Kupila sam patike pre dva meseca i praktično sam ih nosila samo nekoliko dana. Posle toga sam primetila na prednjoj strani, na delu koji se tokom hoda savija, oštećenja na koži, kao da će da pukne. Zabrinulo me to što sam praktično samo nekoliko dana hodala u njima i to šta bi moglo da se dogodi posle dužeg korišćenja. Odnela sam patike u radnju i objasnila trgovcu o čemu je reč, oni su mi rekli da to nije do proizvođača nego do neadekvatnog nošenja patika. To u najmanju ruku nije u redu, ali ja ne znam kako da rešim problem. Šta da radim ako mi ne uvaže reklamaciju, ipak su to patike koje sam platila gotovo 5.000 dinara?
ODGOVOR:
Ukoliko se nedostatak pojavio u periodu od šest meseci od kupovine, pretpostavlja se da su vam patike prodate s nedostatkom, odnosno da je prodavac taj koji treba da dokaže da roba nije imala nedostatak. Ne morate da objašnjavate i dokazujete da nedostatak nije nastao vašom krivicom. Čitav ovaj postupak dokazivanja odnosi se na sudski postupak. Pitate se šta vama znači ovo pravo da ne morate da dokazujete da je nedostatak postojao kada samo na sudu možete da ga ostvarite?
Iskoristite prednost koju vam Zakon o zaštiti potrošača pruža u ovom slučaju, tako što ćete u neposrednom kontaktu s prodavcem pokazati da znate za ovo vaše pravo. Nemojte bežati od mogućnosti da ga upozorite da ćete, ukoliko ne poštuje zakon, zaštitu svojih prava potražiti na sudu. Da se nedostatak koji ste primetili pojavio posle šest meseci od kupovine – u tom slučaju biste vi morali da dokažete da je roba imala nedostatak od početka.
Odgovara redakcija „Potrošača”
