četvrtak, 05.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:40

Mag na crno-belim dirkama

Autor: Aleksandra Kurtešutorak, 12.11.2019. u 12:25
Ру­ски пи­ја­ни­ста Јев­ге­ниј Ки­син окру­жен пу­бли­ком на сце­ни Ко­лар­че­ве за­ду­жби­не (Фото Н. Неговановић)

Pijanista Jevgenij Kisin magično privlači publiku svih generacija i s njom razmenjuje pozitivnu energiju. Prija mu kada je na sceni okružen poklonicima svog muziciranja jer mu, kako priznaje, prisustvom pomažu u sviranju. Zbog toga ne čudi što je i sinoć, gostujući u Kolarčevoj zadužbini, dozvolio da ga na pozornici okruže oni koji nisu uspeli da dođu do mesta u Velikoj dvorani, u kojoj se publika stojeći popunila sve prolaze i stepeništa.

Na repertoaru slavnog ruskog pijaniste, kompozitora i pisca sinoć su bila dela Ludviga van Betovena – sonate broj 8, 17 i 21. Inače, čitava Kisinova turneja je u znaku Betovena, s obzirom na to da se 2020. obeležava 250. godina od rođenja ovog kompozitora.

Jevgenij Kisin (48) klavir je počeo da svira po sluhu, kao dvogodišnjak. U moskovsku školu za posebno nadarenu decu upisan je sa šest godina, u klasu Ane Pavlovne Kantor, koja mu je ostala jedini pedagog tokom karijere. Prvi javni nastup imao je kao desetogodišnjak, a godinu dana kasnije priredio je solistički resital.

U okviru Bi-Bi-Sijevog „Promsa”, najvećeg svetskog festivala klasične muzike, nastupio je pred 6.000 gledalaca u Rojal Albert holu i tom prilikom izveo prvi solistički resital u istoriji ove smotre.

Najveće rusko priznanje u oblasti kulture, Trijumfalna nagrada, uručena mu je 1997. godine.


Komentari2
2ccb2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Oktoberfest
Većina Betovenovih najpoznatijih klavirskih sonata nosi i nazive. Tako je sonata broj 8 Pathetique, broj 17 Oluja (der Sturm), a moja omiljena sonata sa brojem 21 je Waldstein sonata.
zoran stokic
Od maga Kisina očekujem da nas upozna i sa zaboravljenim vrhunskim delima. Betovena ne bi bilo bez konkurenata (Humel, Kramer...) i škole (Antonio Salieri i Albrechtsberger). Betoven je zavideo Humelu (i kopirao ga); Humel ga finansiski podržavao. Čudo od deteta Mocart je držao čarove "čudu od deteta" Humelu (protažirao ga Hajdn, najbolji đak Salijerija, Albrechtsbergera). U ta vremena smatram većim od Betovena. Kisin da izvodi muzičke bisere od: Humela, Kramera, Lukezija, Viotija, Paizela...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja