petak, 15.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:38
INTERVJU: ANĐELA GEORGIJU, sopran

Radujem se nastupu na Bemusu

Kada pomislim na vašu zemlju prvo što mi padne na pamet je odličan bariton i prijatelj Željko Lučić, sa kojim sam pevala u Beču i Metropolitenu u Njujorku
Autor: Biljana Lijeskićčetvrtak, 03.10.2019. u 20:20
(Фото: ЦЕБЕФ)

Čudesna je, da baš tako Anđelu Georgiju, jednu od najvećih operskih umetnica današnjice opisuju podjednako slavne kolege. Nama je čast što baš ova muzička zvezda otvara ovogodišnji 51. Bemus, 6. oktobra u 20 časova u Kolarčevoj zadužbini u Beogradu. Pored sopranistkinje Georgiju nastupiće i tenor Čarls Kastronov, sa Simfonijskim orkestrom RTS, koji će predvoditi maestro Bojan Suđić.

Anđela Georgiju je debitovala na međunarodnoj sceni 1992. u „Boemima”, na sceni Kraljevske opere Kovent garden u Londonu i iste te godine u Metropoliten operi u Njujorku i Bečkoj državnoj operi. Kritičari su tada jednoglasno zaključili: „Zvezda je rođena”. Od tog trenutka, Anđela Georgiju gostuje u vodećim operskim kućama i dvoranama širom sveta i ima status jedne od najvoljenijih operskih zvezda. Rođena je skromnoj, neumetničkoj porodici u Rumuniji, a njen talenat je bio ulaznica za uspešnu svetsku karijeru. Njen brak sa tenorom Robertom Alanjom izazvao je veliku pažnju javnosti, gostovali su zajedno širom sveta i uradili brojne snimke za čuvene diskografske kuće. Usvojili su dvoje dece i kada se činilo da je sve skladno odlučili su da svako krene svojim putem.

Anđela Georgiju je dobitnica brojnih priznanja, između ostalog „Crvene medalje grada Pariza”, „Viteza reda umetnosti i književnosti” u Francuskoj i prestižne nagrade „Pučini” za 2018. godinu, koju svake godine dodeljuje Festival „Pucciniano”. U ekskluzivnom razgovoru za „Politiku” prvo je naglasila sledeće:

– Radujem se nastupu u Beogradu, prvi put ću biti u Srbiji i srećna sam što posle duge i plodonosne karijere još mogu da debitujem, baš kao sada u Srbiji! Ne znam mnogo stvari o vašoj zemlji, ali rada sam da upoznam nove ljude, tradiciju i hranu. Srbija nema tako široku tradiciju sa operskim pevačima, ali kada pomislim na vašu zemlju u kontekstu opere prvo što mi padne na pamet je odličan bariton i prijatelj Željko Lučić, sa kojim sam pevala u Beču i Metropoliten operi u Njujorku. Ima predivan glas i veoma mi je drag kolega, jedan do mojih omiljenih Skarpija  u „Toski”. Naš program koji ćete čuti sastoji se iz arija i dueta velikih opera, veoma je lep i sadrži Čilea, Pučinija, Gunoa. Nadam se da ćete uživati. Srećna sam što će mi se Čarls Kastronov pridružiti na ovom koncertu.

Srećna sam što posle duge i plodonosne karijere još mogu da debitujem, baš kao sada u Srbiji

Završili ste Muzičku akademiju u Bukureštu, a vaša rodna Rumunija je poznata po dobrim muzičarima, pevačima, violinistima. Kako to objašnjavate, da li je reč o dobrom obrazovanju ili o nekim drugim faktorima?

Reč je o obrazovanju, između ostalih stvari – bar za mene je to bilo tako, ali potreban je i pravi talenat, kao i dobar instinkt da se naprave najbolje moguće odluke u datom trenutku. Rumunija je zemlja latinskih korena – jezik i druge tradicionalne vrednosti veoma su korisne muzičarima, pogotovu operskim pevačima. Obrazovanje je bilo važno, jer iako sam bila spremna da izađem na scenu još na prvoj godini univerziteta, ipak sam bila i dobro potkovana znanjem. Godine u srednjoj muzičkoj školi kao i na Nacionalnom muzičkom univerzitetu bile su najbolje za mene, uživala sam u svakom danu i bila sam tužna kada se sve završilo, posle diplomiranja.

Debitovali ste devedesetih u Kovent gardenu i to vam je promenilo život. Kako uspevate da nosite sve obaveze koje velika karijera podrazumeva i da li imate neki poseban način relaksacije ? Da li čeznete za nekim ulogama koje još niste otpevali i koja operska dela su vaš favorit?

Toliko mnogo pitanja u jednom! U mom slučaju, to je moj instinkt koji me je vodio i vodi me i dalje kroz moju karijeru – gde pevati, sa kim, kada, koju ulogu i tako dalje. Uvek sam imala to nešto što ne mogu da objasnim, ali to nije pravilo, postoje različiti pevači i svako od njih ima svoj put, svoju sopstvenu priču, um, način razmišljanja, za mene je to bio instinkt, ali ne mogu da kažem kako je kod drugih. Volim da se odmaram između nastupa, kada imam vremena, u prirodi, planinama, sa dobrim knjigama, uz dobru muziku ili hranu, sve me to opušta. Još želim da pevam ulogu Manon Lesko, u istoimenoj Pučinijevoj operi i ovaj kompozitor je uvek imao specijalno mesto u mom srcu – pronalazim se u njegovoj muzici, obožavam njegove likove i način na koji je komponovao i osmislio sve jake ženske likove. Uvek najviše volim operu u kojoj igram u tom trenutku.

Nastupali ste sa velikim zvezdama. Ko vam se od njih dopao i na kojim scenama ste se osećali najbolje?

Ne bih mogla da imenujem samo jednu osobu, to je nemoguće. Bila sam srećna što sam pevala zajedno sa Lučanom Pavarotijem, on ima posebno mesto u mom srcu, ali tu su i Roberto Alanja, Plasido Domingo i odskora Ramon Vargas, Marčelo Alvarez, Jonas Kaufman i Pjotr Bečala, sve veliki umetnici, kako bih i mogla da izaberem. Sa Robertom Alanjom sam imala mnoge predivne nastupe i ploče, to su sve bile referentne i vodeće uloge u svetu opere. Rojal opera haus u Londonu ipak zauzima malo veće mesto u mom srcu, s obzirom na to da je to scena gde sam imala svoj debi kada sam bila jako mlada i gde sam pevala u najlepšim produkcijama napravljenim samo za mene. Postoji specifična atmosfera u Kovent gardenu, ne mogu to opisati rečima. Ali uvek ću voleti i Metropoliten u Njujorku, potom Beč, Milano ili Pariz.

Šta vas danas motiviše da budete odlični u svom poslu i da li ste poželeli da se bavite pedagogijom?

Ne znam da li su motivacija i posao prave reči za mene... Rođena sam da pevam, za operu, to je bila moja sudbina od kada sam bila dete i ja sam je samo pratila ! Mogu da kažem da je opera izabrala mene! Osim instinkta, koji sam već pomenula, potrebna je volja, izdržljivost i jaka ličnost, kao i da se obrati pažnja na svaki, pa i najsitniji detalj, uvek sam tako radila i ne mogu biti drugačija. Još ne mislim na pedagogiju, nije vreme za to, ali kada bude bilo prepoznaću taj momenta. Moj savet mladim pevačima jeste da uvek budu oprezni, da uspore, da grade svoju karijeru korak po korak. Ne može se pevati sve, svaki put i stalno, ubrzavati stvari. Ako glas ili njegova lepota nestanu, ne mogu se povratiti, fizički je to nemoguće. Glas je blago sa kojim je potrebno biti oprezan i pažljiv i uvek ga štititi i čuvati.


Komentari3
6a028
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Olivera
Ne mogu da shvatim da takva zvezda ne poznaje ni jednog naseg operskog pevaca sem Zeljka L. a toliko ih je pevalo po svetskim kucama, jer kaze da nemamo opersku tradiciju.
Andjela
Jedva čekam koncer! Velika zvezda Angela!
Срба
Комерцијала. Уосталом, ко зна и оде- чуће (поготову ако је школован музичар- и поготову вокално). Мајушан глас на заласку каријере.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja