Na slici je prikazana unutrašnjost Donjeg doma britanskog parlamenta čiji poslanici nisu ljudi, već majmuni. Ime dela monumentalne veličine (2,5 puta 4,2 metra) je „Parlament majmuna”, autor je već duže vreme u javnosti popularan po svojim muralima subverzivne sadržine koje potpisuje pseudonimom Benksi, a rad je, kako prenosi portal „Artsi”, početkom oktobra prodat na aukciji dela savremene umetnosti u londonskom „Sadebiju” za 12,1 milion dolara, sumu čak pet puta veću od očekivane. Iste večeri na istom mestu delo „Piro” Žan-Mišela Baskijata (1960–1988), poznatog po upečatljivim grafitima, dostiglo je istu cenu.
„Ovo je momenat za pamćenje, trenutak u kojem dvojica uličnih umetnika, Baskijat i Benksi, rame uz rame ulaze u istoriju”, ocena je Aleksa Brenzika, jednog od direktora „Sadebija” i šefa Odeljenja za evropsku savremenu umetnost, dok je sam Benksi na Instagramu prokomentarisao ovu transakciju rečima: „Rekordna cena za Benksijev rad postignuta večeras. Šteta što mi više ne pripada.”
Stvaralaštvo ovog umetnika izazvalo je veliku pažnju i tokom nadmetanja u istoj kući prošle godine, kada se njegovo delo „Devojka sa balonom” samo nekoliko minuta nakon prodaje za oko milion funti „samouništilo”, naravno prema pažljivo pripremljenom planu samog autora koji je on docnije i obelodanio, objasnivši da je unutar rama smestio mehanizam za sečenje papira. Ovoga puta slika sa nesumnjivom političkom konotacijom, nastala još pre jedne decenije, u žiži je upravo sada i zbog aktuelnih političkih događaja u Velikoj Britaniji, gde već mesecima traje bregzitovski metež. Kako poseća „Artnet”, ona je bila izložena u martu u muzeju u Bristolu, navodno gradu iz kojeg Benksi potiče, a izložba je tada privukla 300.000 posetilaca. Početkom septembra zabeležena je i krađa jednog njegovog dela – prikaz pacova ispred Centra Pompidu u Parizu, koji je bio zaštićen pleksiglasom, nestao je i nije pronađen.