ponedeljak, 21.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:10
INTERVJU: ZORAN TODOROVIĆ, tenor

Od lirskog do dramskog repertoara

Posle uspeha u Beču, Londonu i Parizu odjednom je sve krenulo brzinom koju ni dan-danas ne mogu sebi da objasnim
Autor: Borka Golubović-Trebješaninutorak, 17.09.2019. u 21:40
(Фото: ORANGE Studio)

Tenor Zoran Todorović, Beograđanin koji je napravio svetsku karijeru, nastupajući pre svega na nemačkim operskim scenama, ali osvajajući i daleki svet, kao što su Tokio i Bogota, održaće svoj gala koncert „Zoran Todorović i prijatelji” u subotu uveče, 28. septembra, na sceni zemunskog Madlenianuma, kojim ova umetnička kuća ujedno otvara svoju novu, 22. sezonu.

Uz Zorana Todorovića, koga svrstavaju u deset svetskih tenora, a koji ovim nastupom obeležava 25 godina umetničkog rada, nastupiće njegovi prijatelji: Alberto Veronezi, dirigent, Nikola Mijailović, bariton, kao i mlada operska umetnica Evgenija Jeremić. Program koncerta po Todorovićevom izboru sastavljen je od njemu omiljenih arija i dueta iz „Toske”, „Pajaca”, „Turandota”, „Otela”, ali i brojnih iznenađenja.

Domaća publika pamti vaš nastup u roli Pinkertona u Pučinijevoj operi „Madam Baterflaj” u Narodnom pozorištu u Beogradu, ali i zanimljive solističke i grupne koncerte. Koliko vam je važan ovaj koncert?

Jako je lepo pokazati srpskoj publici ono što im je možda izmaklo da vide u inostranstvu. Pošto sam na internacionalnoj sceni pre svega u operskim produkcijama, iskoristio sam šansu da u Beogradu sarađujem s našim izvrsnim muzičarima na projektima koje u inostranstvu nisam imao prilike da radim. To što publika sve te koncerte prihvata s oduševljenjem svakako me jako raduje.

Važite za umetnika koji je najpre postao „svetski”, pa „naš”. Kako su vam se, zapravo, otvarali muzički putevi od vremena kada ste učili prve note u Muzičkoj školi „Mokranjac”, preko usavršavanja u Frankfurtu?

Kad studirate izvan naše zemlje logično je da će vas tamo najpre i zapaziti. U mom slučaju, imao sam neverovatnu sreću da me posle samo četiri sezone otkriju velike agenture koje su mi omogućile audicije po gotovo svim velikim operama. Posle uspeha u Beču, Londonu i Parizu odjednom je sve krenulo brzinom koju ni dan-danas ne mogu sebi da objasnim.

Lakše je doći do vrha nego se tamo zadržati. Koliko je zahtevno decenijama trajati u društvu odabranih?

Upravo ste rekli jednu jako mudru rečenicu. Lakše je doći do vrha nego se tamo zadržati. Bilo je mnogo mojih kolega koji su skupa sa mnom krenuli u ovu avanturu i utihnuli posle nekoliko sezona. I ne znam šta bih pre naveo kao najvažniji argument za siguran opstanak. Sigurno neumoran rad i znatiželjno istraživanje vašeg ličnog instrumenta, mudro odabiranje uloga, saradnje s agentom koji je u prvu ruku zainteresovan za vas, a potom za dobru zaradu, pauziranje kako bi se glasu dala mogućnost i da se odmori i oporavi…

Veliki ste obožavalac tenora Franca Korelija. Ko su autori koji su tokom karijere davali impulse vašoj karijeri?

U prvu ruku profesori pevanja. Moja prva profesorka Mirjana Vlaović u „Mokranjcu”, koja je postavila sjajnu bazu za dalji razvitak glasa. Bariton Bruno Pola, koji me je posle deset godina karijere usmerio u najboljem pravcu i postavio glas za dalji razvitak moje karijere i repertoara, a zatim niz divnih muzičkih saradnika i dirigenata od kojih sam učio da čitam note i između redova, i da pravim originalne interpretacije.

Na početku karijere osvajali ste scenu laganim lirskim glasom, da biste posle tri godine priprema ulogom Otela u istoimenoj Verdijevoj operi stavili sebi i krunu tenorske karijere. Reklo bi se da ste ispunili sve svoje tenorske snove. Ipak, ima li nešto za čim čeznete?

Lirski repertoar mi je dao mogućnost da polako razvijam karijeru i dam vokalu mogućnost da se razvija tokom godina. Posle desetak godina sam kao Don Hoze i Kavaradosi, Pinkerton ili Polione ulazio polako, ali sigurno u dramski fah da bih ga, eto, krunisao i velikim ulogama kao što je Otelo. Jedna od najkompleksnijih uloga, kako tehnički, tako i fizički, jeste uloga Eleazara u Halevijevoj operi „Jevrejka”, koju su pevali svi najveći tenori sveta tek na kraju karijera kad je ne samo tehnika već i veliko pevačko iskustvo bilo zagarantovano. Inače je uloga jednostavno preteška da bi se nesmetano mogla pevati.

Kakvi su vaši planovi u predstojećoj sezoni?

Posle velike produkcije „Jevrejke” imaću gostovanja u ulogama mog repertoara: „Toska”, „Andrea Šenije”, „Turandot”, „Pajaci”, „Otelo”, preko Hanovera, Pekinga, Barselone, Diseldorfa, Tokija… Pored toga, razmišljam da u saradnji s Madlenianumom otvorim operski centar koji bi imao svrhu da zatvori vakuum između završenih akademija i dobijanja angažmana, audicija i usavršavanja pevačke i glumačke tehnike.


Komentari2
7ef65
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

dragan miliceviv
Lepo je sto najavljujete ponovo ovaj koncert ali nije lepo sto niste napisali da je ovaj umetnik vec dva puta otkazivao svoj nastup i to na dan koncerta a da nigde nije uputio bar pristojno izvinjenje publici koja je po najvecem pljusku u ne tako zgodno lociran Zemun (za neke iz drugih krajeva grada) dosla i "poljubila vrata" . Desavaju se takve situacije sa pevacima ali bas dva puta je malo mnogo. Pre bih rekao da gosn Todorovic nije bio zadovoljan uslovima ili tako nekako
Nedim
Veliki pevač se postaje.Tenor Zoran Todorović sada je ugledno ime u svetu opere. Imao je tetku u Nemačkoj pa je tamo otišao da studira i ozbiljno radi.Potrebni su dobri edukatori da vam postave glas i da vas usmere i na čemu da se fokusirate. Njegov gost biće bariton Nikola Miajlović sin naše operske umetnice Radmile Smiljanić koji se školovao kod napoznatijih svetskih umetnika Višnjevskaja u Rusiji,Gencel u Italiji,i stekao veliko iskustvo.Savladate uloge i putujete po svetu .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja