nedelja, 15.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:08
POMETNjA U JAVNOM PREVOZU

Stanica kod „Vlade Divljana” kao trkačka staza

Otkako su trajno skraćene linije 43 i 96, žitelji Koteža i Borče 3 na stajalištu kod palilulske ustanove kulture trče iz vozila u vozilo da što pre uhvate mesto u nekom krcatom autobusu koji ide ka centru
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 07.11.2019. u 12:00
(Фото: Д. Алексић)

„Odsekli su nas od grada, sad smo selo!”, „Još samo da nam oduzmu i zglobne autobuse pa da nas skroz dokusure!”, „Umesto da polasci budu i češći, oni nam osakatiše liniju, sad više nismo gradska, nego lokalna linija!” Ovo je samo delić komentara koje je u toku „autobuskog druženja” sa žiteljima Koteža čuo reporter „Politike”.

Sa Kotežanima smo se juče vozili do i od ovog naselja koje pripada centralnoj gradskoj opštini Palilula. Ali, ovih dana, Kotežanima možete da pomenete sve, samo nikako centar jer su ostali bez njega, odnosno bez direktne linije do njega. Skraćivanjem linija 43 i 96 žitelji Koteža i Borče 3 ostali su posle mnogo godina bez veze sa Trgom republike.

„Kome mi pripadamo? Kakav crni centar? Pa da nas zaista smatraju žiteljima centralne opštine ne bi nam ovo uradili! Sad je prilika da se otcepimo i napravimo svoju opštinu, kad Palilulu nije briga za nas”, revoltiran je bio jedan od žitelja ovog beogradskog naselja.

Slične reakcije stižu i sa linije 96. Sa Borčancima smo se nešto kraće vozili, ali sasvim dovoljno da osetimo da im je jed jednak kao i koteškim sapatnicima.

„Videla sam negde gde se hvale kako su ovo građani tražili? Pa kako ih nije sramota da tako masno slažu? Umesto da nam unaprede ionako loše linije, oni ih još nagrdiše. Verovatno da im ne habamo nove kocke na Trgu”, s jedom je istakla sugrađanka Marija Nešić.

Kotežani i Borčanci su naročito kivni zato što sada, kako kažu, moraju svuda da kreću ranije jer ne znaju kada će im naići neko od vozila koje ide ka centru. Kakav haos i cirkus sa presedanjem imaju stanovnici ovih naselja najbolje se vidi na stajalištu „Centar za kulturu ’Vlada Divljan’”.

 

U zavisnosti od toga koji deo centra im je potreban, Kotežani i Borčanci sada mogu da presedaju na linije 16, 23, 27E, 32E, 33, 35, 48, 95

Ova stanica, naročito ka gradu, postala je svojevrsna trkačka staza. Čim autobusi 43 i 96 siđu sa Pančevca, putnici, i staro i mlado, zauzimaju niski start da pretrče u 16, 95 ili neki drugi autobus koji vozi ka gradu. Ne biraju. Merkaju prvi koji je ispred njihovog vozila. A kada se otvore vrata, kreće trka i pretrčavanje u neki od tih autobusa. Kako su i do sada linije iz pravca palilulskih naselja ka centru bile krcate, jasno je da je posle skraćenja trasa autobusa 43 i 96 borba za mesto postala još žešća. Stariji sa kolicima i torbama, mlađi sa rančevima – svi u žurbi za obavezama samo gledaju da što pre ulete. Ko ne zna razlog za to možda bi se i nasmejao na ovaj prizor, ali situacija u kojoj su se našli putnici na ionako vrlo opterećenoj trasi autobusa kroz Bulevar despota Stefana vrlo je žalosna. Guranje, trka, nervoza...

Autobusi 43 i 96, inače kada ostave putnike kod „Vlade Divljana”, skreću u Jovana Avakumovića, u tim ulicama se okreću i ponovo idu ka Kotežu i Borči 3.

Do daljeg je tako. Da li će nadležni, koji su brzopleto doneli odluku o skraćivanju i ukidanju više gradskih linija, promeniti neke od tih odluka, ostaje da se vidi. Ali, teško je verovati u to, jer cilj po svemu sudeći zaista i jeste da se kocke na Trgu republike oslobode što više vozila javnog prevoza.

„Pojačane” linije 77 i 79

Nadležni su rešili da od juče, iznenada, opet bez blagovremene najave, pojačaju linije 77 i 79. Prva je pojačana za tri vozila, a druga za jedno. U gradu se izgleda nadaju da će time olakšati muke Beograđanima kojima su skraćene i ukinute trolejbuske i autobuske linije, ali žitelji delova grada koji su oštećeni ovakvom odlukom kažu da im to nije nikakva zamena.

Gužve na Slaviji

Korisnici javnog prevoza sve više se žale i na nesnosne gužve na Slaviji otkako su skraćene linije 21 i 22 i ukinuta linija 19. Tvrde da su nesnosne gužve na stajalištu u pravcu Terazija i Trga republike.

„Linija 31 konstantno je krcata jer se sada u nju sliva dosta putnika zbog skraćivanja i ukidanja ovih trolejbuskih linija. Jednako je gužva i u trolama 29. Da, imamo onaj lokalac 22A, ali pošto je reč o solo vozilu, njegov kapacitet ne može da nadoknadi potrebe svih putnika koji su ostali bez veze sa centrom. Ma užas!”, kivna je bila čitateljka koja se juče javila našoj redakciji.


Komentari16
fcd27
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Бранислав Станојловић
Овде у Лондону су пре доста година забранили зглобне аутобусе као опасне.
Ivo
Ova gradska vlast iz dana u dan unistava nas Beograd,i svi smo svedoci toga. Ima li granica ovom maltretiranju i izivljavanju nad nama? Dokle ce Vesic da eksperimentise in vivo,a da gradjani kao stoka samo gundjaju i negoduju,ne preduzimajuci nista konkretno?Jasno je da je svima u Bg ovakvo stanje preselo,pa to u zadnje vreme priznaju cak i pojedinci iz vladajuce stranke.Jasno je da ce rezultat nezadovoljstva videti vec na sledecim izborima,ali do izbora treba preziveti.Pa ko prezivi pricace!
Ivana
Linija 96 se u potpunosti poklapa sa linijom 95 i nikada mi nije bilo jasno zašto uopšte postoji?? Treba je ukinuti i dodati još neki autobus na liniji 95. A ostali iz autobusa broj 43 uopšte ne moraju da trče u autobus koji je ispred, izađu kao sav normalan svet i uđu u sledeći autobus koji im odgovara - na toj stanici ima veliki broj autobusa nije baš u svakom gužva. Sklonost ka senzaciji i preterivanju...
Ivan
Pa ako cemo da gledamo po toj Vasoj logici, onda bi trebalo ukinuti 53, posto se preklapa sa 23; 96 postoji da bi resteretila 95 donekle, e sad drugi je problem, i ja mislim da to treba ispitati, zasto autobusa nema, nema, a onda dodju 3 ista jedan za drugim
Preporučujem 4
Srpsko dete
Svaka čast Politici. Retki su mediji koji pišu istinu i pravo stanje...
Miki
Vesicu kralju kasnih radova.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja