Televizijski kanal povezan s Ruskom pravoslavnom crkvom objavio je poziv za prijavu za rijaliti šou s duhovnim zaokretom: mesto dešavanja je ostrvski manastir na jezeru na pola puta između Moskve i Sankt Peterburga, piše Radio slobodna Evropa (RSE) na engleskom jeziku.
„Pronađite sebe i naučite o svetu manastirskog života”, navodi se u onlajn video reklami u kojoj se traže volonteri za emisiju na ostrvu.
Opisujući mesto kao „jedan od najlepših samostana u Rusiji”, dok smirujuća muzika prati snimke kamenja u vodi, crkava sa zlatnim kupolama i mladolikog bradatog monaha koji peče hleb, reklama poziva potencijalne učesnike da provedu mesec dana „vežbanja poslušnosti”, u manastiru Nilov na jezeru Seliger.
„Pronađite odgovore na pitanja koja vas dugo muče”, navodi se, prenosi Beta.
„Prvi put na televiziji: rijaliti šou na udaljenosti od sveta”, najavljuje oglas upućen potencijalnim učesnicima koji se pozivaju da pošalju prijave, video snimke, kojima opisuju sebe i objašnjavaju zašto žele da provedu vreme u manastiru.
U državnom registru se navodi da je TV kanal Spasitelj privatno finansiran u vreme osnivanja 2005. godine s namenom promovisanja pravoslavnih hrišćanskih vrednosti, sada u vlasništvu Ruske pravoslavne crkve, prevladavajuće verske zajednice u zemlji.
RSE navodi da su veze Rusije sa popularnom kulturom sa Zapada komplikovane.
Pojedini ugledni ruski zvaničnici i javne ličnosti, uključujući poglavara crkve, patrijarha Kirila, često kritikuju SAD i evropske zemlje tvrdeći da Rusija mora da sačuva svoju omladinu od onoga što nazivaju korozivnim i pogrešnim zapadnjačkim vrednostima.
Istovremeno, mnogi od glavnih proizvoda ruske državne televizije potiču iz SAD i drugih zapadnih zemalja, uključujući emisije igara, dijaloške emisije, sitkome i rijaliti programe, od kojih su neki vrlo popularni.
RSE piše da je rijaliti Ostrvo, kako se čini, veoma daleko od popularnih rijaliti emisija poput „Dom-2”, ruske verzije Velikog brata, programa holandskog porekla koji je uspeo u nekoliko zemalja, u kojem su romantični i seksualni odnosi najzastupljeniji, a spajanja češća od razilaženja.
Čini se da se koncept rijaliti emisije u manastiru uklapa u nekoliko trendova koji su isprepleteni s postsovjetskim preporodom Ruske pravoslavne crkve koju podržava država, uključujući Putinovo prikazivanje crkve kao vodeće moralne sile za građane, kao i nastojanja same crkve da se obraća mladim Rusima.