petak, 22.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:57

Bahate vozače na auto-putu loviće 56 kamera

Autor: Aleksandar Bojovićutorak, 01.10.2019. u 22:55

Na auto-putu Beograd–Niš, od 15. oktobra, na 14 lokacija u oba smera, biće postavljeno 56 kamera „Puteva Srbije”, koje će snimati vozače, a policija će ih, kad prođu testiranje, koristiti za kažnjavanje prekoračenja dozvoljene brzine od 130 kilometara na sat.

Reč je o pilot-projektu „Puteva Srbije”, a kamere će biti postavljene i na deonicama duž kojih nema odmarališta i benzinskih pumpi, a međusobna udaljenost biće im od šest do 32 kilometra. U smeru Beograd–Niš kamere će, na primer, biti postavljene ispred naplatne stanice Beograd u Vrčinu, zatim nakon 10 kilometara ispred naplatne stanice Mali Požarevac, pa posle sedam kilometara ispred Umčara i tako na još 11 lokacija.

Zahvaljujući tome, vozači koji voze brže od dozvoljenih 130 kilometara na sat, nikako neće moći da izbegnu kaznu jer kamera može da ih snimi i trenutno – pri najmanjem prekoračenju dozvoljene brzine.

Kako saznajemo u policiji, u prva tri meseca samo će se testirati ove kamere, a potom će saobraćajna policija na osnovu njihovih snimaka početi da kažnjava one koji prekorače brzinu.

Za to vreme biće premerene deonice i urađena sertifikacija vremena i trase kako bi bilo apsolutno sigurno da su podaci dobijeni pomoću kamera i sistema tačni. „Putevi Srbije” neće raditi merenje prosečne brzine (to i nije u njihovoj nadležnosti), a ove nove kamere će sa velikom preciznošću beležiti registracije svih vozila koja se kreću i do 250 kilometara na sat.

To znači da će vozač koji je išao srednjom prosečnom brzinom do 130 kilometara na sat, biti uhvaćen ako je na nekoj deonici vozio, na primer, 160, a zatim išao sporije ili napravio pauzu kako bi sprečio da to bude otkriveno prilikom merenja na naplatnoj stanici.

Prof. dr Milomir Veselinović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, kaže za „Politiku” da je dobro što nadležni hoće na ovaj način da „ukrote” deonice na auto-putu gde se vozi brže od 130 na sat, ali, kako naglašava, kamere je trebalo postaviti na bazi prethodno ozbiljno urađene provere.

„Ako te analize nema, onda je razlog za postavljanje kamera mutan. Postoje idealni uslovi u kojima čovek može da vozi brže na auto-putu, ali kada su se već na to odlučili može biti dobar eksperiment. Saglasan sam da kamere prvo treba da budu pilot projekat, a kasnije da se rezultati upoređuju sa budućim stanjem”, kaže Veselinović.

Kada je reč o brzini na auto-putu, profesor naglašava da mali broj ljudi vozi ekstremnom brzinom i da su veća opasnost oni koji idu sporo na auto-putu.

„Kamere je trebalo postaviti tajno i snimati karakterističan period dana u nedelji ili u mesecu i napraviti distribuciju brzina. To je dijagram koji će pokazati koliko je onih koji voze sporo, koliko njih nekom prosečnom brzinom i koliko je onih koji voze ekstremno brzo”, zaključuje profesor Veselinović.

Podsetimo, u avgustu prošle godine pojavila se novina u saobraćaju – merenje srednje brzine kretanja vozila na auto-putu. I ovo je projekat MUP-a i „Puteva Srbije”, koji mere srednju brzinu na osnovu vremena prolaska kroz naplatne rampe. Razlika u vremenu i pređenoj kilometraži na auto-putu, od kućice do kućice, daje obračun prosečne brzine.

Svi oni koji prema ovoj računici voze brže od dozvoljene srednje brzine – biće kažnjeni. Ova novina u saobraćaju izazvala je veliku buru u javnosti.


Komentari7
1aa32
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
A da li ce te kamere moci da snime i navijace koji kao razbojnicke bande u proslosti zaustavljaju automobile povređuju vozace i lupaju automobile.. Ona prethodna banda koja je navodno uhapsena pustena je . Navijaci kao taksisti . Debelo zasticeni od zakona. Narod to vidi i pita se DOKLE...
Тречи и млеко сатиратан
Немам ништа против да возаче "лови" и 560 камера, али да то буде регулисано посебним законом. Овако, неко нам каже да "Путеви Сребије" имају надлежност да постављају камере и раде са снимљеним материјалом оно што они сматрају да треба, а то је, за почетак, да анализирају брзине и да касније достављају неке снимке МУП-у, а неке не. Слично је и са камерама у Београду на 800 локација, кажу у МУП-у да треба да им се верује на реч да неће бити злоупотребе. Зашто се не донесе закон о овој области?
Gliga
Ko će da lovi bahate vozače u mojoj ulici!? Lako mi je za autoput : /
Marko Sine
Uskoro cemo raditi samo kako bismo mogli da platimo kazne.Drzava stvarno brine o gradjanima.
Nikola Nesic
Možda je pre svega trebalo utvrditi gde ljudi najviše stradaju, a ne gde se najlakše hvataju prekršioci. Takva analiza bi dovela do nečega što Putevi Srbije ne žele da imaju saznanje. Uzrok stradanja su loši putevi, a ne prekomerna brzina na autoputu. Lako će se između rampi na savremenom autoputu, sa kamerama kazniti svako ko napravi prekršaj. Koga kazniti na Ibarskoj magistrali gde nema ni znaka, ni linije, trotoara, kraja puta i početka livade, i gde vozač iziritaran uslovima napravi grešku.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja