petak, 06.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:02

Slanje pošiljki ubuduće uz ličnu kartu

Po Zakonu o poštanskim uslugama, kupci i kurirske službe imaće pouzdane podatke o onome ko šalje paket, što će, kako se očekuje, smanjiti broj prevara
Autor: J. Antelj, I. Albunovićponedeljak, 11.11.2019. u 20:00
(Фото Пошта Србије)

Kurirske službe od pre nekoliko dana rade po novim pravilima koja će doneti značajne koristi za kupce. Na snagu je stupio Zakon o poštanskim uslugama, a najznačajnija novina jeste to da će ubuduće, pre preuzimanja pošiljke, „kuriri” imati pravo da provere podatke iz lične karte pošiljaoca. Kupci će tako, kao i kurirske službe, imati uvid i znati pouzdano ko šalje pakete, što će smanjiti broj prevara, kojih je do sada bilo mnogo. Našoj redakciji, inače, poslednjih nedelja se javilo više čitalaca koji su imali negativno iskustvo s narudžbinama preko interneta, odnosno nisu mogli da vrate neodgovarajuću robu pošiljaocima, jer je na paketu bila istaknuta pogrešna adresa i broj telefona.

– Naručila sam parfem preko „Instagrama” i dogovor s prodavcem je tekao potpuno uobičajeno. Kada je sutradan stigao paket, shvatila sam da je reč o pogrešnom parfemu. Odmah sam kontaktirala s njim i žalila se, a on mi je rekao da vratim pošiljku preko kurirske službe na adresu koja je istaknuta na paketu. To sam i učinila, međutim, pošiljka se vratila jer telefon pošiljaoca nije u funkciji. Zadržali su paket još jedan dan, a onda su mi ga vratili i morala sam da platim još jednom poštarinu u iznosu od 270 dinara. Strašno je da nemate kome da se žalite, pa sam odlučila da slučaj prijavim Odeljenju za visokotehnološki kriminal i policiji za prevaru – priča naša čitateljka koja je imala loše iskustvo.

Još jedna novina u zakonu jeste to što će ubuduće u unutrašnjem saobraćaju biti moguće da kurirske službe u toku prijema pošiljke, u prisustvu korisnika, provere sadržaj ukoliko postoji sumnja da je reč o nedozvoljenim proizvodima. U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodne propise.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije NOPS kaže da će organizacijama ove promene značajno olakšati kontrolu i omogućiti konkretniju pomoć građanima.

– Ovo je trebalo odavno da se primenjuje jer je bilo mnogo situacija u kojima su pošiljaoci davali lažne podatke ili pakete s pogrešnim sadržajem, a mi nismo mogli da im uđemo u trag. Uz ove promene zakona, mi ćemo sada imati priliku da pravimo listu nesavesnih prodavaca, čije ćemo podatke objavljivati na internetu, preko društvenih mreža, kako bi što više potrošača saznalo za njihove prevare. To je akcija koju NOPS već priprema i Zakon o poštanskim uslugama i njegove novine će nam pomoći u tome – kaže Papović. On savetuje građane da se jave ovoj organizaciji u slučaju da se suoče s ovakvim problemom, jer će na taj način lakše sastaviti liste nesavesnih trgovaca.

Novi rokovi za reklamacije

U preduzeću „Pošta Srbije” kažu da zakon obezbeđuje veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, dalju liberalizaciju tržišta, povećanje broja poštanskih operatora i usluga.

– Novi zakon omogućava jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda preko elektronske trgovine. Propisuju i veću odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama i preciznije propisuje njihova prava i obaveze– kažu u ovom preduzeću.

Uz već pomenute novine u „Pošti Srbije” ističu i da zakon donosi nove rokove za reklamacije oštećenih pošiljaka i to 60 dana u unutrašnjem i šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Operatori su dužni da korisnike obaveste o ishodu reklamacije u roku od osam dana.


Komentari4
1e302
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Euskirchen
Vas neko ozbiljno krade. Ako vam ne stiže pola pošiljki treba da vidite ko za vas potpisuje preuzimanje pošiljki ili u da podnesete zahtev da vam se pošiljke ostavljaju u pošti pa da ih odatle sami preuzimate.
Ivana
Naručiti parfem sa Instagrama od XY pojedinca i posle se žaliti Odeljenju za visokotehnološki kriminal...ne znam šta bih rekla, no krajnje je neozbiljno odlučivati se takvu vrstu kupovine i posle toga opterećivati organ koji se svakodnevno bavi razbijanjem pedofilije i drugih malo ozbiljnijih krivičnih dela.
Pola ne stigne
Meni pola pošiljki od aliexpresa ne stigne i ni jednom nisam uspeo da štetu naplatim od pošte, mala vrednost do 1000din. pa se tužba sudu ne isplati, mada po trakeru se vidi da je stiglo do Beograda.
Nikola M.
Apropo ovog teksta vezano je i pitanje rada Poste Srbije. Naime, 2013. godine je dobijeno od EU i fondova za razvoj potpuno noci sistem -centar za sortiranje i distibuciju poste. Posta se bila obavezala da ce poslati na doobuku za rad na ovom sistemu 100 ljudi u centre poput Milana, Beca, Minhena itd. Tvrdoglavo i konzervativno rukovostvo nije za to marilo tako da ta oprema i dan danas trune u centru u Zemunu. Ove tvrdnje se lako mogu proveriti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja