ponedeljak, 16.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:04

Grad u saobraćajnoj drami

Veliki broj automobila na ulicama i radovi na saobraćajnicama učinili su probijanje kroz Beograd gotovo nemogućim
Autor: Ana Vukovićčetvrtak, 26.09.2019. u 11:00
Раскрсница код Дома омладине око 14 сати (Фото Ј. С. Т.)

Da je Samjuel Beket nekim čudom imao vremensku mašinu uz pomoć koje bi mogao da proviri u današnji Beograd, sigurno je da bi svoju čuvenu dramu postavio bar malo drugačije. Vladimir i Estragon ne bi čekali ispod drveta, nego na nekom od gradskih stajališta, a Godo koji nikako da stigne, recimo iz Mirijeva ili sa Banovog brda, vozio bi se, naravno, javnim prevozom. Na kraju, i on bi sa ogromnim zakašnjenjem došao negde pred kraj knjige, verovatno psujući zbog nenormalne gužve u gradu.

Sa ovim iskarikiranim likovima knjige „Čekajući Godoa” nažalost, juče su mogli da se poistovete brojni Beograđani. Oni su se zbog dugog čekanja, spore vožnje i kašnjenja i sami našli u jednoj saobraćajnoj „drami apsurda”.

– Na Dorćolu je trebalo da budem u pola 12, a mi smo tek kod Tašmajdana. Gle, gle, kako ovaj vozi, cepa preko šina, baš ga briga – požalio se putnik vozaču „dvadesetšestice” a onda je nemoćno seo, znajući da će se vožnja odužiti.

Ništa bolje nisu prošli ni oni koji su putovali iz drugih krajeva grada. Od Mirijeva do centra trebalo je 40 minuta autobusom, dok su se sugrađani iz Kumodraža koji su oko podneva išli linijama 25, pa 26, vozili do Doma omladine i više od jednog sata. Putnici iz Sremčice „zaglavili” su u koloni od „Tempa” do Mosta na Adi pa su i oni putovali bar petnaestak minuta duže nego inače. Isto toliko čekali su kod Ušća i sugrađani koji su išli iz Zemuna. Na ivici nerava bili su i oni koji stanuju u Cvijićevoj, Jaše Prodanovića i okolnim ulicama pošto su, zbog ukidanja trolejbusa 28 i vraćanja linije 77 na staru trasu ostali bez prevoza do centra grada. Sirene nervoznih vozača čule su se i u Bulevaru despota Stefana, odakle su automobili bar po nekoliko minuta čekali na raskrsnici da bi se uključili u Ulicu braće Jugovića.

U GSP-u su rekli da osim ranijih izmena na trasama javnog prevoza (zbog rekonstrukcije ulica) juče nije bilo nikakvog dodatnog razloga za gužvu.

Rano poslepodne juče na Zelenom vencu (Foto M. Veličković)

Jednočasovni zastoji desili su se u ranim jutarnjim časovima na Slanačkom putu zbog nezgode i na Banovom brdu kada je automobil pokvaren na šinama zaustavio tramvaje.

Ali, žalbe građana u našu redakciju stizale su neprekidno, pa su čak i sa pametnih telefona dolazila upozorenja da ljude od kuće do posla čeka usporen saobraćaj.

Na tviter stranici „Gužve u Beogradu” koja radi pod parolom „napolju je džungla, snađimo se” i u čijem opisu stoji da je reč o mestu gde vozači pomažu jedni drugima upozoravajući ih na gužve, objavljene su pritužbe na stanje u Karađorđevoj, ali i zastoje i kašnjenja „Bg voza”. Putnici su, kako se navodi, u Zemunu – smer prema gradu, stajali neko vreme iako bi po redu vožnje trebalo da budu već na Prokopu.

Neuralgične tačke, juče su, kako objašnjava Aleksandar Bjelić iz „Pink taksija” bili i Bulevar kralja Aleksandra, pravac prema Karađorđevoj, ali i Drajzerova ulica gde je u toku rekonstrukcija toplovoda. Usporeno probijanje gradskim ulicama taksistima, dodaje, finansijski šteti, jer imaju problem da na vreme obave vožnju da bi preuzeli sledeću.

– Saobraćaj je živ i menja se iz trenutka u trenutak, ali me je iznenadilo da je prošla nedelja završena bez problema za razliku od ove koja je počela velikim gužvama. Osim što su rekonstrukcije razlog za usporeno kretanje gradom, tome doprinosimo i mi sami. Nisu mi jasni oni koji ne shvataju da za vreme radova treba da izbegavaju da voze svoje automobile. Pogledajte na ulici – u svakim kolima je samo po jedan čovek. To je nerazumno. U svetu se poslovni ljudi voze metroom ili autobusima jer je to i jednostavnije i jeftinije – upozorava Bjelić, napominjući da je prosečna brzina kojom je juče vozio do 13 sati bila 19, za razliku od uobičajenih 23 do 25 kilometara na čas.

Ovaj taksista je u pravu kada kaže da je na ulicama više vozila nego što gradske saobraćajnice i trotoari mogu da „istrpe”. Prema podacima Zavoda za statistiku prošle godine ukupno je registrovano 568.308 vozila što predstavlja porast u odnosu na 2017. kada ih je bilo 553.079.

Samo u drugom tromesečju ove godine prvi put je registrovano čak 18.262 automobila.


Komentari8
8dbb2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

dr Slobodan Devic
A zemlja pusta, nema ko da je obradjuje! Da postoji drzava (a ne postoji) davala bi bespovratne kredite mladima koji hoce na selo. Ali, u nasoj drzavi je svako resenje problem ...
Nikola
Ja od ponedeljka samo metroom, nema druge...
Pera Kojot
А да ли се можда штелују семафори да задржавају возила на периферији и стварају утисак проходних улица у центру града?
Саша Јовановић
Саобраћајни колапс, гужве, кашњења, нервоза, псовке... све су то одлике "Златног доба". Можда вам се не чини, на први поглед, да је тако али тако је. И не верујте својим очима. Можда и нису ваше. Неко вам их узео, као што су нам узели леп и спокојан живот.
Misa
Napredna Srbija, a prevoza nigde. Apsurd.
vojislav
Pa kad nemamo Karadjordjevice pa da donesu Zkon o zastiti drzave!!!
Preporučujem 1

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja