četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:04

Ukidanje trolejbusa „preko kolena” i gnev građana

Linija 28 ukinuta zbog toga što se u velikoj meri preklapa sa autobusom 77, kao i sa linijama 40 i 41. – Kao direktnu vezu sa Konjarnikom putnici mogu da koriste 31 ili 29, uz presedanje na 17 i 31 u Šumicama
Autor: Dejan Aleksićutorak, 05.11.2019. u 12:00
Заувек склоњена после више од пола века постојања (Фото Д. Јевремовић)

Nijednom zvaničnom odlukom grada iz prethodnih godina nije bilo predviđeno ukidanje trolejbuskih linija 19 i 28. Zato i ne čudi revolt građana. On se ne stišava otkako su u petak nadležni objavili iznenadnu vest da se ovi trolejbusi ne vraćaju na stare trase. Kako za naš list navode u Sekretarijatu za javni prevoz, prilikom pripreme za vraćanje linija na redovne trase posle završetka radova na Trgu republike, sekretarijat je analizirao funkcionisanje privremenog režima koji je trajao u toku obnove Trga.

– Konstatovano je da je privremena linija 22A izuzetno efikasna i da su građani zadovoljni. Zbog toga je 22A i zadržana uz produženje do Studentskog trga. Zbog preklapanja trasa u centru sa ostalim linijama, 21 i 22 su skraćene na Slaviji – navode u sekretarijatu.

Kako dodaju, putnike sa ove dve linije na potezu od Slavije do Studentskog trga preuzima linija 22A, kao i putnike sa dosadašnje linije 19.

– Kao direktnu vezu sa Konjarnikom putnici mogu da koriste liniju 31 ili 29, uz presedanje na 17 i 31 u Šumicama. Trolejbus 28 ukinut je zbog toga što se u velikoj meri preklapa sa autobusom 77, kao i sa linijama 40  i 41. Stanovnici Zvezdare koristiće 40 do Takovske ili 77 do Makedonske, a ukoliko žele do Studentskog trga mogu presedati na liniju 41 – poručuju iz sekretarijata.

Ipak, direktne linije, koje su ukinute, i njihove buduće zamene nikako nemaju isti efekat za Beograđane.

Trola 19, kao i autobus 31, povezivala je Studentski trg i Konjarnik. Ali, iako su se preklapali do Slavije, posle toga putevi su im se razilazili. Na ovo bi nadležni verovatno dodali da se od Slavije ka periferiji trasa „devetnaestice” preklapa sa ostalim trolama. Ali poenta je što krajnje stajalište nije isto, zbog čega je ova linija i postojala.

I kada je reč o liniji 28, istina je ipak drugačija. Konstatacija nadležnih da ka centru postoji linija 77 opet ne pije vodu jer iako su se trase 28 i 77 preklapale u Čingrijinoj, Dimitrija Tucovića i delom u Cvijićevoj nadalje je „dvadeset osmica” pokrivala palilulske ulice kojima 77 ne ide. Ove dve linije susretale su se samo kod „Politike”. Sugrađani su predlagali još letos da se 77 za stalno ostavi na tada privremenoj trasi jer bi takvo trajno preusmeravanje 77 bilo odlična nadoknada za trolu 28 koje više nema.

– Jesi li čula ovo za 28? – komentarisale su dve žiteljke Palilule na stanici u Cvijićevoj.

– Milice, šta da ti kažem? Ovo više nije grad! Vode ga ljudi koji ne razumeju njegove potrebe. Nešto mi dođe da odem do Starog dvora da im malo to objasnim – vrlo ozbiljno istakla je druga Beograđanka.

Da li oni koji organizuju gradski saobraćaj prepoznaju potrebe građana i nije bitno koliko je očigledna brzopletost ovakve odluke i neubedljivi argumenti za ukidanje. Jer, početkom septembra, kada je Trg republike nakratko za saobraćaj bio otvoren, između ostalih vraćene su i linije 19 i 28. Ni reči nije bilo o trajnom ukidanju.

Pre će biti da su druge stvari bile razlog za ovaj manevar. Prema nezvaničnim informacijama, kako se planira pretvaranje Studentskog trga u pešačku zonu, istoimena okretnica je prepreka za pretvaranje u pešačku zonu. Sve bi bilo lakše da je izgrađena ona koja je kao zamena planirana u Dunavskoj ulici, ali nije bilo mnogo izbora.

Jedan od razloga za ukidanje i skraćenje trasa dela trolejbuskih linija, prema takođe nezvaničnim informacijama, jeste i nova kaldrma na kolovozu Trga republike. Nova kolovozna podloga, saznajemo, ne može da izdrži svakodnevno toliko opterećenje trolejbusa, pogotovu dvostrukih.

(Foto R. Krstinić)

Problematična linija 77

Linija 77 koju nadležni pominju kao zamenu za 28, godinama je bila vrlo pouzdana, ali već duže nije: 14, 18, 20... ovakve brojke izlaze kada se zatraži informacija o udaljenosti autobusa 77. Red vožnje se već duže ne poštuje. Tako su juče između 10.30 i 11 sati beznadežno čekali putnici da naiđe ovaj autobus.

Ukinite onda i druge linije

Sugrađani koji s pravom ne razumeju odluku o ukidanju dve trolejbuske linije podsećaju da bi, ako se doslovno primeni argument nadležnih, trebalo da se ukinu jedna od sledećih dvaju linija – 40 ili 41, 16 ili 23, 33 ili 48... Kako kažu građani koji su nam se javljali, upravo dobar deo svake od ovih linija poklapa se sa onom drugom.

Ne znaju šta će sa njima

Nadležni kao da ne znaju šta da rade sa trolama. Prema optimistično najavljenom, ali nikad ostvarenom planu, za drastičnu izmenu krvotoka javnog prevoza iz 2015. ideja je bila da Dunavska bude privremena okretnica za trolejbuse, a da onda za linije 19, 21, 22 i 29 početno stajalište bude Slavija. Samo nisu uspeli do dana današnjeg da donesu odluku hoće li trole koje su išle ka centru zameniti elektrobusi, tramvaj 1 ili nešto treće, kao trenutni autobus 22A. Prema planu iz 2015, dugoročna budućnost bila je viđena i za liniju 28 čija je nova predviđena trasa bila Medaković 3 – Cerak vinogradi.

Mogući i protesti

Brojni građani pogođeni ukidanjem linija 19 i 28 najavljuju i proteste. Inicijativa „Ne davimo Beograd” je ukidanje linija 19 i 28 ocenila kao nepromišljen potez kojim se nastavlja urušavanje javnog prevoza.

– Na trasi linije 28 nalaze čak tri studentska doma koja ona povezuje sa Studentskim trgom i većim brojem fakulteta – ukazali su u inicijativi dodajući da zahtevaju da se odluka o ukidanju linija 19 i 28 povuče, ali i da se dodatno unaprede ove linije.

Sekretarijat za javni prevoz, kako kažu u ovom gradskom ministarstvu, organizovao je snimanje svih linija u centralnoj gradskoj zoni da bi se videlo da li je potrebno dodatno pojačanje pojedinih linija. Povratak 19 i 28 ipak se ne pominje.


Komentari27
0f1d1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Стефан
Град Београд преко ГСП-а приватним превозницима плаћа 300 динара по километру, што је скоро дупло од стварне вредности услуге. Разлика на разне начине одлази у џепове градских и републичких властодржаца. Од око 1.200 возила која свакодневно излазе на београдске улице, њих око 500 је у власништву приватних превозника који раде за ГСП. Сви би најрадије да возе празне аутобусе и то минибусеве, којих је све више на градским улицама, јер троше још мање горива. А троле нису у приватним рукама...
Miloš Vučković
Važno je reći i da je ukidanjem trolejbuske linije 28 otežan dolazak velikom broju pacijenata koji idu iz centra grada na terapiju i preglede u Gradsku bolnicu (KBC Zvezdara).
Jelena
Lako je gradskim ocima da se igraju sa linijama GSP, kada ih ne koriste!!!!!!!!!!!!A vi, Beogradjani najbolje da idete pesice, kao nekada crnci sto su uradili iz revolta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Arsenije
Sekretarijat ne treba da procenjuje šta je optimalno, nego da vrati linije i ispoštuje volju građana. Sve linije da se vrate!
stanislavsr
Kocke na Trgu republike ne mogu da izdrže trolejbuse! Da li je moguće da čovek tako nešto priča? A šta mogu? Bicikle? Sramota šta amateri i neznalice prave od Beograda. Beograd vekovima odoleva osvajačima i razaranjima ali ovi će ga uništoti.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja