utorak, 15.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:55

Zašto Novi Sad sam ne gradi javne garaže

Kritičari koncesionog akta, koji je juče usvojen u gradskoj skupštini, tvrde da je grad mogao sam, iz budžeta, da napravi četiri javne garaže koje su planirane u užem centru, na tom mestu reši problem koji je jedan od gorućih i da još zaradi
Autor: Snežana Kovačevićsreda, 18.09.2019. u 21:30
Новосадски Трг републике, такође планиран за прекопавање (Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – U prvim komentarima na vest da se Novi Sad sprema da privatnicima da koncesiju na 40 godina za 12 novih javnih garaža na osam lokacija, zamenik gradonačelnika Srđan Kružević ocenio je da bi grad mogao da pravi ove objekte od svog novca, ali da bi se onda postavilo pitanje da li da se odrekne izgradnje doma zdravlja na Adicama, kanalizacije u Veterniku, vodovoda u Bockama...

Kritičari koncesionog akta, koji je juče usvojen u gradskoj skupštini, tvrde da je grad mogao sam, iz budžeta, da napravi četiri javne garaže koje su planirane u užem centru, na tom mestu reši problem koji je jedan od gorućih i da još zaradi.

„Budući da je svake godine ostalo pet-šest milijardi dinara, ili tri i po milijarde, smatramo da je za te novce mogla svake godine da se napravi jedna garaža, ako nisu znali na drugo da potroše novac, pa da se grad tu oprihoduje i da pare idu u budžet Novog Sada”, kazala je odbornica Snežana Mušicki (SRS) u prilog raspravi. Računa se da garaža ima po 300-350 mesta i da za 40 godina može da „oprihoduje” 36 miliona evra „živih novaca”, pa je zato, prema njenom mišljenju, smešna suma od 30 miliona evra koju bi uložio neki koncesionar. Grad, smatra, gubi mnogo veći izvor prihoda nego što će koncesionar dati za garaže.

Demokrate koje inače bojkotuju rad parlamenta, podsećaju sa margina da su u ranijem periodu, dok je DS bio u vlasti, pripremljena idejna rešenja za gradnju garaža i da je za to određeno nekoliko lokacija.

„Sada ovom koncesijom dolazimo u situaciju da će taj isti Trg republike, koji je pre pet godina renoviran, biti raskopavan, s tim što će to raditi privatni partner. Tim potezom je ova gradska vlast čak nadmašila Gorana Vesića u Beogradu, koji završava pa raskopava trgove i ulice”, izjavio je šef odborničke grupe DS-a Veljko Krstonošić. Demokrate zameraju vlastima u Novom Sadu da za dva mandata nisu uspeli da izgrade nijednu garažu, a da sada, na kraju drugog, pokušavaju da izgrade 12, pa se pitaju koliko je to realno.

Projekat 12 garaža je širok, poručio je zamenik gradonačelnika Kružević koji je otkrio i da će se prvo raditi četiri u užem centru grada. Projekat će omogućiti da Novi Sad, kako kaže, počne da liči na gradove koji se sviđaju Novosađanima, razvijanje pešačkih i biciklističkih staza i lagodniji boravak građana u svom okruženju.

„Nas ova odluka ne obavezuje da uđemo u izgradnju svih 12 javnih garaža, nego ćemo doneti odluku kojim tempom i intenzitetom ćemo ulaziti u izgradnju”, rekao je on i dodao da će poziv biti raspisan tako da se očekuju prijave preduzeća sa ogromnim iskustvom u izgradnji ovakvih objekata i sa najnovijim tehničkim i tehnološkim rešenjima.

S obzirom na to da se delatnošću javnog parkiranja bavi JKP „Parking servis”, insistiraće se na tome da ono bude „operater”, napomenuo je i dodao da parking mesta koja postoje neće biti ukinuta stvaranjem novih garaža kojima se planira ukupno oko 2.600 mesta.

Odgovarajući na kritike o tome da je grad mogao iz suficita da napravi garaže, zamenik gradonačelnika kaže da suficit nisu pare koje Novi Sad ima u špajzu, fioci ili banci već da su to sredstva koja su već raspoređena u neke projekte.

„Brzinom realizacije tih projekata, komplikacijom prilikom izgradnje nekih od projekata, prelaskom projekata u izgradnju u narednu budžetsku godinu se stvara taj suficit koji nama često spočitavaju”, navodi on.

Grad će u slučaju 12 garaža prihodovati, prema njegovim rečima, na osnovu koncesione nadoknade oko milijardu i po dinara, a Republika Srbija će u budžet imati priliv od 2,5 milijarde od poreza na dobit.

Kako je „Politika” već pisala, u užem gradskom jezgru bile bi četiri javne garaže: podzemne u Ulici Modene, kod zgrade Skupštine Vojvodine i na Trgu republike, a nadzemna u Šafarikovoj ulici. Mimo centra, dve nadzemne predviđene su u Ulici Branimira Ćosića i kod Železničke stanice, a dve podzemne u Bulevaru Evrope. Postoji plan i za četiri poluukopane na Novom naselju, u Ulici Bate Brkića.


Komentari12
0d369
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ниола ј.
Чини ми се да о јавним гаражма НС дискутују Београђани.Као и увек гласни у све упућани.Само не знају зашто нису изградли те бјекте, у оба града, док су неприкосновено владали. Ваљда нису могли јер се нису договорили колико новца припада покрајини, а припадли су истом табору.Мени то говори све.
Bari
Kad bi grad gradio javne garaze kako bi onda parking mafija zaradjivala pare sa svojim dilerima a svi dobri placebi su na vrema podeljeni i prodati bud zasto ljudima bliskim vladi neka mi neko kaze de bi mogli da grade te garaze u gradu blizu centra jedino mesto jos kod futoske pijace u jevrejskoj 17 ali 90 %i taj plac uzurpiran i legalizovan sa mitom na koliko m2 zelis
Dule Astro
Garaže su u startu mnogo skupe i opterećuju budžet, ali taj novac će se sigurno vratiti u narednim godinama. Problem je što nijedna trenutna vlast ne zna da li će biti na vlasti u narednom mandatu,pa neće videti taj prihod (u svojim džepovima), već samo rashod za izgradnju i svu papirologiju koja ide uz to. Svaka garaža (naročito podzemna) oslobađa prostor koji trenutno parkirana kola zauzimaju na trotoarima i kolovozima. Tako bi se trotoari proširili, dodale bi se bici staze i saobraćaj ubrzao
vox populi
Tako je. Ko zna ko će vladati za par godina. Bolje je uzeti proviziju sada, dok možeš.
Preporučujem 8
stanislavsr
Strašno ste ponosni što će Srbija povećati prihod od "poreza na dobit". A zašto ne bi dobila u budžet svu dobit već se to prepušta koncesionaru?
Боривоје Банковић
Јер је то најцрња јерес у неолибералном рају у коме живимо. Државно не сме бити ништа. Све што смо имали да је вредело, морало је бити дато бизМисменима који су га уропастили и раскрчмили на кило или продали странцима који га цеде као Краљевић Марко суву дреновину, плаћају нашим радницима цркавицу и износе зараду из земље. Ако некоме није јасно куда то води, ето му пример Аустрије чија je војска вештом економском политиком и отуђивањем државне имовине доведена дотле да купује гориво на пумпама.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja