nedelja, 15.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:03

Teretni voz iz Kine sa opremom za brzu prugu stigao u Beograd

Kompozicija sa opremom koju kineske kompanije koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte, krenula je 24. septembra iz grada Đinana, u provinciji Šangdong, i prešla oko 10.500 kilometara
četvrtak, 24.10.2019. u 12:55
Кинески воз у станици Нови Београд (Фото Танјуг)

Teretni voz kineskih železnica China Railway Express sa opremom za gradnju brze pruge u Srbiji stigao je danas iz Kine u Beograd, a dočekali su ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić i zamenik ministra trgovine Kine Ćen Keming.

Voz je u železničkoj stanici Novi Beograd uz „dugu sirenu” „presekao” crvenu vrpcu, čime je označeno zvanično uspostavljanje prve železničke kargo linije između dve zemlje.

Na crvenoj traci je, inače, na srpskom i kineskom jeziku pisalo: „Prvi put dolazi u Srbiju”, a na vozu je sa strane ispisano: „Kineske železnice pozdravljaju srpski narod”, prenosi Tanjug.

Predsednik Vučić i Ćen rukovali su se sa mašinovođom i čestitali mu na uspostavljenoj liniji.

To je prvi direktan voz iz Kine za Srbiju i dovezao je više od 500 tona opreme za izgradnju brze pruge u našoj zemlji. Voz u svom sastavu ima 28 vagona sa kontejnerima.

Krenuo je 24. septembra iz kineskog grada Đinana, u provinciji Šangdong i prešao oko 10.500 kilometara, a trasa voza je bila: Kina, Mongolija, Rusija, Belorusija, Poljska, Mađarska i Srbija.

U toj kompoziciji nalazi se oprema koju kineske kompanije koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Reč je o opremi za sisteme kontaktne mreže, kao što su transformatori, kablovi, integrisani sistemi automatizacije za trafo stanice, sistemi daljinskog upravljanja za kontaktnu mrežu, sistemi za napajanje strujom kontaktne mreže i druga oprema za brzu prugu.

Navedena oprema za vučnu podstanicu i kontaktnu mrežu važan je deo „energetskog podsistema” u Tehničkim specifikacijama interoperabilnosti.

Materijali za kontaktnu mrežu, koji su stigli iz Kine u Srbiju, ispunjavaju sve evropske standarde i poseduju sve potrebne sertifikate za izgradnju pruge za velike brzine.

Železnički transport iz Kine u Srbiju osigurava snabdevanje opremom za projekta brze pruge Srbija - Mađarska i ubrzaće realizaciju radova na terenu. 

Do kraja 2021. od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata
Predsednik Aleksandar Vučić poručio je danas da će se krajem 2021. godine, ukoliko posao bude završen u predviđenom roku, od Beograda do Novog Sada vozom putovati 30 minuta.
„Krajem 2021. godine, ukoliko kineski prijatelji, a ja im verujem, završe posao u roku, ići ćemo Beograd-Novi Sad za 30 minuta. Zašto bi posle toga bilo ko koristio automobile”, rekao je Vučić, prenosi Tanjug.
Kako je kazao, od Beograda do Budimpešte će se stizati za samo 2 sata i 40 minuta, zbog čega će do Beča moći da se stigne za 4,5 sata, što je bolje nego da se putuje avionom zbog vremena koji se potroši na aerodromima.

Modernizacija pruge Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34,5 kilometra, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat, između Beograda i Budimpešte.

Vrednost ugovora za modernizaciju i izgradnju brze pruge na deonici Beograd Centar - Stara Pazova je 350 miliona dolara.

Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a rok za izvođenje radova je jun 2021. godine.

Voz su u železničkoj stanici Novi Beograd dočekali i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine u Beogradu Čen Bo, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i drugi.

Iz Kine je devedesetih godina 20. veka samo sporadično tek po neki vagon, preko Turske, upućivan za Srbiju i to u sastavu vozova čija je krajnja destinacija bila u drugim zemljama centralne Evrope, kao što su Mađarska, Poljska i Austrija.

Železnički saobraćaj jedan je od centralnih vidova saobraćaja kineske globalne ekonomske inicijative „Pojas i put”, a brza železnička pruga od Beograda do Budimpešte sastavni je deo tog projekta.

Frekventnost linije zavisiće od interesovanja kompanija iz Kine koje rade na srpskom tržištu, kao i kompanija iz Srbije koje sarađuju sa Kinom, najavilo je ranije Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Otvaranje železničke kargo linije između Kine i Srbije stvara mogućnosti i za sve privrednike iz Srbije, ali i regiona, da mogu svoju robu da izvoze na kinesko tržište, kao i da uvoze potrebnu robu iz Kine, jer je železnički transport mnogo isplativiji od vazdušnog i pomorskog saobraćaja.

Inicijativa „Pojas i put” je pokrenuta 2013. godine i ima za cilj da napravi Novi put svile nizom infrastrukturnih projekata, izgradnjom saobraćajne i energetske infrastrukture za izvoz robe, kao i luka i industrijskih parkova.


Komentari11
a9ee1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Selo
Prugu za Bar zaboravite..to je brdska pruga i nikada nece biti ruta za masovan teret. Ozbiljna teretns luka je Solun. sa ravnicarskom prugom do Varvarina i dalje na sever. Pruga Bar je turisticka pruga ako se uopste jos koristi. jer je CGZeleznica u stecaju.
Neverni Toma
Poverovacu u sve ovo samo kad vidim da ce se tako brzo stizati od mesta do mesta.
ВлаДо
Целог живота сам читао и слушао да је поморски и речни транспорт најјефтинији и најисплативији а сад одједном у овом чланку тврде супротно.Можда нисам упућен и почели су по води да постављају прагове и асвалтирају воду.
dr Slobodan Devic
U mnogim gradovima Evrope se napusta koncept "slepe" i "glavne" zeleznicke stanice (Bec, Bolonja, Zeneva, ...). "Prolazne" stanice su mnogo efikasnije i najcesce su pod zemljom. U velikim gradovima, zemljiste pored reka je najskuplje. Ogromna ranzirna stanica pored Save je bila apsolutno ekonomski neisplativa. Izmestanje autobuske stanice blizu zeleznicke stanice Novi BGD je bila dobra ideja. Jos nek Kinezi naprave metro da prodje kroz Prokop, i gotovo ...
артиљерац
2021 за пола сата у Новом Саду?Чиме?Железнице Србије немају вагоне за брзине веће од 120 км/ч.Друго,да би се стигло за пола сата воз мора да иде брзином од 170 км/ч и да не стаје НИГДЕ.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja