četvrtak, 15.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 10.10.2019. u 20:00
ISHRANA

Od crne čokolade do ukusnog voća

Užina je pogodila suštinu ako obrok koji posle nje dolazi možete pojesti bez prejedanja
(Фото Пиксабеј)

Užina je po definiciji obrok koji jedemo između glavnih obroka: doručka, ručka i večere. Ukoliko ste zdravi, samo je vaša mašta i dostupnost određenih namirnica ograničavajući faktor šta možete pojesti.

Generalno, cilj uravnotežene ishrane jeste da imate dovoljno energije tokom dana, uz zadržavanje normalnih vrednosti šećera u krvi i nutrijenata u organizmu. Naš cilj treba da bude poboljšanje zdravlja.

Puno osoba nema želju ili vremena za užinu, pa ni za jedan od glavnih obroka. S druge strane, ima onih koji stalno nešto grickaju. Složićete se da i jedan i drugi ekstremni slučaj ne valja.

U prvom slučaju dolazi do velikih razlika u nivou šećera u krvi, pa su glavni obroci obilni. Najgore je ako jedemo samo jednom do dva puta dnevno. Tako opterećujemo ceo organizam, a posledica može da bude gojaznost.

Drugi slučaj je još gori. Ovde zaboravljamo šta znači glad i onda ne znamo ni gde je granica sitosti. Posledica je takođe gojaznost.

Nekako nam se otkriva odgovor sam od sebe: užina nam treba ako želimo da poboljšamo svoje zdravstveno stanje. Obično jedna ili dve. Skromno i dovoljno.

Međutim, ukoliko unosimo nezdrave prehrambene namirnice užina može biti štetna za naše zdravlje. Od izuzetno masnih kokica u bioskopu do slatkiša koji su puni praznih kalorija, razne industrijske grickalice mogu definitivno pokvariti vašu dijetu.

Vlakna su važna za pravilno odvijanje probavnih procesa u vašem organizmu. Užina koja sadrži vlakna pomaže u ovom procesu koji određuje gde se skladišti dodatna masnoća i šta izlazi iz tela.

Zeleno lisnato povrće puno je vlakana. Ako ne obožavate zeleniš, izaberite lepu, sočnu krušku koja je puna vlakana. Jednostavno, užini dodajte toliko potrebna vlakana.

Antioksidansi su sjajni za održanje zdravlja srca i mogu umanjiti rizik od infekcija. Paradajz je neverovatan izvor antioksidanata. Možete grickati malo čeri-paradajza. Oni su mali, slatki i odlični za užinu. Ako ste za više slatkih stvari – onda uzmite borovnice!

Sokovi od voća i povrća sjajni su izvori vrednih vitamina i minerala. Ako niste ljubitelj povrća, možete pomešati sok od voća i povrća i piti ga kao smuti s malo jabuke dodate za slatkoću. Sok, pored osvežavajućeg efekta, omogućava da vaše telo dobije nutritivno vredne stvari koje sadrži povrće. Sok možete poneti bilo gde i popiti za užinu.

Ako sami cedite svoje sokiće, onda znate da su i oni lako prenosivi. Ako ne volite preslatke užine, možete da izaberete manje slatkog voća i dodate malo kelja i sve provučete kroz sokovnik.

Ne uzimajte mlečnu čokoladu i onu punjenu raznim filovima, birajte samo crnu sa što više kakao delova. Tamna čokolada je sjajan izvor antioksidanasa. Ona može biti od pomoći u borbi protiv srčanih bolesti. Čokolada takođe podiže raspoloženje i može vam dati energiju da prođete kroz dan. Crnu čokoladu možete pojesti kao takvu ili uz neko bobičasto voće ili orašaste plodove.

Od crne čokolade do ukusnog voća, postoji rešenje za svaku užinu. Na ovaj način možete da povećate nivo energije, borite se protiv bolesti ili prehlade, a može podržati i zdrave probavne procese.

Ono što ipak treba da vodite računa jeste da ne preterujete u užinama, da „ne pokvarite” sledeći obrok. Užina je pogodila suštinu ako obrok koji posle nje dolazi možete pojesti bez prejedanja.

Učinite sebi uslugu i uzmite zdravu užinu između obroka. Čipseve, kroasane, napolitanke, keks i ostale zanimacije iz kese preskočite.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari0
1ef22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja