nedelja, 15.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:03

Trivan: Zabrana uvoza vozila sa „evro3” motorom realna od 2021. godine

nedelja, 10.11.2019. u 11:59
(Фото Пиксабеј)

Realno je da od 2021. godine u Srbiji na snagu stupi zabrana uvoza automobila sa „evro3” standardom motora, izjavio je danas ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan.

On je za TV Prva rekao da je to jedna od mera koja je neophodna za smanjenje zagađenja vazduha, kao i borbe sa opasnim otpadom, što stari automobili nakon upotrebe postaju.

„Nisam siguran da možemo više da dozvoljavamo da budemo groblje najlošijih automobila”, kazao je Trivan i dodao da su automobili sami po sebi opasni otpad i da se tu ne radi samo o izduvnim gasovima kojima zagađuju vazduh.

Kako je naveo, Ministarstvo zaštite životne sredine daleko je „doguralo sa inicijativom za zabranu uvoza 'evro3' automobila”, međutim, kako dodaje, i tu je potrebno postići određeni konsenzus u društvu.

Trivan navodi da bi za početak bio zabranjen uvoz „evro3” motora, a da lično smatra da bi bilo dobro razmisliti i o zabrani „evro4”.

„Nije reč samo o zagađenju, već i o bezbednosti. Ne verujem da će cena bitno uticati na to šta ćemo raditi, država mora da povuče taj potez da bismo sami sebe zaštitili. I u ovome što se desilo poslednjih 15 dana kada je zagađenost u pitanju, vidimo posledice saobraćaja, odnosno saobraćaj je značajno doprineo tome”, rekao je ministar, prenosi Tanjug.

Ističe da prvi korak ka smanjenju zagađenosti vazduha koji se tiče saobraćaja jeste da se eliminišu loši motori, a da je drugi korak da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju, što bi kroz par godina doprinelo znatnom padu zagađenja vazduha iz automobila.


Komentari23
10a63
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petrović
Opredelite se već jednom šta je glavni razlog uvođenja ove zabrane uvoza auta sa euro 4 motorom.Da li to zagađenje,ili je sigurnost ili što je izvesnije nešto treće.Biti se više zna ko šta priča,ko koje stavove zastupa,o čemu je ovde reč.Onaj iz instituta za bezbednost navodi jedne razloge,drugi sa fakulteta druge,vi navodite treće razloge,o čemu se ovde radi.Otprilike sve se svodi na onu narodnu,kolje vola za kilo mesa.Na bezbednost najviše utiču bahati sinovi,kumovi,zaštićeni u bmw-ima
Pero Mitev
Odlicna zabrana. Ovako treba Skopljanci da praktikuju. Zabrana uvoza vozila starijih od 8 godina. Stace nam krs i otpad.
Punisa
Evo da sam ja neki sa televizora koji se ista pita smanjio bih zagadjenje za male pare gotovo trajno. 1) sredio bih putnu infrastrukturu da ima manje guzvi u gradu.prosirio ulice vozdovac,dusanovac,topcider,rakovica,mirijevo. 2) uveo bih gas svima besplatno pa neka placa koliko ko moze potrosnju-zabraniti upotrebu uglja. 3) stimulisati registraciju TNG i dvotockasa 4) obavezao bih zakonom investitore 1 sprat-1 drvo Svaki stan - jedan parking.
Драган П.
С једне стране, проширивали бисте улице, на рачун чега? Па на рачун зелених површина! А са друге стране бисте обавезали инвеститоре да саде дрвеће - где? На проширеним саобраћајницама? Бесплатно увођење гаса својим грађанима вероватно ни један Луксембург не би могао да финансира, а камоли Србија. Маните се демагогије, гори сте од ових који су "на телевизору"...
Preporučujem 8
veljko dimitrijevic
Ministar Trivan kao Tarabić, sve njegove aktivnosti će se ostvariti u dalekoj budućnosti kada on ne bude u Vladi.
Ivan
Za trziste u Srbiji je realno Euro 4 jer cena automobila u EU izmedju euro3 i euro 4 nije velika treba veca kontrola katalizatora i opste stanje vozila drugi recima vasa kontrola na tehnickom pregledu je veoma slaba

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja