četvrtak, 14.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:17

Obnova Pančevca posle mosta na Adi Huji

nedelja, 29.09.2019. u 12:43
Панчевачки мост (Фото А. Васиљевић)

Pančevački most nije u nadležnosti Grada Beograda već „Puteva Srbije”, ali to ne znači da ne razgovaramo sa našim kolegama o njegovoj rekonstrukciji, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na TV Prva.

Kako je naveo, Pančevački most je stari most koji je veoma prometan, preko njega ide i železnica, pa ga nije lako rekonstruisati.

„Da bi bio rekonstruisan mora biti potpuno zatvoren za saobraćaj, što je nemoguće bez obzira na Pupinov most. Mi ćemo 2021. godine početi da radimo most na Adi Huji, koji se nalazi na unutrašnjoj obilaznici Beograda i kada završimo taj most, tada će se steći uslovi da se u jednom trenutku zatvori Pančevački most i potpuno rekonstruiše”, rekao je Vesić.

Kako je rekao, taj most se sada projektuje i on će se preko unutrašnje obilaznice spojiti sa Mostom na Adi, preko Mirijeva, Malog Mokrog Luga, Save Maškovića, Crnotravske, Borske i Patrijarha Pavla.

Govoreći o izgradnji metroa, Vesić je podsetio da je predsednik Vučić u maju potpisao Memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom „Pauer Čajna”.

„Mi trenutno sa tom kompanijom pregovaramo o nastavku projektovanja beogradskog metroa. U međuvremenu grad je sa republikom u okviru radne grupe predvideo dinamiku po kojoj ćemo do novembra usvojiti plan detaljne regulacije za Makiško polje, nakon čega će Vlada proglasiti javni interes i krenuti u ekproprijaciju. Sledeće godine završićemo plan detaljne regulacije za šinski sistem, doneće se potrebne izmene zakona kako bismo do kraja sledeće godine počeli radove na metrou na Makiškom polju”, javlja Tanjug.

Podsetio je da će se metro graditi narednih sedam do osam godina, a dužina će mu biti 42 kilometra.

„Kineska kompanija nam garantuje 30 kilometara za pet godina, radiće zajedno sa francuskom kompanijom „Alstom” koja će obezbediti opremu i Beograd će tada dobiti dve linije metroa što je istorijska stvar. Beograd čeka metro od 1971. godine, sve vlasti su to obećavale a mi smo prvi koji smo ovaj posao doveli do početka izgradnje”, kazao je Goran Vesić.

Popravke na Trgu će biti o trošku izvođača

Projektanti i izvođači radova na Trgu Republike nisu vodili računa o tome da će tuda prolaziti i drugi saobraćaj osim automobila i zato će sada izvršiti popravke o svom trošku, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

On je naveo da nema opravdanja za propuste i da će izvođači presložiti kocke da kolovoz mogu da koriste svi – automobili, biciklisti i motociklisti.

„Posao mora da se uradi u roku i to nije opravdanje. Rok za radove ističe 25. oktobra i oni jesu završili ranije, ali nisu plaćeni do kraja jer, po ugovoru, nisu predali ulicu koja je funkcionalna. Plaćeno je do sada 70 odsto, a svi ovi radovi biće o trošku izvođača i Beograd neće koštati ni dinar”, rekao je Vesić za televiziju „Prva”.

On je podsetio da je, kada je rađen most na Adi, 39 miliona evra bilo plaćeno za dodatne radove, a 14 miliona evra dato izvođačima kao nagradu samo zato što su ga pustili za Novu godinu.

Kada je reč o zamerkama na izgled Trga republike, Vesić je rekao da je grad dobio trg kakav imaju sve velike evropske prestonice – Berlin, Madrid, Pariz, Moskva...

„Veliki trgovi su mesta za kulturne događaje, okupljanje građana. Imamo besplatni internet, postavljene su pametne klupe, nova rasveta. Razgovarao sam sa vlasnicima restorana koji su zadovoljni, jer im je porastao promet i do 50 odsto”, javlja Tanjug.

Na pitanje da li je sve moralo da se radi odjednom, zamenik gradonačelnika kaže da bi trebalo da se radi još više.

„Želimo da sredimo ovaj grad i imamo novca za to. Mora da se uredi saobraćajna, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura. Mi smo grad u kojem 30 odsto građana nema kanalizaciju u 21. veku. Trenutno radimo dva velika projekta – na levoj obali Dunava kanalizaciju sa prečistačima otpadnih voda. Vlada Srbije, zahvaljući podršci predsednika Srbije, finansiraće 285 miliona evra veliku fabriku za preradu otpadnih voda u u Velikom Selu”, naveo je Vesić dodajući da je samo za rešavanje pitanja kanalizacije potrebno oko milijardu evra.

Govoreći o izgradnji metroa, podsetio je da je predsednik Vučić potpisao memorandum o razumevanju sa kineskom komapnijom Pauer Čajna i da se trenutno radi na idejnom projektu koji je potreban za građevinsku dozvolu, ali i na ostalim pripremama.

„Do kraja sledeće godine bi trebalo da počnu radovi na Makiškom polju. Metro će se graditi između 7 i 8 godina, i biće dužine 42 kilometara. Kineska kompanija nam garantuje da ćemo za pet godina imati 30 kilometra”.  

Kada je reč o krivičnoj prijavi koju je podneo protiv Dragana Đlasa i člana opštinskog veća Stari grad Branka Miljuša, pošto se grupa pristalica Saveza za Srbiju okupila ispred njegove kuće, Vesić je potvrdio da je o tome pisao evropskom izvestiocu Dejvidu Mekalisteru. Kako je rekao, u pismu je naveo i sve slučejeve otvorenih pretnji porodicama i lično – predsedniku Vučiću, premijerki Brnabić, predednici skupštine Maji Gojković, kao i Biljani Popović Ivković.


Komentari5
6bd3b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jovan
Krečim stan. Kažem majstoru (izvođaču radova) da ofarba stan u tamno plavu boju. Majstor tako i uradi. Ja dođem, pogledam, vidim tamno u stanu i počnem da se dernjam na izvođača ... pa vidiš da je tamno u stanu, šta si to uradio, menjaj boju u svetlo žutu ... i to da uradiš o svom trošku, sram te bilo.
Милош
Да ли је за радовање, или за плакање?? Правиће се мост преко Аде Хује, па онда реновирати Панчевац. А за реконструкцију - калдрмисање- Трга Републике треба им више од годину дана!! И након "завршетка" - поново испочетка?? За колико светлосних година онда Панчевац стиже на ред? И како ли ће га урадити? Биће ипак , да је ово за плакање!!!
Milutin
Захваљујем летору вашег листа што је уважио моју примедбу и променио реч РЕКОНСТРУКЦИЈА у правилну српску реч ОБНОВА ! Са поштовањем.
Чангило оглед П.Р.
Зашто не би неко сео, отворио план Београда, мало размислио и предложио да се Панчевачки мост, након изградње потпуно новог моста око 2 километра низводно, уопште не реконструише, него да се сагради потпуно нови мост? Када могу да одлуче да руше Стари савски мост, и то пре изградње новог који би га заменио, зашто овде не би било умесно да се након пуштања у саобраћај новог моста преко Аде Хује, који би имао и железничку пругу, сруши стари мост-франкенштајн и сагради попуно нови, функцио0налнији?
NekoIzMase
Most preko Ade Huje neće biti i železnički nego samo drumski, jer nema opcije za železnicu, za železnicu je predviđen most između Vinče i Pančeva(Starčeva)koji je predviđen da bude drumsko železnički o kojem se priča uvek pred izbore, po svemu sudeći njegova izgradnja je planirana tamo negde 2035. Pančevac je odavno zreo za obnovu, koliko vidim tek možda tamo negde 2029-te ako se pre toga sam od sebe ne sruši.
Preporučujem 7

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja