utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:51

Hrvati i Austrijanci uzimaju posao srpskim previznicima i vode turiste u obilazak Beograda

utorak, 22.10.2019. u 10:53
(Фотографије А. Васиљевић)

Poslednjih godina od kako je Srbija interesantna stranim turistima, sve je učestalije da turistički prevoznici iz Hrvatske i Austrije praznim autobusima dolaze u Srbiju po putnike iz inostranstva, vode ih u obilazak Beograda i drugih delova zemlje, a da za to nemaju dozvolu, upozoravaju u Udruženju turističkih agencija Srbije.

Time se, kažu, nanosi velika šteta domaćim turističkim agencijama zbog manjeg obima turističkog prometa.

Naglašavaju da nijedna zemlja u Evropi i svetu ne dozvolja da se tako na neki način urušava domaća privreda.

Direktor Jute Aleksandar Seničić rekao je za Tanjug da se najčešće dešava da prazni autobusi, na primer iz Hrvatske, dolaze po grupe stranih turista na beogradski aerodrom, s obzirom da on ima veći broj dolazaka nego zagrebački aerodrom.

„Ne bi bio problem da strani prevoznik s tim gostima izađe pravo za Hrvatsku i da nastavi tu svoju vožnju. To je dozvoljeno, ali po našim informacijama i onome što nas obaveštavaju sa terena, ti autobusi nastavljaju kako razgledanje Beograda, tako i taj mali program kroz Srbiju”, kaže Seničić.

Navodi da oni borave svakako duže od 24 sata u Srbiji, koliko im je dozvoljeno, i obavljaju delatnost za koju nemaju odobrenje srpskog Ministarstva saobraćaja .

„To moramo na neki način da uvedemo u red. Ne bi bio veliki problem ako napravimo jednu laganu proceduru za strane prevoznike, ali svakako moraju platiti dozvolu za boravak u Srbiji i obavljanje delatnosti”, kaže Seničić.

Objasnio je da tu postoji problem s memorandumom o takozvanoj kabotaži, nemogućnosti da strani prevoznik obavlja delatnost u Srbiji u odnosu na domaće prevoznike, i da je to ono što se ne poštuje.

Navodi da, takođe, postoji povremeno problemi i s prevoznicima iz Austrije, vlasnicima brodova koji krstare Dunavom do Novog Sada i Beograda.

„Vrlo često se dešava da šalju prazne autobuse koji prate brodove na krstarenju i u svakoj luci faktički obavljaju transfere za goste koji se nalaze na tim brodovima, što je svakako nedozvoljeno”, rekao je Seničić.

Nažalost, kaže direktor Jute, u Srbiji se ne sprovodi dovoljno dobra kontrola ni kad je reč o stranim prevoznicima koji ovde obavljaju te poslove, ali isto tako ni o vodičkoj službi.

Objasnio je da je, po srpskom zakonu, obaveza da svaka turistička grupa ima lokalnog vodiča, vodiča koji ima licencu u Srbiji.

„Ista stvar je s našim agencijama kada putuju bilo gde u inostranstvo, dakle moraju imati angažovanog lokalnog vodiča. Nažalost, ovde se to ne kontroliše u dovoljnoj meri. Imamo tu i problem sa ovlašćenjima i turističke inspekcije i komunalne policije”, kaže Seničić.

To su, naglašava, stvari na kojima se mora raditi ako se želi da se ima uvid zaista šta ti strani gosti čuju ovde o istoriji Srbije i na koji način se predstavlja kompletno kulturno-istorijsko nasleđe u Srbiji.

Rešenje vidi u pravljenju zakonskog okvira koji će turističkoj inspekciji ili komunalnoj miliciji, nekome ko može da legitimiše strane državljane, da da mogućnost kontrole i eventualno naplate kazne.

Treba, dodaje Seničić, i da se više računa povede na graničnim prelazima o ulasku praznih autobusa u Srbiju, odnosno po pitanju kabotaže.


Komentari4
fab86
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Tromi pravnici tromog sistema usluga
Takve stvari se normativno sprečavaju bez naknadnih "kailmero - nepravda" sagledavanja takve" konkurentske slobode " u preduzetništvu . Da neće EU da to krikitikuje ?Pa neka nas tamo prime. Neće , oni hoće da Zapadni Balkan bukvalno stave u džep kao sitne kovanice Neka daju vodičima iz Srbije da turistima prezentuju Zagreb , Dubrovnik ili Beč. To će se desiti nikada - pa ni onda .
Beogradjanin Schwabenländle
То је тако када раде аматери, без знања, без размишљања, без планова .
Саша
Уведу се лепо дозволе за домаће водиче и среди се посао.
vuk
Ja da sam Kineski turista, i da planiram da provedem jedan dan u Srbiji i tri u Hrvatskoj, svakako bih voleo da ne menjam autobus pa da me po Srbiji vozi srpski a po Hrvatskoj hrvatski autobus. Problem nije u autobusima, nego u turistickim radnicima koji ne umeju da ponude Kinezima visednevni program u Srbiji. Ocigledno je Hrvatska jos uvek privlacnija od Srbije sa ponudom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja