petak, 23.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 02.10.2019. u 10:48
POTROŠAČ PITA

Reklamacija trgovcu, a ne proizvođaču

Imam nedoumicu u vezi s reklamacijom proizvoda, trgovac kod koga nešto kupim tvrdi da se reklamacija podnosi proizvođaču, a kod vas u „Potrošaču” sam pročitala da se najpre obraćam trgovcu. Jednom sam to čak i rekla u radnji u kojoj sam vraćala robu, a oni su me odbili i rekli da to nije tačno. Kome se u takvom slučaju obraćamo i ko je u pravu? Koji je postupak reklamacije?

ODGOVOR:

Proces reklamacije počinje kod trgovca, to jest u radnji gde ste proizvod i kupili. Tražite od trgovca reklamacioni list u koji ćete navesti kakav problem s proizvodom imate (opis neispravnosti) i ako se isti utvrdi, na koji način želite da se reklamacija reši. Prema Zakonu o zaštiti potrošača (član 54) imate pravo da izaberete da li želite popravku ili zamenu, pa je potrebno da i to naglasite prilikom reklamacije i da se to unese u reklamacioni list. Kada vi ili trgovac završite s pisanjem reklamacionog lista pročitajte navedeno i tek onda potpišite. Jedan primerak ostaje vama.

Trgovac po zakonu ima osam dana da odgovori na vašu reklamaciju kako će se ona rešavati. Trgovac može odneti robu u ovlašćeni servis ili je predati uvozniku, odnosno proizvođaču, radi dijagnostikovanja problema.

Ako neispravnost nije napravljena vašom krivicom, već je, recimo, loš kvalitet ili fabrička greška, a desila se u periodu manjem od šest meseci od dana kupovine, smatra se da vam je prodato neispravno i imate po zakonu pravo izbora da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom proizvoda. Ovo pravo imate i posle šest meseci do navršene dve godine, ali se ono po zakonu ne podrazumeva, već je podložno dokazivanju i zavisi od prirode robe i prirode kvara.

Odgovara Centar potrošača Srbije

Komеntari2
d3f91
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

cvele
Само овде господа из Центра потрошача Србије нису одговорили на кључно питање: шта урадити ако трговац и даље одбија да прихвати рекламацију производа, као што је купац у тексту описао? Коме се онда обартити? Ко сноси трошкове доласка до продавнице, јер нису све продавнице свакоме у истом граду. Неко мора да превали по 30-ак или 50-аК километара да би купио одређени производ? На крају га кошта то трчкарање од куће до продавнице (трговца) више него сам производ. Ту лежи кључно питање.
Mirko
...I ono najbitnije - ništa usmeno. Sve podneti pisanim putem, preporučeno sa povratnicom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja