četvrtak, 14.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:15

Za voz je sporo i 100 na sat

Kome se isplati da od Kragujevca do Beograda vozom putuje tri sata 21 minut, kad se autobusom stiže za sat i 45 minuta
Autor: Brane Kartalovićsreda, 25.09.2019. u 21:21
Станични објекат из 19. века чека обнову (Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – „Železnice Srbije” su objavile informaciju da je posle pet meseci radova završena rekonstrukcija pruge Kragujevac–Lapovo, kao i da će se od prvog oktobra, kada će nova linija početi da radi, vozovi kretati brzinom od 100 kilometara na sat. Obnova pruge je počela u aprilu, a u modernizaciju ove deonice dugačke 28 kilometara, kojom su se vozovi do sada kretali prosečnom brzinom od svega 20 km na sat, uloženo je 11 miliona evra. Moglo bi se reći da je u pitanju pravi poduhvat, da nema nepovoljne okolnosti za putnike koji vole ovaj vid prevoza.

Naime, prema predočenom redu vožnje, novi voz iz Kragujevca kreće u 4.09, u Lapovu je u 4.40, u Mladenovac pristaje u 6.7 minuta, tu se preseda u „BG voz”, a u stanicu „Beograd centar” se stiže u 7.30 minuta. Ispada da putovanje železnicom od Kragujevca do Beograda traje čak tri sata i 21 minut. Istom linijom se od Beograda do Kragujevca putuje tačno tri sata, od 15.56 minuta do 18.56. Pitanje je kome se to isplati, ako putovanje autobusom između ova dva grada, auto-putem, traje svega sat i 45 minuta.

Iz saopštenja „Železnica Srbije” se, međutim, može videti da je ova nova linija namenjena, pre svega, žiteljima sela i varošica koji su smešteni na potezu od Kragujevca do Beograda. Voz će se samo od Kragujevca do Mladenovca zaustavljati na čak osam stanica: Jovanovac, Badnjevac, Batočina, Lapovo, Lapovo Varoš, Velika Plana, Palanka i Kusadak. I na putu od Mladenovca do Beograda voz će se zaustavljati na svim stanicama, mada „Železnice Srbije” ne preciziraju koji je njihov broj.

Prema najavama iz „Železnica Srbije”, sledeće godine će početi i rekonstrukcija pruge od Kragujevca do Kraljeva, dugačka 56 kilometara. Sa završetkom tih radova, u Kragujevcu bi trebalo da bude obnovljena i železnička stanica koja danas, mahom, služi za transport „Fijatovih” vozila. Što se putničkih vozova tiče, sa železničke stanice u Kragujevcu polaze samo šinobusi koji do Lapova i Kraljeva dnevno prevezu svega stotinak putnika, nepuna dva autobusa.

– Nije kao nekad, ali smo ubeđeni da će „Železnice Srbije” i grad Kragujevac smoći snage da stanici u ovom gradu udahnu novi život, kao i da obnove stanični objekat iz 19. veka – rekao je za „Politiku” šef kragujevačke stanice Nenad Đorđević.

Zgrada železničke stanice u Kragujevcu podignuta je 1886, godinu pre no što je pruga ka Lapovu puštena u saobraćaj. Sredinom poslednje decenije 20. veka stari objekat je stavljen pod zaštitu države kao nepokretno kulturno dobro, ali do danas nije potpuno obnovljen.

– Na sastanku sa investitorima smo predočili stav struke da bi objektu železničke stanice iz 19. veka trebalo vratiti prvobitni izgled, ali nas još niko nije pozvao da to svoje mišljenje i zvanično dostavimo – navela je u razgovoru za naš list Marijana Bec, arhitekta kragujevačkog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

Prema saznanjima „Politike”, konkurs za izbor najpovoljnijeg ponuđača je završen. To znači i da bi radovi na obnovi staničnog objekta uskoro mogli da počnu, s tim da se, onako kako to zakon nalaže, moraju poštovati uslovi i rešenja kragujevačkih zaštitara.


Komentari18
bf8ff
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miloš
Nije sve u brzini. Ima nešto i u posmatranju pejsaža koji se prostire pred tobom sa prozora kupea voza. Osim toga, pitanje je koliku bi brzinu vozovi mogli da razviju na železnici gde ima dosta usputnih stanica i stajališta.
zvonko
Dizel mašina ili parna mašina? Zašto nije elektrifikovana pruga?
Вујица
Господине Карталоовићу,овим чланкомм сте отишли далеко у политику а не да напишете о позитивном помаку у погледу путовања на релацији Крагујевац Београд и обратно.Полазим од тога да ваљда немислите да ће само грађани Крагујевца ићи тим возом,сами наводите 8 села у којима ће овај воз примати путнике.Један аутобус вози 50 путника а воз зависно од броја вагона може да повезе 5 пута и више путника.Признаћеш да је то велика разлика...
Драган
Док год возови овако споро и ретко саобраћају, имају станицу код сваког пољског тоалета нико није луд да између воза и аутобуса изабере воз. Да би се са аутобуса прошло на воз, воз би морао да буде бржи, чистији, тиши, удобнији, климатизован, са бесплатним интернетом и мрежом за пуњење рачунара и телефона и што је најважније исправан и да машиновођа поштује ред вожње. Ово 4 сата од БГ до КГ нема благе везе са мозгом. У време Краља Милана брже се путовало возом.
Bocko
To ima sve voz Štedler, pisao sam u predhodnom komentaru i internet i klimu i udobnost. Saobraća na bg-niš a može i na kg-bg samo da se uradi elektrifikacija kg-lapovo. Tada voz putuje sat ipo do BGD. Sve je prosto ko pasulj!
Preporučujem 10
Милан Крајишник
Док сам ишао у школу месечна карта за воз, за ђаке је била 600-700 динара, а за аутобус је била скоро 4000. Проблем је што није постојао одговарајући ред вожње људима који иду на посао и деци која иду у школу, зато је дневно свега 100 путника, као и то што је воз могао да буде отказан сваког тренутка. Воз нема конкуренцију сем ако га систематски уништавају. Човек из Лапова до Крагујевца је путовао сат времена,ако не и више. Станице нису проблем колико деонице пруге на којима је вожено 20-30км/с

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja