subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:17

„Gugl” tvrdi da je postigao kvantnu nadmoć

nedelja, 22.09.2019. u 21:02
(Фото Пиксабеј)

KALIFORNIJA - Kompanija „Gugl” tvrdi da je izgradila prvi kvantni računar koji može vršiti proračune i rešavati probleme iznad mogućnosti najsnažnijih današnjih super-računara, prenosi Fajnenšel tajms.

U izveštaju „Guglovih” istraživača, koji je nakratko objavljen na sajtu NASA-e pa uklonjen, tvrdi se da je njihov procesor bio u stanju da u roku od tri minuta i 20 sekundi izvrši izračunavanje za koje bi najnaprednijem klasičnim računaru „Samitu” trebalo, kako se navodi, otprilike 10.000 godina.

Istraživači su rekli da to znači „kvantnu nadmoć”, kada kvantni računari izvršavaju izračunavanja koja su ranije bila nemoguća.

„Ovo dramatično ubrzanje u odnosu na sve poznate klasične algoritme omogućava eksperimentalnu realizaciju kvantne superiornosti. Koliko znamo, ovaj eksperiment označava prvo računanje koje se može obaviti samo na kvantnom procesoru.„

Kako se navodi, sistem može da izvrši samo jedno visoko tehničko računanje, ali je za upotrebu kvantnih mašina za rešavanje praktičnih problema potrebno još mnogo godina.

Dok prototip takozvanih kvantnih kompjutera postoje, oni mogu da obavljaju iste iste zadatke koje mogu i klasični računari, mada brže.

Izveštaj Boston konsalting grupe iz novembra 2018. godine kaže da bi oni mogli „promeniti igru u oblastima kriptografije i hemije (a time i nauke o materijalima, poljoprivredi i farmaciji), posebno onim koje se odnose na veštačku inteligenciju i mašinsko učenje”.

Za razliku od osnovnih binarnih elemenata klasičnih računara, ili bitova koji predstavljaju ili nule ili jedinice, kvantni bitovi ili kubiti mogu istovremeno da predstavljaju i jedno i drugo.

Spajanjem kubita, kvantni računari mogu da uporedo obraduju ogromne količine informacija, dok tradicionalni kompjuteri moraju da ih obrađuju sekvencionalno.

„To je značajna prekretnica, prvi put da je neko pokazao da kvantni računari uopšte mogu nadmašiti klasične računare,” rekao je Stiv Brierlej, osnivač kvantnog softverskog startapa Riverlejna, koji je savetnik za kvantne tehnologije vlade Velike Britanije.

25fb3

VladaM
Ovaj uspeh je toliko bitan koliko vatra i tocak nisu nikada bili, jer otvara vrata stvaranju GI(General Intelligence) iliti poslednjeg pronalaska covecanstva. Za informaciju, ta tehnologija radi, a takodje rade i neuronske mreze i to na nacin na koji eksperti pre samo 5(pet!) godina nisu mogli ni da sanjaju. Budite svesni da se na tom polju u par decenija desilo mnogo otkrica koja su u rangu za nobela i da nas zaista ocekuje mnogo mnogo tektonskih promena zivota koliko u narednih 5 godina.
Рђосав
- да, да. И фузиони реактор iе iако битан, iер отвара врата џаба-енергиiи. Само што никад неће бити остварен...
феликс1956
@Рђосав. У праву сте, да неки научници желе да обичном народу продају "рог за свећу". Али ме плаше експерименти и испитивања која, нечијом намером, не допиру до јавности. Да ли је на помолу, у будућности, вештачка интелигенција? Некада давно, 70-тих год. прошлог века загребачки сф-магазин "Сириус" објавио је причицу на ту тему. Кратак сиже: Научници стварају светски суперкомпјутер...На питање "Постоји ли Бог?", суперкомпјутер одговара: "Да, сада ПОСТОЈИ." Е, оваква могућа будућност ме плаши...
Рђосав
- вештачка интелигенциiа iе такође превара. Знате како ти коiи се баве "вештачком интелигенциiом" дефинишу исту? - као оно што iош ниiе остварено! Рецимо, и компiутер коiи игра шах боље од светског првака некад се звао "вештачка интелигенциiа" Сада iе то само - компiутер за шах, и ништа више. А игра боље од светског првака у шаху!
Ljupco Andreev
I Kinezi su pre par godina objavili da su izradili prototip kvantnog kompjutera, pa nisu bili bas nesto odusevljeni.
Милош Ваљево
Den Braun se u knjizi Poreklo bavi ovim pitanjem
Рђосав
- квантни компiутери су чиста глупост. Велика заблуда, као хладна фузиiа, хаi-Ти-си полупроводници и остале преваре. Ништа од тога. То iе формулисао неко ко ниiе знао квантну механику. Нека fuzyy-логика. Будалаштина. Само бинарна логика iесте логика. - И зато iе то "приопћење" обiављено, па одмах уклоњено. Јер не може да издржи проверу критичке iавности. Посебно не нас теориiских физичара. Нама не могу да продаiу рог-за-свећу. А прост народ могу да лажу...
Рђосав
- mea culpa. Хаi-Ти-си СУПЕРПРОВОДНИЦИ, а мени излетело: полупроводници. Тренутак деконцентрациiе.
- аiде?!