petak, 13.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:21

Kako će poslodavci od sledeće godine isplaćivati naknadu za prevoz zaposlenih

Zakon koji je u pripremi predviđa tri mogućnosti: da radnici dokazuju troškove transporta, da firma uplati direktno prevozniku ili da uplati zaposlenima na račun kada bi morala da plati porez od 10 odsto
četvrtak, 31.10.2019. u 17:28
(Фото А. Васиљевић)

Poslodavci u Srbiji će od 1. januara, najverovatnije, moći da biraju između tri opcije za isplatu troškova prevoza zaposlenima, odnosno da odluče da li će radnicima kupovati karte za prevoz direktnim uplatama prevozniku ili će ih obavezati da donose i pravdaju troškove svog dolaska na radno mesto računima.

Treća opcija jeste dodatni porez od 10 odsto koji bi plaćali ukoliko odluče da radniku na ime troškova za prevoz isplate taj deo novca u okviru zarade.

To je predviđeno aktuelnim Nacrtom Zakona o porezu na dohodak građana, preciznije, članom 18.

Ove mere predviđaju da će radnici morati da dokazuju troškove svakog dolaska i odlaska sa posla i donose račune za uplaćeni prevoz ili potrošeno gorivo poslodavcu.

Firme će, s druge strane, dobiti dodatni posao da uplate evidentiraju, obrađuju i dokumentuju u svojim poslovnim knjigama.

Počasni predsednik Unije poslodavaca Srbije Nebojša Atanacković kaže za Tanjug da taj iznos naknade za prevoz ne bi smeo da se oporezuje, jer, kako ističe, to nije dobro ni za poslodavce, ni za radnike.

„Najrealnije je očekivati da će poslodavci na ove izmene reagovati tako što će ili direktno uplaćivati prevoz gradskom prevozniku, tamo gde je ta opcija moguća, ili će radnici donositi račune za realne troškove prevoza koje imaju”, kaže on.

Navodi da je ova rešenja lako primeniti i za Beograd, ali da treba razmotriti kako je što se tiče drugih gradova, gde ne postoji organizovan prevoz do posla i na koji način će se onda troškovi odlaska na posao regulisati.

Poreski savetnik Milan Trbojević kaže za Tanjug da je Ministarstvo finansija ranije izdalo mišljenje u kome se navodi da će dolazak do posla morati da bude pokriven dokumentacijom, ukoliko poslodavac želi da naknada ostane neoporezovana.

„Ostaje da se vidi više stvari, između ostalog, šta ako zaposleni ne uspeju da skupe dokumenta, kako će im poslodavci onda to isplaćivati”, kaže on.

Podseća da važeći Zakon o porezu na dohodak građana, kao i nacrt budućeg, propisuje limit od 3.837 dinara za troškove prevoza bez poreza. Ističe i da će bez tog iznosa ostati radnici koji žive blizu radnog mesta, jer ne dolaze na posao ni prevozom, ni automobilom.

Kako kaže, oporezivanje sa 10 odsto iznosa namenjenog za prevoz zaposlenog je nepovoljno, jer je u pitanju veoma mali iznos za koji se nešto tako posebno definiše.

Predsednik Saveza samostalnih sindikata Srbije Ljubisav Orbović mišljenja je da je to jedan od pritisaka da se reguliše pitanje naplate korišćenja gradskog prevoza u Beogradu.

„Ovo bi bio način da se izvrši pritisak da, ako poslodavac ne kupi karte, moraće da plaća 10 odsto viši iznos, i to nije korektno, i nije u skladu sa Zakonom o radu”, ističe Orbović.

Inače, osim ove mere, Nacrt zakona o porezu na dohodak građana predviđa i veći neoporezivi deo zarade. Umesto dosadašnjih 15.300 dinara, porezi i doprinosi neće se plaćati na iznos do 16.300 dinara.


Komentari20
47278
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bojsa
Znam da ce ovo zvuciti kao utopija, ali sustinski svaka firma ima podatke o tome gde zive njeni zaposleni. Prema ovome, moze da se vidi kome je neophodno, kome manje, a kome uopste to nije potrebno. Ovakvi podaci cine celu praksu vidljivom, pa ne bi trebalo da bude zloupotreba. Takodje, subvencija troskova prevoza treba da bude deo ekonomske politike grada, regiona i drzave, kao motivacija za ili protiv odredjenih prevoznih navika i smanjenja zagadjenja.
Rezime
Neka ubace član po kome u gradovima sa organizovanim prevozom koriste gore pomenuta rešenja, dok u provinciji neka ostane kao sada. Ima siromaha ovde u Vojvodini koji idu biciklom na posao i zimi i leti a dobijaju manje od minimalca. Njima i ta sitnica mnogo znači.
Slobodan
Na žalost ili na radost, postoji i drugi deo Srbije, koji se ne zove Beograd. I "tamo" žive ljudi u različitim situacijama...od organizovanog prevoza koji nije prilagođen početku i kraju radnog vremena...........saobraća se od dva do tri puta dnevno, do ...raznih drugih situacija...ali mi smo ljudi II ili III reda, ko će još i o tome voditi računa...ja Vas razumem...a ne tražim da Vi mene razumete...jer je to već teža "matematička operacija" .
Mena&mena
Treba naci nacin da radnici budu ravnopravni u koriscenju naknade za prevoz. Bus plus se koristi i van radnog vremena i radnici kojima bi zbog blizine mesta stanovanja bila uskracena ova nadoknada,bili bi osteceni. Znam decka koji od maja do oktobra ide biciklom na posao dva puta po 10 km. Moze li nekako da se stimulise ova vrsta prevoza zbog ocuvanja zivotne sredine?
Bosa S
Zasto izmisljati toplu vodu? Uzeti model sa zapada koji odgovara i primjeniti ga. Za 26 godina rada u Kanadi u nekoliko firmi, nikad nisam dobila naknadu za prevoz. Te je privilegija radnika u federalnoj vladi nekim firmama pod provincijskom vlascu, npr. bolnice. Ne dobijaju svi nego spostoje pravila. Radnik placa taxu na taj prihod, jer to jeste prihod.
Подржавам
Треба то ускладити, па и наднице треба ускладити у УСА су у просеку 34,3 усд/радном сату (данашњи званични податак).
Preporučujem 12
Miša
@ Niste u toku, to je bio način da se isplati deo novca radniku na platu, a da se ne plati porez. Sada država traži način da ubereporez na taj deo a i da prati tok novca, uplatama istog na račun, bilo radnika, bilo prevoznika. I to je potpuno ispravan potez. Retka situacija da podržim državu u pogledu fiskalne politike, mada i dalje ostajem pri misli da se nedovoljno čini na oporezivanju paušalaca, taksista,advokata, raznih majstora i slično...
Preporučujem 9
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja