ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 31.10.2019. u 09:19

Udružuju se Fijat Krajsler i Pežo

Sedište zajedničke kompanije biće u Holandiji a nova grupacija će biti četvrti proizvođač automobila na svetu

MILANO-PARIZ – „Fijat Krajsler” i „Pežo” PSA saopštili su danas da će udružiti snage putem razmene akcija na fifti-fifti osnovi, kako bi formirali četvrtu najveću svetsku grupaciju u sektoru proizvodnje automobila.

Upravni odbori dveju kompanija dali su ovlašćenja svojim timovima da okončaju razgovore i zaključe obavezujući memorandum o razumevanju u narednim nedeljama, navodi se u zajedničkom saopštenju ovih proizvođača automobila.

Predsednik Fijat Krjslera Džon Elkan će predsedavati udruženom grupom, dok će glavni izvršni direktor Pežoa Krlos Tavares biti njen generalni direktor.

Dogovor dolazi u trenutku kada se proizvođači automobila suočavaju sa globalnim padom tražnje i nastoje da razviju tehnološki naprednije, čistije modele automobila kako bi ispunili sve oštrije propise protiv zagađenja vazduha.

Procenjuje se da će ovo spajanje, kada bude završeno, generisati sinergiju od 3,7 milijardi evra (4,1 milijarda dolara) godišnje, bez ikakvog zatvaranja pogona, navodi se u saopštenju javio je Rojters a prenosi Tanjug.

Pre zaključenja ugovora, Fijat Krajsler će svojim akcionarima isplatiti specijalnu dividendu od 5,5 milijardi evra i podeliti im akcije u svojoj robotičkoj jedinici Komau, dodaje se dalje.

Pežo će svojim deoničarima podeliti 46 odsto akcija u svojoj fabrici za proizvodnju auto delova Foresija.

Francuski ministar finansija Bruno Le Mer pozdravio je ovaj dogovor, ocenjujući da će to ovim automobilskim grupacijama obezbediti potreban minimum sredstava za ulaganje u čistije tehnologije i za ispunjavanje zahteva industrije.

Udružena grupa, čije će sedište biti u Holandiji, imaće Upravni odbor od 11 članova. Šest članova će biti iz Pežoa, uključujući glavnog izvršnog direktora Tavaresa, a među preostalih pet iz Fijat Krajslera biće predsedavajući Elkan.

Akcije zajedničke kompanije će biti listirane na berzama u Parizu, Milanu i Njujorku, navodi Rojters.

  

Komеntari6
9b275
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

andrijasevic
Krajzler je enormno velik, da bi ga Fijat kupio sa sve Mercedes-ovim ulaganjima.Davnih godina kupio i ugasio francusku Simku ,saradjivao sa Reno-om ,Mitsubisi-jem ....Ovde se radi o ogromnom prometu materijala kroz broj proizvedenih auta a ne o tome sta bi mi voleli da vozimo(SAAB)
Audi
Ja kupio audija neki dan. Znaci nista od ovih gore. I molim vas, "фифти-фифти" - mogli ste reci pola-pola ili jednako ucesce, stvarno nam ne treba engleski.
Škemba
Izgleda da je završnica kapitalizma takva da će na kraju postojati samo jedna kompanija koja je vlasnik svega i proizvodi sve i koja je u stanju da kupi bilo šta. Kao igra monopol.
veglia
Nije vise Mercedesov, kupio ga je Fiat pre par godina.
Amer
Nije nikad bio Mercedesov,bio je Dajmler Benc.
andrijasevic
Zar Krajzler nije bio udruzen sa Mercedesom ili jos jeste?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja