subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:20

Skupo i nepotrebno premeštanje Starog savskog mosta

četvrtak, 14.11.2019. u 14:27
(Фото Д. Јевремовић)

Građani su s pravom očekivali da ih nova vlast neće zamajavati takozvanim anketama, kakva je svojevremeno bila raspisana za most preko Ade, pogotovu što je sa vrha vlasti najavljivano ispravljanje svih grešaka, bez obzira na aktere. Nažalost, nastavilo se po starom. Sada se od građana traži da se opredele za jedno od dva predložena rešenja o preseljenju Starog savskog mosta. Obe ponuđene opcije su apsurdne.

Prvo, premeštanje mostovskog luka raspona sto metara na novu lokaciju na reci Savi traži raspon od 150 metara. Most od čelika nije praćka, pa da može da se isteže. Most može da se premesti na novu lokaciju samo uz ogromna ulaganja radi prilagođavanja.

Drugi predlog je da se most premesti na livadu. Da je to ekonomski opravdano, davno bi se slična stvar uradila sa napuštenim čeličnim železničkim mostovima širom Srbije.

Investitor „Beograda na vodi” je u pravu kada svojim stanarima namerava da obezbedi miran san. Tramvajska buka to onemogućava, a razlog je trivijalan: zavrtnji kojima se šine spajaju za mostovski patos su od lošeg materijala. Zavrtnji su se odvili i zato prave veliku buku. To se jednostavno rešava, relativno lako i brzo, ugradnjom savremenih bešumnih veza šina za patos.

Odlukom da se most sruši učinjena je velika nepravda. Zašto je neko rešio da „zbog šnicle zakolje vola”? Za takvo suštinsko pitanje u anketi nije bilo mesta?

Udruženje građana „Naši mostovi” apeluje na gradske vlasti da se vrate odličnom prvobitnom rešenju za proširenje Starog savskog mosta. Procenjuje se da bi ta investicija koštala oko deset miliona evra. Rušenje, izgradnja novog mosta, kao i apsurdno premeštanje konstrukcije na novu lokaciju koštali bi više od sto miliona evra. Ko je tu zažmurio i Savu zamutio?

Naš nobelovac Ivo Andrić je zapisao da su mostovi građevine važnije od hramova. Stari savski most jeste svojevrstan hram dugi niz godina i greh je rušiti ga bez preke potrebe. Prednost je i to što bi tokom izvođenja radova na proširenju mosta saobraćaj na njemu mogao da se odvija. Rušenje i izgradnja novog mosta neminovno prekidaju saobraćaj za dug vremenski period od tri do pet godina. To će u Beogradu izazvati dodatni saobraćajni haos nezapamćenih razmera. Oni koji su doneli odluku o rušenju Starog savskog mosta ostaće zapamćeni po tome što su odluke od životne važnosti za građane Beograda doneli daleko od očiju javnosti.

Investitori „Beograda na vodi”, ako budu insistirali na izgradnji novog mosta, izložiće svoje kupce još većoj buci koju će proizvoditi teške građevinske mašine za vreme rušenja starog i izgradnje novoga mosta. Alternativa je da se u jednoj građevinskoj sezoni izvede proširenje starog mosta. Estetski efekat proširenja podrazumeva dodatne nove lukove modernih linija, kakvo je dato u rešenju otkupljenog konkursnog projekta „Mostprojekta”, autora dipl. inž. Slobodana Cvetkovića, jednog od najboljih svetskih stručnjaka za čelične mostove.

Ljubivoje Kostić,
dipl. građ. inž., predsednik udruženja građana „Naši mostovi”,
redovni član Jugoslovenske inženjerske akademije


Komentari21
6f822
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Siniša Stojčić
Dajte Nemcima da ga uzmu. Učitelj Tasa ga sačuvao, a Vi vratite Nemcima, tako da naši Nemci mogu mirno da spavaju
Ne rusite mostove
Zivim u Melburnu gde svaka ili skoro svaka ulica ima svoj most. Reka Yara je manja od Save, ali navescu primer jednog bivseg zeleznickog mosta koji je sacuvan iako je pored njega podignut nov savremeni most, oba se nalaze u jezgru grada. Stari most je pretvoren u pesacki i postao je veoma popularan i atraktivan i za gradjane kao i za posetioce Melburna. Most je obogacen panelima sa interesntnim sadrzajima i podacima o emigrantima. eto prilike za prikaz bogate istorije starog savskog mosta.
Леон Давидович
Наравно колико год имате мостова преко реке никако не могу бити вишак јер увек ће се наћи неко или нешто да преко њих стиже до друге обале реке.
Preporučujem 9
Milojko
Most ce se uraditi jer ce neko iz vlasti lepo profitirati, a kada to znamo onda znamo i da ce profit biti mnogo veci ako je cena radova veca. Sada sve bi bilo drugacije da Srbija nije partijsko-udbaska drzava.
geras
skupo-neskupo , potrebno- nepotrebno, važno je da se zna red , da svako zna svoje mesto u sistemu . oni na vrhu izmeštaju čitave kvartove, ovi malo niži, iz drugog ešalona, mostove .
CTEBAH
Most bucan i to preko svake mere. Ne samo za stanare Beograda na vodi neko inace, buka se cuje na Kalemegdanu. Protok saobracaja je skoro nula sa jednom trakom koja je izrovarena od vibracija tramvaja. Renoviran vise puta a razvali se u roku par godina. Potreban je moderan most sa tri trake u oba pravca. Cena za Beograd nije i ne treba da bude pitanje jer se resava problem za sledecih 100 godina. Istorijska vrednost mosta postoji, a ona se moze ocuvati premestanjem. I to se i nudi kao opcija.
svi na most
Premestanje Starog Savskog Mosta nije opcija za Beogradjane, ali pretvaranje u pesacki sa biciklistickim stazama je odlicna ideja, vidjena po svim metropolama sveta, koje verno cuvaju istoriju grada. Za potrebe saobracaja podizu se novi siroki moderni mostovi.Most se mora odbraniti od naprednih ideja-projekata.
Preporučujem 6

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja