petak, 13.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00

Počinje gradnja trolejbuske mreže do Dunavske

Izvođač je uveden u posao krajem oktobra i u toku su pripremni radovi na organizaciji, geodetskom snimanju i stacioniranju opreme
Autor: Dejan Aleksićutorak, 12.11.2019. u 19:30
(Фото Д. Јевремовић)

Trolejbusi su poslednjih dana trn u oku Beograđana. Uopšte ih ne pogađa, a i nema razloga, što su ova vozila deceniju neregistrovana. Ali su revoltirani jer su nadležni u jednom danu, odnosno 1. novembra, osakatili trolejbusku mrežu posle otvaranja kolovoza na Trgu republike. Nije jasan tačan plan kada je reč o budućem trolejbuskom krvotoku u prestonici, ali očigledno je da ipak ne odustaju od daljeg uređenja ove mreže.

Proletos su raspisana dva tendera za sređivanje trolejbuske mreže (ka Dunavskoj i u Nemanjinoj i Kneza Miloša), izvođači su izabrani i ovaj posao konačno se polako zahuktava. Kako navode u Direkciji za građevinsko zemljište, za izgradnju trolejbuske kontaktne mreže do Dunavske ugovor je zaključen sa grupom ponuđača „ATM BG”, „Bauvesen”, „Elnos BL” i „DC energokop”.

Neto vrednost ugovorenih radova je nešto više od 346.000.000 dinara, a rok za završetak radova je 180 dana.

– Izvođač je uveden u posao krajem oktobra i u toku su pripremni radovi na organizaciji, geodetskom snimanju i stacioniranju opreme. Ovaj posao podrazumeva izgradnju nove ispravljačke stanice na uglu Cvijićeve i Draže Pavlovića i izgradnju oko dva kilometra kontaktne mreže trasom ulica Cvijićeva, Venizelosova, Gundulićev venac, Žorža Klemansoa i Dunavska. Na ovom potezu biće rekonstruisane i tri raskrsnice da bi se omogućilo odvijanje planiranog trolejbuskog saobraćaja – kažu u Direkciji i dodaju da će se rekonstruisati ukrštanja Venizelosove i Cvijićeve, Venizelosove i Gundulićevog venca, kao i Gundulićevog venca i Žorža Klemansoa.

Drugi posao koji se tiče uređenja trolejbuske mreže podrazumeva izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova na kontaktnoj mreži u Nemanjinoj ulici do Slavije i na mreži od Depoa do Žorža Klemansoa duž Gundulićevog venca. Ugovor za ovaj posao zaključen je sa grupom ponuđača „D.C. energokop”, „ATM BG”, „Intergradnja kop” i  „Geoexp”. Vrednost ovih radova je oko 91.940.000 dinara, a rok za izradu tehničke dokumentacije i izvođenje radova je takođe 180 dana.

– Izvođač je u septembru uveden u fazu projektovanja. Predmet ugovora je projektovanje i izgradnja napojnog kabla od oko četiri kilometra, koji će iz postojećih trafoa snabdevati ispravljačku stanicu u Cvijićevoj i omogućiti funkcionisanje trolejbuske mreže. Jedan deo napojnog voda biće projektovan i položen trasom od Omladinskog stadiona do ispravljačke stanice u Cvijićevoj, dok će drugo napajanje biti sprovedeno u saobraćajnim površinama od Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković” do ispravljačke stanice – objašnjavaju u Direkciji.

Osim napajanja ispravljačke stanice u Cvijićevoj, u okviru ovog ugovora projektovaće se i izgraditi oko 200 metara nove trolejbuske mreže duž Gundulićevog venca, kao i kontaktna mreža u Nemanjinoj ulici, između Trga Slavija i Kneza Miloša. Time će na raskrsnici Kneza Miloša i Nemanjine biti omogućen pun program trolejbuskih veza iz obe ulice.

Korak ka okretnici

Kontaktna mreža do Dunavske konačno bi trebalo da bude neki konkretan korak kada je reč o dugo pominjanoj trolejbusko-autobuskoj okretnici u Dunavskoj. Godinama se najavljuje selidba trolejbusa sa Studentskog trga na Dorćol jer je jedan od glavnih ciljeva nadležnih, kada je reč o javnom prevozu u centru, gašenje okretnica Studentski trg i Trg republike. Tender za uređenje novog terminusa u Dunavskoj je odavno završen, ali su problem imovinskopravni odnosi. Valjalo bi da uređenje te okretnice počne što pre jer, kako su nadležni krenuli da ukidaju i preusmeravaju trolejbuse, može se desiti da budu ukinute i poslednje dve trole koje idu do Studentskog trga.


Komentari9
03ce8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan Stojanovic
Kako stvari stoje, plan je da se ulica Gundulicev venac (deo izmedju Venizelosove i Zorza Klemansoa), iz lepe jednosmerne ulice sa dva drvoreda i parking mestima, potpuno transformise u dvosmernu (prosirenu) ulicu, uz secu stabala i uklanjanje parking mesta kako bi trolejbusi tuda mogli da se krecu u dva smera. Stanovnici ovog kraja to nece dozvoliti i vec su se po tom pitanju organizovali.
Александр Првуль
До прокопа нема жеље да се провуку жице за тролу?
Gordana
Вратите нам тролејбуску линију 28.
dzordz
meni sve ovo ne lici na plansko uredjenje trolejbuske mreze, nego na krpljenje neceg sto je ostecenjo novim resenjima saobracaja i samom centru beograda. okolo naokolo. i sta se dobije time? odbijaju se od centra beograda beogradjani?
Pohvala ludosti
Van svake pameti, ukidaju nam mogucnost da dodjemo do centra grada.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja