subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:13

Ratni foto-žurnalisti, Asako Široki i Anica Vučetić u KCB

Autor: Milica Dimitrijevićsreda, 09.10.2019. u 22:00
Самсон М. Чернов, „Кроз Албанију”, 1915. (Фото: Војни музеј у Београду)

Kulturni centar Beograda ugostio je od četvrtka tri izložbe u tri prostora, sve su otvorene istovremeno i traju do kraja oktobra.

Postavka „Pioniri ratnog foto-žurnalizma – Arijel L. Vardžis, Samson M. Černov, Luis V. Hajn” u galeriji „Artget” posvećena je trojici ratnih profesionalnih fotoreportera koji su u drugoj deceniji prošlog veka boravili u Srbiji, na frontu, s narodom i vojskom, a čije je stvaralaštvo u istraživački projekat uobličila Milena Marjanović. Samson Černov je bio dopisnik ruskih i francuskih listova, Arijel Vardžis, kamerman i fotograf, radio je za američke medije, a Luis Hajn, član Foto lige, fotografisao je rad Američkog crvenog krsta u Evropi i borio se za prava deteta i radnika. Većina fotografija Vardžisa i Hajna su premijerno pred našom publikom, a potiču iz Kongresne biblioteke u Vašingtonu, Arhiva Jugoslovenske kinoteke, Imperijalnog vojnog muzeja u Londonu i Umetničkog muzeja u Milvokiju. Fotografije Samsona Černova pohranjene su u Vojnom muzeju u Beogradu, Narodnoj biblioteci Srbije i Istorijskom muzeju Srbije. Na ovaj način skreće se pažnja na pionire foto-žurnalizma zahvaljujući kojima je ovaj žanr ušao u muzejske institucije, pri čemu ove fotografije, pored svoje izuzetne dokumentarne, istinite vrednosti, nose i pečat duhovne, likovne vrednosti.

Rad Asako Široki, dobitnice Nagrade Kulturnog centra Beograda na 56. Oktobarskom salonu 2016, nalazi se u Likovnoj galeriji i zasniva se na procesima i delima koja se izvode iz prirodnih materijala i oblika od kojih su i sačinjena. Strukturalne plastike, objedinjene pod nazivom „Your voice, echoed” prizivaju i gledaočevo sećanje na delove nameštaja (drvene letve i palete), ali to sećanje biva dekonstruisano i usmereno ka nestajanju i ništavilu – ka teritoriji gde nema mesta sećanju. Krećući se, potpuno nezavisno, između sveta gde je sopstvo određeno stvarima i sveta gde su stvari određene sopstvom, ona pokušava da odmota i protumači te paralelne svetove.

Anica Vučetić, čija je izložba „Između svetova” otvorena u galeriji „Podrum”, jedna je od najpoznatijih video-umetnica na srpskoj sceni čiji rad u video-umetnosti i ambijentalnim instalacijama pratimo više od trideset godina. Važno mesto u njenoj obimnoj produkciji pripada video-performansu koji neguje u formi autoperformansa. I ovoga puta autorka dosledno sprovodi svoju umetničku praksu i artikulaciju poznatih tema u devet novih video-instalacija i video-ambijenata, nastalih od 2016. do 2019. Radovi „Bunar”, „Sa druge strane”, „Revoluciju sanjam”, „Putovanje”, „Izvan fokusa 2”, „Prozor”, „Na osami”, „Između svetova”, „Na kraju krajeva” mogu se posmatrati kao vizuelni eseji postavljeni u prostoru i čine složenu kompozitnu celinu postavke.


Komentari0
36fdd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja