nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:59

Radovi preusmerili 40 gradskih linija

Zbog majstorisanja, na svojim trasama nije četvrtina od oko ukupno 170 autobusa, tramvaja i trolejbusa
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 14.11.2019. u 12:00
Окретница у Адмирала Гепрата (Фотографије Дејан Алексић)

U program novogodišnje proslave gradski oci i TOB mogli bi da uvrste i tačku „Krugom dvojke”, odnosno doček 2020. u prestoničkim tramvajima. Jer ako se može verovati informacijama sa sajtova za gradski prevoz, upravo 31. decembra, posle više od pola godine od ukidanja, tramvajske linije 2, 5 i 10 trebalo bi da budu vraćene na trase.

Problem je što one nisu jedine zbog čijeg ukidanja Beograđani mesecima kipte od besa. U javnom prevozu, čija su glavna obeležja nesnosne gužve i nepoštovanje reda vožnje, od oko 170 gradskih linija trenutno je čak četrdesetak skraćeno, ukinuto ili preusmereno. Postoje zamene, ali one nikako nisu dovoljne niti od jednake koristi. Na to, četiri linije su trajno skraćene, a dve nepovratno ukinute.

Višemesečne izmene prouzrokovali su radovi na saobraćajnicama, njihov produžetak i neprestano odlaganje završetka radova.

Okončanje obnove Trga republike željno se iščekivalo jer je rekonstrukcija ovog pločnika na nekoliko meseci preusmerila više linija. Ali, kada su majstori napustili Trg, usledio je hladan tuš jer su građani shvatili da su linije 19 i 28 trajno skinute sa saobraćajne mape. Hladna voda polila je i one koji koriste linije 21, 22, 43 i 96 jer je okončanje obnove trajno skratilo njihove trase. Nezvanično, može se čuti da je sve ovo urađeno da bi se ganc nove kocke na Trgu rasteretile dela teških javnih vozila.

Potez od Ruzveltove do Bajlonijeve pijace posebna je priča. Radovi na njemu preusmerili su autobuse 65, 77 i 79 i ukinuli tramvaje 2, 5 i 10. Sve bi Beograđani nekako i izdržali da je uređenje ovih ulica završeno na vreme, ali kraj nije ni na vidiku. Nadležni se hvale kako će polovinom naredne sedmice biti završene saobraćajnice do Drinčićeve, ali tome se mogu radovati samo vozači automobila. Za putnike u javnom prevozu i pešake to ništa ne znači jer nisu uređeni trotoari bez kojih ni stajališta za autobuse i tramvaje ne mogu da se puste u funkciju. U to su se prvi uverili putnici na liniji 77 koja je vraćena na staru trasu, ali ona i dalje ne može da koristi stajališta u 27. marta.

– Kod podvožnjaka u Dimitrija Tucovića godinama čekam prevoz i tu smo uvek imali izbor – 28, 65 i 77. Sada nam je ostala ova poslednja linija koja ne može da nadoknadi nedostatak ostale dve. Pre neki dan je zamalo pukla osovina u „sedamdeset sedmici” jer je vozač primio svakog ko je uspeo da se ugura – požalila se sugrađanka Tatjana Pavlović.

Koliko dugo nema linija 3 i 3L, žitelji Kneževca i okoline Topčidera su i zaboravili da su one nekad i postojale. A, njihovo vraćanje na stare trase nije ni u najavi.

Raskopana i Ulica kraljice Natalije

Do kada će da kruže izmenjenom trasom, ne znaju ni putnici na liniji 26, koji su u ovaj saobraćajni karambol zapali zbog radova u Zaplanjskoj.

I Zemunci koji putuju autobusima 704, 706 i 707 zbog radova u Bulevaru Nikole Tesle sada kruže Ulicom trešnjinog cveta i tako će biti do 5. decembra. Muke imaju i njihove komšije sa linije 84.

– Već duže zbog istih radova 84 ne staje kod Ušća, a osim toga se na toj tački stvaraju gužve nedeljama i svakodnevno gubimo po petnaestak minuta u nepreglednim kolonama. Još veća je muka povratak jer u večernjim satima na Zelenom vencu autobusa 84, 704, 706 i 707 nema 30, 45 minuta – požalila se sugrađanka Spomenka Dimitrijević.

Neprijatno iznenađenje ovih dana zadesilo je i putnike tramvaja 6, 7 i 12 koji su zbog radova kod okretnice na Tašmajdanu preusmereni. Obaveštenje o tome na samom terminusu jedva je uočljivo pa neupućeni uzalud i dalje tamo čekaju prevoz.

Titulu saobraćajnog cirkusa u javnom prevozu trenutno bi ipak mogla da ponese zona oko Savskog trga. Uske ulice oko njega nisu dovoljne da prime ni sve automobile i autobuse koji tu redovno prolaze. Ali, nadležni su ipak, očigledno na brzinu i u hodu, rešili da Balkanska, Admirala Geprata i malena Ulica Mihaila Bogićevića postanu zona okretanja za desetak autobusa koji su godinama okretali na Savskom trgu. Tako se već nekoliko dana u pomenutim ulicama oko trga stvaraju nesnosne gužve, pogotovu kod stajališta „Nemanjina” u Balkanskoj. Tu se putnici iz načičkanih autobusa, nemajući gde, guraju između parkiranih automobila. Muku sa njima dele i vozači.

– U Balkanskoj i Mihaila Bogićevića nije prava okretnica. Nemamo toalete, nemamo gde ni da pijemo vodu. A nećemo da se spustimo do stare okretnice na trgu jer bi to onda značilo da moramo da napustimo i ostavimo vozilo. Na novoj „okretnici”, osim toga, sada ne možemo da stojimo duže od dva-tri minuta jer su ulice male i brzo se stvore gužve – požalio se vozač na jednoj od preusmerenih linija dodajući da problem stvara i to što kroz Sarajevsku preusmereni autobusi gube više vremena nego kroz Savsku.

Ništa jednostavnije nije ni vozačima koji okreću na privremenom terminusu u Admirala Geprata. Kod Vaznesenjske crkve stvaraju se ogromne gužve zbog okretanja autobusa 52, 53, 56 i 56L. Ova vozila na ovu lokaciju preusmerili su radovi u Kraljice Natalije. Do kada će tako biti, ne zna se.

Većina građana koje sve ovo dotiče nikako ne može da razume zašto nadležni konstantno započinju radove na više bitnih saobraćajnica u isto vreme. Ne shvataju ni to što se izvođačima dozvoljava probijanje rokova. Jer četrdesetak preusmerenih, skraćenih i ukinutih linija ne znači samo privremene trase, nego i svakodnevne kolapse.

PRIVREMENO UKINUTE

  • 2, 5, 10 – do 31. decembra
  • 66 – do danas
  • 3, 3L – do daljeg

PRIVREMENO PREUSMERENE

  • 401, 402, 403, 405, 406, 407, 408, 409 i 503 – do nedelje
  • 79 – do 19. novembra
  • 704, 706 i 707 – do 5. decembra
  • 6, 7, 12 – do 12. decembra
  • 65 – do 31. decembra
  • 45 i 83 – do 31. decembra
  • 46, 51, 91, 92, 511, 551, 553, 601 – do 31. maja
  • 52, 53, 56, 56L – do daljeg
  • 26 – do daljeg

TRAJNO UKINUTE

  • 19 i 28

TRAJNO SKRAĆENE:

  • 21 i 22 (do Slavije)
  • 43 i 96 (do Pančevačkog mosta)

Komentari10
1f63f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ljiljana K.
Pustite nas više da živimo i radimo! Ima nas koji radimo i nedeljom, a hoćemo i da se vidimo i družimo sa porodicom i prijateljima. Ovo je prevršilo! Trčite oko Ade Ciganlije, na hipodromu, na stadionima, duž kejova, van grada. Prestanite zatvarati i izmeštati saobraćaj. Nikakve najave nije bilo. Dosta parada, trka, maratona, biciklijada, rolerijada, pešačkih dana,...!!! Aman!
Деда Звонце
ОДЛИЧНО! Јер како другачије натерати Београђане да, због сопственог здравља, пешаче бар 2 сата дневно!
lorenc
Vesic treba da ode da se vezba u Tomislavcima-kraj Backe Topole- sve ravno 5 ulica preseca drugih 5. Vrlo dobro za vezbanje. Pa posle toga da malo u juznu Srbiju da vidi malo I krive ulice ( zbog nereseno imovinskih odnosa) pa malo u Nis Leskovac pa onda tek u Beograd. Ovako iskasapise Beograd bez vezbanja..... nestrucnjak.
Јој, Сербијо, земљо под шљивама
Београд се спрема да постане "зелени град".Власт полако укида линије градског саобраћаја, те ћемо на крају ићи бициклом или пешице. А, и нисмо, пре доласка у Београд, у паланкама и селима ни имали градски превоз...
Ja
Nisu svi ni dosli u Beograd iz palanki i sela. A zbog vase bezanije sa rodnih ognjista mi sad idemo preko granice, jer, za razliku od vas, nemamo rodbinu na selu koja bi nas snabdevala hranom, niti im se mozemo.uvaliti.na besplatan odmor.
Preporučujem 20
Драган
Велики је проблем, као што видимо, када се уређивањем града баве особе које нити поштују а још мање град разумеју. Да бисте водили град величине Београда постоји сијасет детаља на које морате да обратите пажњу, не само на богаћење јер циљ (функционисања) града су — грађани. Циљ граду није бетонирани трг већ чиме он служи грађанима. Град са свим својим структурама треба да је у служби грађана а не обратно. Ако градске власти не помажу бољитку и удобнијем животу онда их се треба решити.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja