četvrtak, 14.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:45

Put Šabac–Loznica skliznuo u politiku

Poslednjeg dana javnog uvida šabačka vlast na hitnoj sednici skupštine grada podržala meštane sela Štitar, koji traže izmeštanje trase
Autor: Miroljub Mijuškovićsreda, 06.11.2019. u 18:08
Траса будућег пута у атару села Штитар

Šabac – Rok za podnošenje primedbi na trasu puta Šabac–Loznica, u dužini od 55 kilometara, istekao je u ponedeljak u ponoć. U najveći i najskuplji infrastrukturni projekat u ovom delu Srbije s područja grada Šapca uloženo je nešto više od 40 zamerki, uglavnom iz sela Štitar. Njegovi meštani su sakupili i peticiju sa 1.120 potpisa, kojom se traži da put zaobiđe selo, a podršku su dobili od vladajuće većine u lokalnom parlamentu, okupljene oko stranke Zajedno za Srbiju.

Povodom primedbi na planiranu trasu državnog puta, o kojima odluku tek treba da donesu nadležna komisija za planove i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, poslednjeg dana roka održana je hitna sednica skupštine grada, a koja je pokazala da je problem puta (ne)očekivano proklizao u političke vode.

Brza četvorotračna saobraćajnica Šabac–Loznica, prema procenama resornog ministarstva, trebalo bi da košta oko 247,5 miliona evra. Ugovor za izradu idejnog projekta JP „Putevi Srbije” zaključilo je sa Institutom za puteve iz Beograda, a javni uvid se privodi kraju. Nova saobraćajnica najvećim delom zaobilazi naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći magistralni put M-19. Počinje od mosta preko Save kod Šapca, takođe novog, čija će gradnja koštati oko 80 miliona evra. Novac za realizaciju država namerava delom da obezbedi zajmom od Republike Azerbejdžan, delom iz republičkog budžeta.

Put će s desne strane ostaviti sela Tabanović i Štitar, a s leve Majur, Slepčević, Duvanište, Petlovaču, Ribare, Prnjavor (na području Šapca) i Novo Selo, Lešnicu, Jelav, Lipnički Šor i završiti u Lozničkom polju (na području Loznice). Problem se neočekivano pojavio u Štitaru, gde su se neka domaćinstva na južnom obodu sela našla u zoni gradnje puta. „Nismo u kanjonu Morače već u ravnoj Mačvi. Zašto da se 32 domaćinstva sa 150 ljudi iseli s vekovnih ognjišta i da bude srušeno 108 objekata ako se može pronaći alternativno rešenje”, rekao je za skupštinskom govornicom Dušan Tufegdžić, predsednik Saveta mesne zajednice.

Štitarce nisu umirile ni reči Đorđa Milića, pomoćnika ministra saobraćaja, koji je prethodno, na sastanku u ovom selu, obećao da će država razmotriti primedbe i sugestije meštana podnete tokom javnog uvida. „Građani moraju da shvate da se do javnog interesa ne dolazi sabiranjem pojedinačnih interesa. Pažljivo ćemo pogledati i prihvatiti sve što je moguće, a da se ne ugrozi važna investicija ili poremeti život sela”, rekao je ovaj državni zvaničnik, naglasivši da će se precizan broj kuća, koje je potrebno izmestiti, prema njegovom mišljenju oko dvadesetak, znati tek posle urađenog elaborata o eksproprijaciji.

U međuvremenu, šabačko javno preduzeće „Infrastruktura”, koje je prikupljalo primedbe građana, nacrtalo je, po nalogu gradskih vlasti, tri alternativne trase u ataru sela Štitar, od kojih se svaka pomera nešto južnije. U ovom preduzeću, kako smo nezvanično saznali, nisu uvereni da će njihov predlog proći kod resornog ministarstva, jer bi put u tom slučaju presecao železnički koridor Ruma–Zvornik, zahtevao prekid saobraćaja i izgradnju nadvožnjaka, čime bi i znatno uvećavao troškove.

Na hitnoj sednici skupštine gradonačelnik Nebojša Zelenović je ipak rekao da je „trasa koju predlaže gradsko preduzeće ’Infrastruktura’ bolja, kraća i kvalitetnija”.

„To što će malo više koštati neka se uštine od stadiona čija se izgradnja planira u Loznici, pa da, umesto četiri tribine, ima tri. Taman će jedna da zalegne za put koji treba da spoji Šabac i Loznicu”, rekao je Zelenović i političku „loptu” degažirao na trasu druge saobraćajnice – auto-puta od Rume do Šapca. „Za taj put postoji kompletna dokumentacija i on bi se najbrže mogao izgraditi, a mi raspravljamo o tome kako će da izgleda brza saobraćajnica od Šapca do Loznice za koju ne postoji ništa. To je, međutim, kazna koju treba da pretrpe Šapčani jer su glasali drugačije”, kazao je Zelenović.

Odbornici SNS-a pozvali su Zelenovića da prestane da manipuliše građanima Štitara i iznosi neistine. Naprednjaci su rekli da su uvereni da će država usvojiti najbolje rešenje, i to ne samo za ovo selo već i meštane svih sela uz trasu buduće saobraćajnice, a prilikom glasanja bili su uzdržani.

O primedbama koje su podnete tokom javnog uvida na predloženu trasu brze višetračne saobraćajnice Šabac–Loznica komisija za planove će odlučivati 20. novembra.


Komentari17
86e08
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Danijela
Sta znaci "izmestiti domacinstvo"? Uzeti i premestiti sve na neko drugo mesto i nastaviti zivot normalno? Ne, to znaci, srusiti sve sto je neko decenijama i generacijama gradio!!! Pa da li je moguce da drzava u kojoj ti ljudi zive, rade, koju tu ljudi nisu napustili odlazeci u inostranstvo tek tako resi da srusi tolike domove. Naravno da je i put bitan, ali za put uvek postoji i neko manje bolno resenje. To nije jedno domacinstvo, pa da se u obzir uzimaju pojedinacni interesi, ovo je mnogo vise
Marija
Kao žiteljka Štitara, molim Vas da se suzdržite ovakvih komentara. Niko u Štitaru i Šapcu se ne protivi izgradnji brze saobraćajnice, samo je greh od Boga da se sruše tolike kuće. Pune, radne kuće, aktivna domaćinstva. Pogledajte izgled puta od mosta do Tabanovića. Isto tako bi moglo i u Štitaru da se samo malo izmeni trasa i izbegne ova propast. Samo ako se hoće! Imajte poštovanja prema ljudima čija se srca cepaju mesecima jer ne znaju šta ih čeka. Što se mene tiče, ni kuća ni okolina! Pozdrav
Jasna
Gospođa nije ni malo uvređena,samo"pismenom"gospodinu skrećem pažnju! Ne dirajte Šabac i predivne Šapčane!
ВлаДо
Ако је Мачва равна и пут треба да иде равно а не да обилази домаћинства у Штитару.Да не буде као када је прављена пруга Москва- Петроград и када се цару смучило вишегодишње надметање пројектаната,узео лењир и на мапи повукао равну линију и рекао овуда треба да иде пруга.
Дринко Кончаревић
Прво исправка. У време Стаљина град се звао Лењинград а за време Цара Петроград. Према томе Цар је повукао линију, итд. Нека пут иде где хоћете, само немојмо дозволити репризу Ибарске магистрале, којом се због ширења и развој насеља уз магистралу, може возити не брже од 50км/час. а уз то је и небезбедно. Има доста добрих примера где магистрални пут "тангира" насеља , итд. И још једна ружна ствар. Гробља поред пута. Како да покојник лежи у миру кад га бука и вибрације возила стално буде?
Preporučujem 5
Ismail
U pitanju je ipak transibiska železnica. Staljinu su se smučile rasprave oko trase pruge i on je besno povukao pravu liniju lenjirom, označavajući potpuno pravu trasu pruge bez obzira na prirodne prepreke, a tamo gde mu je olovka zakačila palac kojim je pridržavao lenjir dok je povlačio pravu liniju je ogromna krivina koju je olovka napravila oko Staljinovog palca.
Preporučujem 5
Tomislav
Odlicno, primetio sam da rado ispravljamo jedni druge kad su u pitanju pravopisne greske. Znaci da imamo razvijenu svest o znacaju ispravnog pisanja.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja