petak, 13.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:00
POTROŠAČ PITA

Pogrešna procena nije uslov za reklamaciju

sreda, 13.11.2019. u 11:09
(Фото Пиксабеј)

Kupila sam odeću za poklon i u radnji su mi rekli da uz račun mogu da vratim ukoliko nešto ne bude odgovaralo. Međutim, kada sam vratila jer veličina nije bila odgovarajuća, nisu hteli da prihvate reklamaciju. Zašto se ovakve situacije dešavaju ako imamo Zakon o zaštiti potrošača? Kako je moguće da trgovci konstantno pokazuju toliku samovolju, a potrošači nezaštićenost, ako već imamo propis koji nas štiti.

ODGOVOR:

Ukoliko ste kupili bilo koji proizvod i shvatili da vam se ne dopada (na primer odeću za poklon za koju se ispostavilo da veličina nije odgovarajuća, ugaonu garnituru za koju ste nakon isporuke shvatili da je prevelika za vašu dnevnu sobu itd.). U svim ovim situacijama roba nema nikakav objektivni nedostatak, pa vas, stoga, zakon ni ne štiti. Šta to znači?

Znači da prodavac nije dužan da vam robu zameni ili vrati novac samo zato što ste se predomislili, odnosno pogrešili u proceni. Ovo, naravno, ne znači da se ne možete ljubazno obratiti prodavcu s molbom da vam robu zameni za drugu ili vrati novac.

Odgovara Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija

 


Komentari12
5fab0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Globetrotter
To nije praksa u inostranstvu! Živeo sam 11 godina u UK, nekoliko puta sam vraćao kupljenu robu, recimo bežični telefon ili skener uz obrazloženje da to nije ono sto sam ocekivao i da nisam zadovoljan proizvodom neobjašnjavajući detalje, bez pogovora su mi vraćali novac jer ih zakon na to obavezuje. Njihov lanac M&S, dok je radio u Srbiji, vratio mi je novac zato sto mi je kupljeni proizvod bio mali, veći nisu imali, a ja ni posle ceo sat pretrage nisam našao ništa što bih želeo kao zamenu.
Milijarda Klisura
Sine milojica, postuj sebe pa ne kupuj u kineskim radnjama, buvljaku i buticima koji ne izdaju racune i ne placaju porez drzavi, bice nam svima bolje, pa cemo i mi nekada zaista procvetati! Kad ides na mufte, na mufte ces i proci!
Preporučujem 6
milojica dragicev
Pogotovu se poštuje kupac u kinsekim radnjama , buvljaku, buticima, izdaje se račun, radi se legalno, ma sve cveta...
Preporučujem 2
besmisleno
Zašto ne bi zamenili za drugu veličinu? To je normalno.
misa
Konačno objektivan i krajnje realan odgovor, kojim se ne idu kupcu nidlaku što bi se reklo.
Mile
...to je vlast , u Srbiji ....sve na stetu ljudi ....
Bojo
Niste obaviješteni, a administratori ne objavljuju komentar. Zašto? Trba da znate. Zakon je potpuno isti kao u Srbiji. Ko zna strani jezik može se pročitati u internetu. Ali koliko je takvih? Trgovci ako zamijene, to je samo kulant, tj. usluge da vas zadrže kao kupca.
Preporučujem 7
Стандарди
У УСА можете да вратите сваку робу без објашњења зашто је враћате под условом да нисте скинули етикете, две године након што сам купио миксер пар дана пре истека обећане гаранције, покварио се, без расправе понудили су ми или нов миксер или поврат новца пошто више нису имали исти модел, ја не верујем да су они добри него их закон који морају да поштују на то обавезује, и у Србији постоји обавеза замене робе у року од мислим 15 дана ако је купите преко интернета.
Standardi su u svim civilizovanim zemljama isti! Ostalo je volja trgovca.
Nije istina da možete vratiti svaku robu! Etikete se zahtijevaju da bi se roba mogla ponovo prodavati i zbog knjiženja koje je digitalnim putem. Negdje čak ni to nije potrebno, ako mogu pronaći podatke i robu uknjižiti. Sve u smisli zadržanja kupca i borbe za opstanak. Pročitate statute firme i zakon pa ćete se uvjeriti. U Srbiji kao i u EU roba kupljena preko interneta se može u roku od 14 dana vratiti, ali i tu neki na svoju ruku produžavaju rok. Sve je u smislu borbe sa konkurencijom!
Preporučujem 5

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja