ponedeljak, 18.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 23.09.2019. u 10:03
POTROŠAČ PITA

Opet problemi sa reklamacijama obuće

(Фото Пиксабеј)

Najviše pitanja čitalaca koji su se javljali redakciji „Potrošača” i ove godine se odnosi na reklamaciju obuće. Da li je reč o lošijem kvalitetu obuće na našem tržištu ili se trgovcima ne isplati da prihvataju reklamacije, tek kupci su nezadovoljni. Pitanje koje smo dobili prošle nedelje glasi - šta da radi u situaciji kada trgovac odbije reklamaciju iako je kupac siguran da je u pravu. Patike su mu pukle samo nekoliko meseci od kupovine, a trgovac ne želi da uvaži njegovu reklamaciju, tvrdeći da je obuću nepravilno koristio.

U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac naravno može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.

Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete sa prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.

Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije

 

Komеntari1
25832
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

kiza
Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.... Takav je,znaci-odgovor. Moje pitanje je,zasto se ne isporucuje uputstvo za koriscenje obuce? Uz svaku robu mora da ide uputstvo za koriscenje. Pre 2 god kupio zimske cizme za sneg i vodu,tako i pise na kutiji ali na Engleskom.Nasi stavili neku malu nalepnicu gde pise za suvo i toplo? Stavio tu sliku na FB,odmah mi obrisali sa doticne stranice .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja