subota, 19.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:13
FILMSKA KRITIKA

Postistina i čaša francuskog vina

Film: „Dvostruki životi”, scenario i režija: Olivije Asajas, uloge: Žilijet Binoš, Gijom Kane, Vensan Makenj, Krista Tere, Nora Hamzavi, trajanje:108 minuta, proizvodnja: Francuska: 2018.
Autor: Dubravka Lakićčetvrtak, 10.10.2019. u 22:00
Жилијет Бинош и Гијом Кане у филму „Двоструки животи” (Фото: Дистрибутерска кућа „Мегаком филм”)

Posle polumrtvog bioskopskog leta punom parom se zahuktava jesenji repertoar, obogaćen i jednim šarmantnim i zgodnim francuskim filmom. Njegov autor je scenarista i reditelj Olivije Asajas, potpisnik 30 televizijskih i bioskopskih filmova različitih žanrova, među kojima su i „Čista”, „Lični kupac”, „Oblaci Sils Marije”, nenadmašni „Karlos”, kao i nedavno u Veneciji viđen, „Osinja mreža”. Film „Dvostruki životi”, njegov pretposlednji film, takođe je imao svetsku premijeru u Veneciji, ali prošle godine (2018) i pod nazivom „Non-fiction”. Videla ga je zimus i Festova publika, a sada se konačno uselio i u srpske bioskope.

„Dvostruki životi” je šarmantan i zgodan, iako raspričan i veoma prijatan film. Poziva gledaoce da razmisle o onome što cene, kako na ekranu tako i u životu. Da razmisle i o postojanju postistine koju nam nameće digitalna revolucija čije rezultate mnogi tumače kao kraj, a isto tako i kao spas modernog sveta. U ovom filmu vrata su široko otvorena i za debatu: o elektronskim knjigama koje menjaju i ukus i miris i cenu starih dobrih papirnih knjiga što krase police domova; o tome kako se jezik društvenih medija naruguje kulturi i umetnosti, pa i njihovoj materijalnoj vrednosti; o pitanjima da li forsiranje radikalne otvorenosti ide na štetu privatnosti; kao i za debatu o tome koje su etičke granice života i umetnosti...

Još mnogo toga čini tematske okvire ove Asajasove slatko-opore komedije iz miljea savremenog francuskog književnog života, u kojoj sve fino teče i klizi kao po loju. Njeni junaci su sredovečni intelektualci, književnici, izdavači, glumci, eksperti za medije i politički pi ar. Njihovo okruženje je Pariz naših dana, tačnije – njihovi domovi, kancelarije i omiljeni kafei, u kojima će se družiti, pričati i pričati, uz čašu vina i ukusan zalogaj. Tako tipično francuski.

I baš to – tipično francuski – Olivije Asajas, uz primese ironije i sarkazma, koristi kao udoban okvir za plasiranje bujice kritika na račun ogromnih tehnoloških promena koje utiču na sve živo. Od politike, preko umetnosti, zabave, do privatnog života. Koristi i kao zgodan okvir za priču o bračnim parovima, bračnim odnosima i zgodnim igrama zaobilaženja istine. U ovom filmu svako svakog vara, ali niko nikoga ne laže. Istina se jednostavno zaobilazi.

U tom kolopletu međusobnih odnosa, neprestanih pametnih razgovora i ljubavno-partnerskih igara, Asajas sofisticirano pronalazi prostore za plasiranje humora. On se pre svega vezuje za međusobne ljubavne prevare i strepnje njegovih protagonista nad nepoznanicama tektonskih pomaka unutar srednjeg životnog doba.

Pred vratima krize srednjeg doba su baš svi junaci ovog filma. I zbrkani romanopisac Leonard (Vensan Makenj) koji stalno piše istu knjigu o svojim ljubavima i likovima iz stvarnog života samo promeni ime. I njegov prijatelj i izdavač Alen (Gijom Kane) koji skuplja hrabrost da saopšti da mu neće štampati novu knjigu. I Leonardova partnerka Valeri (Nora Hamzavi, poznata stendap komičarka), žena praktičnog uma strastvenija prema napretku političara čiju kampanju vodi nego prema književno-izdavačkim mukama. Konačno i Alenova supruga Selen (Žilijet Binoš), glumica u uspešnom televizijsko-policijskom serijalu u kojem već četvrtu sezonu, onako već umorna od te vrste eskapizma, igra stručnjaka za krizni menadžment...

Sva ta četiri glavna lika u međusobnoj interakciji i kroz brzopotezne dijaloge koje je Asajas napisao da se izgovaraju sa lakoćom, gotovo spontano, nude gledaocima filma veliko uživanje. Glumci su izvrsni. Nonšalanciju u međusobnom radu i boemskom druženju, sa lakoćom sa velikog platna prenose na gledaoce. „Dvostruki životi” je dobro napisan i vrlo dobro osmišljen egzistencijalistički film. Poučan i zabavan. Uspešan, iako je rađen bez velikih pretenzija.


Komentari1
fbfe2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Дечак
Надам се да ће у Србију ускоро стићи филм “Дневник Диане Будисављевић”, посвећен херојском подвигу загребачке грађанке која је из ужаса усташких логора спасла око 12 000 српске деце. Била је то највећа акција спашавања деце у Другом светском рату, о којој се нажалост врло мало знало.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja