja pitam, ja bih tu proterao autobus! Nije to tako loše kao što izgleda.
Sasa
Ovo je kao majstori kad udju u kucu da krece tri dana pa u medjuvremenu uzmu jos 7 stanova ,pa umesto 3 dana ostanu dva meseca a pare uzeli unapred.Samo sto ovde maltretiraju 20 hiljada stanovnika sto zive u tim ulicama i jos milion koji ne moze normalno da prolazi tim ulicama.
natalija
Da to samo pokazuje (svakodenvno) da smo Severna Koreja... U Tokiju takvu ulicu kao što je 27 marta (od Vuka do Kalemegdana, takve dužine) (ali mnogo širu, sa po 5 traka u svakom sveru) urade za jedan dan (tačnije jenu noć, počnu u 22h i ujutru u 07h građani Tokija tu voze).... Alo 21 vek, u Evropi....
Preporučujem 5
Dragan
Pokušaj pravdanja time da su naišli na instalacije koje nisu bile ubeležene je, najblaže rečeno, nekorektan. Kao što je i vaš reporter uočio, na raskopanim ulicama gotovo da i nema radnika. Zašto raskopavaju Džordža Vašingtona, a da nisu završili prethodno počete radove? Zato što se radovi i ne izvode stvarno, već se samo simuliraju. Da bi ljudima delovalo kako se nešto radi. Bilo bi zanimljivo kada biste odabrali tri pozicije i mesecima svakodnevno objavljivali fotografije sa tih mesta.
Саша Микић
Не разумем зашто се не искористе такве темељне реконструкције улица за смештање инсталација у бетонске тунеле, па ће се онда увек знати где се налазе и биће их лакше одржавати. Овако се извођачи увек изговарају на непредвиђене околности са инсталацијама, мада су у већини случајева у праву. Ево код мене у улици је већ доста пута кидан подземни телефонски кабл. Када сам питао да ли га имају уцртаног на плану, рекли су да имају, али да је на дубини од 80 цм, а уствари је на 20 цм. Промена није уцрт

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja