nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:02

Postavljene kamere na auto-putu Beograd – Niš

Ukupno 56 kamera na 14 portala u oba smera snimaće vozila i meriti prosečnu brzinu na deonicama dugim od šest do 32 kilometara
sreda, 16.10.2019. u 08:47
Аутопут Београд - Ниш (Фото А. Васиљевић)

Na autoputu Beograd - Niš postavljeno je ukupno 56 kamera na 14 portala u oba smera, koje će snimati vozila i meriti prosečnu brzinu na deonicama dugim od šest do 32 kilometara, rečeno je danas pomoćnik direktora Sektora za naplatu putarine u Putevima Srbije i rukovodilac tog projekta Darko Savić.

On je ranije rekao da će biti postavljene kamere na deonici od Beograda do Malog Požarevca u dužini od 10 kilometara, zatim od Malog Požarevca do Umčara dugoj sedam kilometara, od Umčara do Vodnja šest km, od Vodnja do Smedereva 12 km, od Smedereva do Velike Plane 30 km i Velike Plane do Markovca 12 km.

Takođe kamere će biti i na deonici od Markovca do Batočine dugoj 10 km, od Batočine do Jagodine 22 km, od Jagodine do Paraćina 24 km, od Paraćina do Pojata 12 kilometara, od Pojata do Aleksinačkih Rudnika 32 km, od Aleksinačkih Rudnika do Aleksinca šest km i od Aleksinca do Niša (Trupale) 20 km.

Po četiri kamere na 14 portala snimaće saobraćaj na svih šest traka autoput.

Saobraćajna policija će u prva tri meseca testirati te kamere i onda će doneti odluku da li će ih koristiti za kažnjavanje vozača koji neku od deonica prođu većom prosečnom brzinom od 130 km na sat.

Sada se meri prosečna brzina, na primer, na ulazu i na izlazu sa autoputa, pa vozači koji voze brže od maksimalno dozvoljenih 130 km na sat pre nego što izađu na naplatnoj rampi naprave pauzu i tako smanje prosečnu brzinu.

Savić je rekao Tanjugu da će kamere snimati vozila ispod portala i napomenuo da postoje deonice između kojih nema odmorišta niti benzinskih stanica, niti bilo šta gde bi vozači mogli da stanu i produže vreme putovanje kako bi smanjili prosečnu brzinu.

Kaže da će deonice na kojima se postavljaju kamere biti duge od šest do 32 km i da će kamere biti postavljane na 14 portala u oba smera, kao i da će testiranje kamera trajati između dva i tri meseca.

Kamere će, prema njegovim rečima, moći sa 100 odsto tačnosti da snime vozila pri brzini do 250 km na sat.

„Autoput Beograd - Niš sa sadašnjom gustinom saobraćaja ne omogućava vozilima da se kreću brzinama većim od 250 km na sat. Čak i da neko vozi tolikom brzinom sigurno će proći manjom brzinom ispod nekog portala”, kaže Savić.

Dodaje da kamere mogu da snime tablicu i pri brzini većoj od 250 km na sat, ali ne sa 100 tačnosti i da je sigurno da neće moći niko da prođe većom brzinom od 250 km na sat a da ne bude snimljen.

„Putevi Srbije se zalažu da se vrši merenje prosečne brzine, jer svakodnevno imamo poginule na autoputu. Cilj je da zaštitimo učesnike u saobraćaju. Srbija ima jedan od najprometnijih koridora u Evropi pošto spaja istočnu i zapadnu Evropu. Svake godine beležimo drastično povećanje broja vozila”, rekao je on.

Savić dodaje da su nam, na primer, u avgustu 2019. autoputevi bili prenatrpani.

„Uvideli smo da imamo portale za postavljanje kamera, za šta inače treba puno novca, mi imamo portale ispred svake naplatne stanice i to su idealna mesta za postavljanje kamera. Tako možemo da pratimo da li se vozilo isključilo sa autoputa ili nastavlja dalje”.

Putevi Srbije će tako moći kamerama da detektuju sva vozila koja koriste autoput, pošto ima slučajeva da vozači koriste autoput i onda razgrade žicu i izađu sa autoputa i tako izbegnu plaćanje, prenosi Tanjug.

„Imamo više desetina hiljada takvih vozila godišnje, a prvenstveno su to šlep službe koje uđu na autoput i razgrade žicu duž autoputa. Tako ugrožavaju svoju bezbednost, kao i drugih učesnika u saobraćaju, pa ima slučajeva da ljudi nalete na psa i neku drugu životinju na autoputu”, napomenuo je Savić.


Komentari5
ed080
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Izidor
Kamere neće ništa da reše, al ne vredi pisati. Voziš 100 kmh gde su kamere (vide se) a posle sledećih 10 km voziš 200 kmh. I, čemu kamere? Bačene pare a bezbednist ništa. Služe samo da pune budžet
Miha
Dobićeš kaznu jer si na drugoj deonici prekoračio prosečnu brzinu. Druga kamera je krajnja za prvi segment puta, ali je istovremeno početna za drugi segment.
Preporučujem 7
може да бидне
Да ли ће ове камере снимати и возила са иностраним таблицама и кажњавати их за прекорачење брзине? До сада то није био случај, због убирања путарине било им је прећутно дозвољено да не поштују ограничење од 130км/х. Ако их будемо кажњавали, одоше они преко Румуније и Бугарске...
vox populi
Kamere ne mogu snimati "prosečnu brzinu". Ona se proračunava.
Драган
Наћи ће браћа Срби начин да преваре и камере, пре него што истекне период тестирања.Смем да се кладим, у гајбу пива.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja