utorak, 13.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 22.10.2019. u 10:53

Hrvati i Austrijanci uzimaju posao srpskim previznicima i vode turiste u obilazak Beograda

(Фотографије А. Васиљевић)

Poslednjih godina od kako je Srbija interesantna stranim turistima, sve je učestalije da turistički prevoznici iz Hrvatske i Austrije praznim autobusima dolaze u Srbiju po putnike iz inostranstva, vode ih u obilazak Beograda i drugih delova zemlje, a da za to nemaju dozvolu, upozoravaju u Udruženju turističkih agencija Srbije.

Time se, kažu, nanosi velika šteta domaćim turističkim agencijama zbog manjeg obima turističkog prometa.

Naglašavaju da nijedna zemlja u Evropi i svetu ne dozvolja da se tako na neki način urušava domaća privreda.

Direktor Jute Aleksandar Seničić rekao je za Tanjug da se najčešće dešava da prazni autobusi, na primer iz Hrvatske, dolaze po grupe stranih turista na beogradski aerodrom, s obzirom da on ima veći broj dolazaka nego zagrebački aerodrom.

„Ne bi bio problem da strani prevoznik s tim gostima izađe pravo za Hrvatsku i da nastavi tu svoju vožnju. To je dozvoljeno, ali po našim informacijama i onome što nas obaveštavaju sa terena, ti autobusi nastavljaju kako razgledanje Beograda, tako i taj mali program kroz Srbiju”, kaže Seničić.

Navodi da oni borave svakako duže od 24 sata u Srbiji, koliko im je dozvoljeno, i obavljaju delatnost za koju nemaju odobrenje srpskog Ministarstva saobraćaja .

„To moramo na neki način da uvedemo u red. Ne bi bio veliki problem ako napravimo jednu laganu proceduru za strane prevoznike, ali svakako moraju platiti dozvolu za boravak u Srbiji i obavljanje delatnosti”, kaže Seničić.

Objasnio je da tu postoji problem s memorandumom o takozvanoj kabotaži, nemogućnosti da strani prevoznik obavlja delatnost u Srbiji u odnosu na domaće prevoznike, i da je to ono što se ne poštuje.

Navodi da, takođe, postoji povremeno problemi i s prevoznicima iz Austrije, vlasnicima brodova koji krstare Dunavom do Novog Sada i Beograda.

„Vrlo često se dešava da šalju prazne autobuse koji prate brodove na krstarenju i u svakoj luci faktički obavljaju transfere za goste koji se nalaze na tim brodovima, što je svakako nedozvoljeno”, rekao je Seničić.

Nažalost, kaže direktor Jute, u Srbiji se ne sprovodi dovoljno dobra kontrola ni kad je reč o stranim prevoznicima koji ovde obavljaju te poslove, ali isto tako ni o vodičkoj službi.

Objasnio je da je, po srpskom zakonu, obaveza da svaka turistička grupa ima lokalnog vodiča, vodiča koji ima licencu u Srbiji.

„Ista stvar je s našim agencijama kada putuju bilo gde u inostranstvo, dakle moraju imati angažovanog lokalnog vodiča. Nažalost, ovde se to ne kontroliše u dovoljnoj meri. Imamo tu i problem sa ovlašćenjima i turističke inspekcije i komunalne policije”, kaže Seničić.

To su, naglašava, stvari na kojima se mora raditi ako se želi da se ima uvid zaista šta ti strani gosti čuju ovde o istoriji Srbije i na koji način se predstavlja kompletno kulturno-istorijsko nasleđe u Srbiji.

Rešenje vidi u pravljenju zakonskog okvira koji će turističkoj inspekciji ili komunalnoj miliciji, nekome ko može da legitimiše strane državljane, da da mogućnost kontrole i eventualno naplate kazne.

Treba, dodaje Seničić, i da se više računa povede na graničnim prelazima o ulasku praznih autobusa u Srbiju, odnosno po pitanju kabotaže.

Komеntari4
38657
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tromi pravnici tromog sistema usluga
Takve stvari se normativno sprečavaju bez naknadnih "kailmero - nepravda" sagledavanja takve" konkurentske slobode " u preduzetništvu . Da neće EU da to krikitikuje ?Pa neka nas tamo prime. Neće , oni hoće da Zapadni Balkan bukvalno stave u džep kao sitne kovanice Neka daju vodičima iz Srbije da turistima prezentuju Zagreb , Dubrovnik ili Beč. To će se desiti nikada - pa ni onda .
Beogradjanin Schwabenländle
То је тако када раде аматери, без знања, без размишљања, без планова .
Саша
Уведу се лепо дозволе за домаће водиче и среди се посао.
vuk
Ja da sam Kineski turista, i da planiram da provedem jedan dan u Srbiji i tri u Hrvatskoj, svakako bih voleo da ne menjam autobus pa da me po Srbiji vozi srpski a po Hrvatskoj hrvatski autobus. Problem nije u autobusima, nego u turistickim radnicima koji ne umeju da ponude Kinezima visednevni program u Srbiji. Ocigledno je Hrvatska jos uvek privlacnija od Srbije sa ponudom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja