Džez nas povezuje sa svetom – poruka je koja se čula na otvaranju 35. Beogradskog džez festivala svečano otvorenom u Domu omladine. Muzička smotra koja će trajati do nedelje održava se pod sloganom „Džez svetkovina” i jedna je od najstarijih manifestacija u prestonici.
Čast da prvi nastupi pred mnogobrojnom publikom imao je srpsko-internacionalni sastav „Nikolov Ivanović Undektet” sa Mažikom Malikom, istaknutim predstavnikom srednje džez generacije iz Francuske. Mažik je rođen u Abidžanu, u Obali Slonovače. Kao dete počeo je da uči klasičnu flautu. U sedamnaestoj godini upisao je konzervatorijum u Marseju i ubrzo otkrio džez.
„Nikolov-Ivanović Undektet” jedan je od najambicioznijih džez poduhvata u celokupnoj istoriji džeza sa ovih prostora. Projekat udružuje talente Vladimira Nikolova i Srđana Ivanovića. U njihovom sastavu sinoć je bilo jedanaest vrhunskih muzičara iz nekoliko evropskih zemalja. Oni su premijerno izveli program sa drugog albuma „Frame and Curiosity”.
U susret ovom nastupu Ivanović je kazao da izuzetno poštuje Beogradski džez festival.
– Mislim da je to institucija koja ne beži od svog okruženja i koja uzdiže Beograd kao grad i koja poštuje beogradskog slušaoca i podržava domaću scenu – ocenio je Ivanović.

Publika je čula i velikana francuske scene Anrija Teksjea sa projektom „Sand Woman”.
Kontrabasista i kompozitor Teksje važi za glavnog „arhitektu” evropskog puta u džez. Njegov kvintet iz šezdesetih godina prošlog veka smatra se jednim od prvih fri džez sastava u Francuskoj. On je u to vreme radio i sa svojim velikim uzorom trubačem Donom Čarlijem.
Osim otvorenosti prema različitim aspektima džez žanra, Teksje pokazuje interesovanje i prema svetskoj muzici, a posebno mu je drag Balkan. Nekoliko svojih albuma nazvao je po gradovima bivše Jugoslavije.