utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00
PREDSEZONA AMERIČKE PROFESIONALNE KOŠARKE

Veliki rast moći NBA na internetu

Kako pratiti NBA dešavanja: neverovatan rast uticaja lige na društvenim mrežama, gde je brend dostigao 13,7 milijardi dolara. – Video-klipovi su prioritet za nove generacije: ko je kralj skraćenih snimaka na „Jutjubu” Ksimo Pierto, a ko je iza „Kuće najboljih poteza”, koja je sa 14,5 miliona pratilaca na „Instagramu” ispred ESPN-a
Autor: Goran Kovačevićčetvrtak, 17.10.2019. u 19:00
За глобалну популарност сада може највише да захвали друштвеним мрежама: НБА продавница у Пекингу (Фото EPA-EFE/Wu Hong)

Nepostojanje izrazitih favorita u sezoni koja počinje sledeće sedmice trebalo bi da deluje blagotvorno na televizijske rejtinge NBA lige, koji su u prethodnom izdanju pali pet procenata u SAD, a četiri globalno. Ali, za „krvnu sliku” američke profesionalne košarke je važniji neverovatan rast moći na internetu, koji joj u digitalnoj eri obećava blistavu budućnost.

Prema tzv. MVP indeksu koji kvantifikuje uticaj na društvenim mrežama (ustanovljen od kompanije iz Dalasa 2012) za više od 90.000 ličnosti iz sporta i industrije zabave, koji koriste sponzori i marketinške agencije, vrednost NBA brenda u socijalnim medijima dostigla je čak 13,7 milijardi dolara. Poslovnim partnerima lane je donela 1,1 milijardu dolara u vrednosti „firme” na „Fejsbuku”, „Tviteru”, „Instagramu” i „Jutjubu”, što je više od tri puta bolje od rezultata NFL američkog fudbala (343.000.000), koji je u godišnjem finansijskom obrtu naravno i dalje nedostižan sa 16 milijardi dolara, duplo u odnosu na NBA.

Za 132 odsto rasta NBA brenda na glavnim mestima okupljanja novih generacija, najznačajniji je skok u broju video-klipova, ali onih koji nisu samo pregledani već komentarisani i prosleđeni. Kada je reč o sadržaju koji se najviše traži, dolazi se do legende o kralju skraćenih snimaka mečeva Ksimu Piertu, „Kući najboljih poteza”, s kojom je doskorašnji student pakistanskog porekla potukao ESPN u broju pratilaca na „Instagramu” i sajta „Bličer riport”, koji godišnje inkasira do 200 miliona dolara.

Od početka plej-ofa 13. aprila do kraja konferencijskih finala 25. maja (do tada mečevi svake večeri, a takva izloženost je prednost NBA) dominirao je kanal Ksimo Pierto na „Jutjubu”, na kojem su 233 priloga (osam u top 20) pogledana 243 miliona puta. Druga je bila zvanična NBA stranica na „Fejsbuku” sa 154.000.000 pregleda, treći kanal „Kuća najboljih poteza” na „Jutjubu” sa 80.800.000, pa lokacija NBA televizije na „Fejsbuku” sa 70.000.000 i izdanje ESPN-a na „Jutjubu” sa 56.400.000.

„Jutjub” je ukupno dobio 1,1 milijardu poseta zbog NBA, najviše zahvaljujući svojoj noćnoj mori kojoj je na desetine puta ugasio kanal zbog kršenja propisa (nakon jednog Ksimo Pierto postao saradnik „Bličer riporta”). Iza ovog pseudonima je osoba koja od 2015. omogućava da se mečevi od prethodne noći vide u obliku snimka do desetak minuta s većinom koševa. U vreme kada je teško odvojiti više od dva sata za meč, to je opcija kojoj trenutno pribegava 1,36 miliona pratilaca čoveka koji za sebe kaže jedino da je „najbolji svih vremena u kreiranju skraćenih snimaka”.

O njegovoj zaradi može da se nagađa, ali među autorima NBA snimaka koji su pojava od kraja prošle decenije, važi procena da u godinu dana neki steknu i milion dolara. NBA je jedno vreme stavljala zabrane zbog piraterije, a politiku aktuelnog rukovodstva je objasnio komesar Adam Silver: „Nema popusta kada je reč o vlasničkim pravima za prenose uživo, a sažeci su uglavnom – reklama.”

Instagram stranica najveće medijske imperije svetskog sporta ESPN-a ima 14 miliona pratilaca, a 14,5 „Kuća najboljih poteza”, koju je pre pet godina pokrenuo Omar Raja (25) sa Floride, koji je prikazivao najupečatljivije detalje iz vodećih sportskih liga, stigavši do pola miliona pratilaca za godinu dana kada ga je zaposlio „Bličer riport”. Najezda sponzora (godišnji prihod 20.000.000 dolara) razumljiva je ako se zna da nalog mesečno beleži do 700 miliona pregleda (polovina korisnika ispod 24 godine). „Bličer riport” je američki sajt koji se bavi sportom i kulturom sporta, pod okriljem „Vorner medija” (Si-En-En, HBO) koji ga je 2012. kupio za 175 miliona dolara od osnivača.

U NBA ligi, koja se i okreće oko svojih superzvezda, većina igrača je na društvenim mrežama (Stef Kari je godinama proveravao nalog na poluvremenu). „Tviter nalog NBA je jedan od razloga zbog kojih je NBA dobra”, tvrdio je nekada bek Nju Orleansa Džej Džej Redik, koji je lane ukinuo svoju stranicu „da se njime ne bi bavio psihijatar”.


Komentari0
e2a44
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Sport / Košarka

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja