subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:55

„Miloš Veliki” uskoro na pet minuta od Beograda

četvrtak, 19.09.2019. u 14:23
(Фото Танјуг)

SURČIN – Deonica Surčin – Obrenovac biće gotova 19. decembra i auto-put „Miloš Veliki” će preko Surčinske petlje biti na samo pet minuta od Koridora 10 i Beograda, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović.

„Danas smo odlučili da pokažemo građanima Srbije gde ćemo se uključivati na auto-put Miloš Veliki i to će upravo biti ova petlja Surčin. Od 19. decembra, kako je rekao potpredsednik kineske CRBC kompanije, kada idemo na Miloš Veliki ovde ćemo se uključivati. Mi smo praktično pet minuta od Koridora 10, to jest auto-puta Beograd – Zagreb”, kazala je Mihajlović. Doveli smo auto-put „Miloš Veliki” na pet minuta do Beograda, naglasila je ministarka.

Mihajlović je rekla da će Srbija sa otvaranjem deonice Surčin – Obrenovac od 17,6 kilometara imati autoput u dužini od 120 kilometara do Preljine.

„Od kada je putarina počela da se naplaćuje na auto-putu Miloš Veliki, od 1. septmebra, prošlo je skoro 300.000 vozila i nije bila nijedna saobraćajna nesreća”, rekla je Mihajlović dodajući da je taj podatak juče dobila.

Kako je rekla, za naše puteve mnogo znači to što nismo imali nijednu saobraćajnu nesreću od 1. septembra.

Direktor kineske kompanije CCCC (matična firma CRBC) u Srbiji Džang Sjaojuen prethodno je rekao da će radovi biti završeni kao što su već najavili 19. decembra, a Mihajlović je kazala da nije ni sumnjala da će taj rok biti ispoštovan, kao i da se sve odvija po planiranoj dinamici.

Rekla je da je najčešće obilazila radove na novom mostu preko Save i Kolubare kod Obrenovca i istakla da je taj most već završen i da se sada postavlja asfalt.

„Ovde na deonici Surčin – Obrenovac izvođač radi ne samo u roku već i po cenama koje su govorene. Ovo je jedan od retkih projekata gde budžet nije probijen”, navela je Mihajlović.

Podsetila je da se već radi na deonici Preljina – Požega, kao i da je rok za njen završetak dve i po godine.

Auto-put je veoma važan, dodaje, za povezivanje Srbije za Crnom Gorom i BiH, rekla je Mihajlović, javlja Tanjug.

Mihajlović kaže i da se priprema gradnja prve deonice autoputa „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina i da ima dosta posla, kao i da se početak radova na toj deonici očekuje krajem 2020. ili početkom 2021. godine.

Pomoćnik direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić je rekao da se odlično realizuje gradnja autoputa Surčin – Obrenovac i naglasio da ni za „jedan dolar” nije probijen predviđeni budžet, kao i da se radovi izvode veoma kvalitetno.

Ističe da bi gradnja deonice Surčin – Obrenovac trebalo da bude primer i za izvođenje drugih infrastrukturnih projekata u Srbiji.

Kada je reč o gradnji autoputa Surčin – Novi Beograd, on je rekao da se trenutno radi na idejnim projektima, kao i da treba uraditi eksproprijaciju zemljišta.

„To je gradska zona, što je vrlo osetljivo. Ta deonica je vrlo specifična pošto će se raditi i pešačke i biciklističke staze, strožiji su zahtevi po pitanju ekologije i slično”, rekao je Tubić.

Fizička realizacija deonice Surčin – Obrenovac je 87 odsto, a finansijska 76,37 odsto.

Deonica je podeljena na pet sektora. Pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica – Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčin povezuje novu trasu auto-puta sa obilaznicom odnosno sa budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.

Do petlje Surčin, dok se ne izgradi autoput Novi Beograd – Surčin, moći će da se dođe preko isključenja sa auto-puta Beograd – Zagreb posle beogradskog aerodroma, kao i preko Banovog brda i Ostružnice preko Ostružničkog mosta.

Predviđena je projektom nova petlja Obrenovac koja će povezati novu trasu sa auto-putem „Miloš Veliki”, kao i sa starim obrenovačkim putem.

Auto-put Surčin – Obrenovac omogući će spajanje autoputa „Miloš Veliki” sa Koridorom 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.

Radovi su počeli 5. maja 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin – Obrenovac bude gotova do 5. januara 2020, odnosno za 32 meseca.

Vrednost radova na deonici Surčin – Obrenovac je 233,67 miliona dolara.

Investitor su Putevi Srbije, a projekat se finansira iz zajma Eksim banke Kine.

Projekat izgradnje auto-puta Surčin – Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.

Most na ušću Kolubare u Savu, koji gradi kineska kompanija China Communications Construction, dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara.

Taj most je u junu ove godine spojio obalu u Boljevcima i obalu u Bariču.

Završeni su svi betonski radovi i trenutno se izvode radovi na hidroizolaciji i asfaltiranu kolovoznih traka preko mosta.

Raspon između stubova na mostu je 275 metara.

Realizacija na mostu je završena 96 odsto i kompletni radovi na mostu biće završeni do kraja oktobra.

Zajedno sa već otvorenim deonicama Obrenovac – Ub, Lajkovac – Ljig, Ub – Lajkovac i Ljig – Preljina povezaće ceo potez auto-puta od Beograda do Preljine u dužini od 120 kilometara.


Komentari9
55ab7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

А дошла ве шибу омашил
"Довели смо ауто-пут „Милош Велики” на пет минута до Београда, нагласила је министарка." Истини за вољу, можда је то министарки за 5 минута, али то је раздаљина од 26,5 километера, ако се мери од Славије до те будуће петље на Е 75, неколико километара јужно од Сурчина. Тих 26 или 27 километара не може да се превали за 5 минута без посебне полицијске пратње, већ за најмање 25 минута, и то уз пуно среће и избегавајући "шпиц", који често може да траје и целог дана. Онда тих 5 минута постаје 55.
Magistar Ekoloskog Inzinjerstva i zastite na radu NYC
Hoce li neko konacno reci Zorani Mihajlovic da prilipom posete gradilistima mora po zakonu da nosi licnu zastitnu opremu a to je: slem, radne rukavice, prsluk sa fluorosetnim trakama i radne cipele sa gumenim djonom. Doticna izgleda vise voli da deluje kao "manekenka". Neka pogleda oko sebe a ako joj to smeta neka zatrazi od AV da joj promeni resor jer sem "parola" nista korisno nije uradila i zavrsila.
Mihailo Vuković
Na 5 minuta ali od centra Surčina pošto je petlja u ataru sela Jakovo . Od Gazele 25 minuta preko petlje u Dobanovcima pa nazad ka Jakovu . Naravno ako potrefite da na Gazeli nije uobičajeni kolaps .
Бранислав
5 реченица вратите на 20 начина. Да ли можете некад да објавите план пута, промене режима саобраћаја и сл? Где ће тај аутопут да се укључи на Нови Београд, то је тајна? Зашто бирају неку кривудавим трасу а не мање више право кроз потпуну равницу? Неки интереси?
Александар Живановић
Да ли је резултат и даље 0 аутопутева или имамо један пун аутопут од почетка до краја?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja