utorak, 19.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:59

Zašto su ugašeni letovi sa niškog aerodroma

utorak, 05.11.2019. u 15:51
(Фото А. М.)

Kompanije „Svis” prestala je da leti sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki” zbog konkurencije ili preraspodele aviona, „Rajan Er” nije imao potrebne dozvole, a „Er Srbija” je odustala od linije Niš-Budimpešta jer nije bilo dovoljno putnika, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja infrastrukture reagujući na optužbe zbog gašenja tri linije s tog aerodroma.

Naime, u saopštenju koje prenosi Tanjug, Ministarstvo podseća da avio-kompanije lete ka odredištima za koja imaju komercijalni interes, te da je upravo država ulaganjem u infrastrukturu i opremanje niškog aerodroma stvorila uslove da lou-kost prevoznici imaju interes da lete sa ovog aerodroma.

Netačne su zato i zlonamerne tvrdnje Nacionalne koalicije za decentralizaciju da je niški aerodrom „Konstantin Veliki” ostao bez tri linije pod „direktnim ili indirektnim uticajem republičke vlasti”, tvrde u Ministarstvu.

Podsećaju pri tome i da se avio-kompanije pri odabiru linija rukovode svojim komercijalnim interesima, zbog čega se određene linije zatvaraju, a druge otvaraju, a da je glavni kriterijum koji na to utiče profitabilnost pojedinih linija.

Iz ministarstva podsećaju i da je od 2015. kad je resorno ministarstvo preuzelo upravljanje razvojem i ulaganjem u niški aerodrom, kroz ovu vazdušnu luku prošlo 1.250.000 putnika. Poređenja radi, od otvaranja aerodroma 1986. do 2014. godine kroz ovaj aerodrom prošla su ukupno 173.842 putnika, te dodaju da će u 2019. kroz ovaj aerodrom proći 2,5 puta više putnika nego za period od 1986. do 2014.

Objašnjavajući kako je niški aerodrom ostao bez tri linije, u saopštenju navode da je kompanija „Svis” letela pod jednakim uslovima sa niškog aerodroma kao i druge kompanije, a da su prestali da lete ili zbog konkurencije ili zbog preraspodele aviona.

„Rajan Er” je, dodaju, bez dozvole nadležne organizacije za civilno vazduhoplovstvo pokušao da započne letove na liniji proglašenoj linijom u javnom interesu, za koju je mogao blagovremeno da se opredeli da leti pod komercijalnim uslovima ili da konkuriše i na toj, kao i na svim ostalim linijama koje su proglašene linijama u javnom interesu.

Let „Er Srbije” na relaciji Niš-Budimpešta, objašnjavaju, ukinut je odlukom Vlade zbog slabog odziva putnika.

Takođe, kako navode, Vladi Srbije je niški aerodrom vraćen na osnovu odluke Grada Niša, koji više nije mogao da pokriva gubitke i obezbedi investicije za dalji razvoj aerodroma.

Ministarstvo navodi i da Vlada Srbije ne daje subvencije kompaniji „Er Srbija” već subvencioniše linije koje su uvedene na zahtev građana i privrede regiona istočne i južne Srbije.


Komentari5
7fc38
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Јелка
Сећам се да су Нишлије биле против продаје аеродрома управо зато јер су подозревале да ће аеродром, који је тада одлично радио, бити затворен у корист београдског аеродрома и, наравно, у корист појединаца. Није давно било, погледајте вести из тог времена.
Sl
Baš tako Jelka, lepo ste to primetili. Postoje građanske inicijative koje su baš iz tih razloga danima protestovale. Protesti nisu urodili plodom i na žalost, sada se oseća posledica toga što nije razlog da građani izraze svoje mišljenje svaki put kad uoče problem.. Mnogo ljudi iz južnog dela Srbije je otišlo da živi i radi u inostranstvu i veza sa roditeljima i rodbinom sa niškog aerodroma je bila jako bitna.
Preporučujem 19
Веселин
Иснтитуционално затирање ћирилице од 2000-е до данас је највеће табу питње, тренутно, у земљи. Једини смо народ у Европи којем није дозвољено да натписе, новине, телевизију, декларације, јеловнике, веб странице...чита на сопственом писму.
Ана
Колико је лепо видети ћирилички натпис.
Andrija
Kakve veze cirilca ima sa gasenjem linija i propasti Niskog aerodroma ? Pored cirilicnog naziva (sto podrzavam) potrebno je imati i na engleskom da npr. ljudi iz Japana koji ne razumeju cirilicu mogu da procitaju gde su dosli. A posto i nema letvoa moze da pise i na klinastom pismu jer niko i ne dolazi na aerodrom.
Preporučujem 4

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja