četvrtak, 05.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:04

Nova pista i više letova

Iz republičkog budžeta biće uloženo još novca za investicije na aerodromu „Morava” kod Kraljeva, a uskoro je moguće uvođenje još avio-linija
Autor: Miroljub Dugalićnedelja, 17.11.2019. u 12:24
(Фото М. Дугалић)

Kraljevo – Vlada Srbije nedavno je proglasila dve linije avio-prevoza s aerodroma „Morava” kod Kraljeva a, kako smo već pisali, reč je o letovima za Beč i Solun. Raspisan je i tender za izbor avio-prevoznika, koji se završava 21. novembra ove godine.

To znači da samo period do konačne odluke i potpisivanje ugovora sa izabranom avio-kompanijom deli „Moravu” od uspostavljanja redovnog civilnog saobraćaja, pa će, kako je već i najavljeno, prvi letovi za Beč krenuti početkom decembra, a pred početak turističke sezone, u prvoj polovini marta za Solun.

Do pomenutih destinacija i nazad leteće se tri puta nedeljno, a za ove linije Vlada Srbije će avio-kompaniju subvencionisati sa 5,7 miliona evra u naredne tri godine. Pošto su proglašene javnim interesom pokrivaće se prevozniku samo onaj deo troškova leta koji nije namiren, i to umanjen za iznos prodatih karata, ali po povoljnim cenama.

A kolika će, recimo, biti cena karte do Beča i nazad već se uveliko raspituju brojni potencijalni putnici iz Kraljeva i okolnih gradova, iako se još ne zna čiji će avioni odavde leteti.

– Naravno da očekujemo da će to biti kompanije „Viz er”, možda „Er Srbija”, ali to ćemo videti. U svakom slučaju, njihov je interes da imaju što više putnika, a to će ostvariti povoljnim cenama avio-karata. Zato se očekuje da cena povratne karte do Beča ili Soluna bude, primera radi, između 10.000 i 12.000 dinara – rekao je Zoran Ilić, pomoćnik ministra u resornom ministarstvu, zadužen za avio-saobraćaj, prilikom nedavnog boravka u Kraljevu.

Što se tiče uvođenja još nekih linija, dr Predrag Terzić, gradonačelnik Kraljeva, već je govorio da su odavde upućeni zahtevi i stručne procene opravdanosti za letove do Istanbula i do nekih od gradova u Nemačkoj. A na naše pitanje o tome upućeno Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobili smo odgovor:

– Ukoliko regioni Šumadije i zapadne Srbije pokažu interesovanje i adekvatnim analizama obrazlože opravdanost, vlada bi mogla da razmotri te dodatne zahteve i proglašenje i tih linija u javnom interesu.

Pošto je nedavno Vlada Srbije donela rešenje o dodeli još 155 miliona dinara za izvođenje investicionih radova na aerodromu „Morava”, Ilić je novinarima pojasnio da je reč o izgradnji potpuno nove piste.

– Postojeća pista je građena za vojne avione, koji su lakši od civilnih, i ona može da prihvata samo manje putničke avione, tipa ATR, dakle, ne i one veće, koje mi želimo na ovom aerodromu – pojasnio je Ilić.

O gradnji nove piste, takođe u pomenutom odgovoru nadležnog ministarstva, piše: – S gradnjom nove piste može se najranije krenuti u drugoj polovini 2020. godine, jer tome prethode druge aktivnosti, poput izrade planskog akta, koji je već u pripremi, izrada tehničke dokumentacije i konačno raspisivanje tendera za izvođača radova. Stoga je planiran završetak posla za kraj 2021. ili prvu polovinu 2022. godine.

To će značiti i uslove za robni saobraćaj, što je sve učestaliji zahtev privrednika s ovog područja.

Inače, od nadležnih za ovaj aerodrom smo doznali da je solidno opremljen, a trideset sedmoro zaposlenih obučeno i spremno za prihvat prvih civilnih letilica i putnika.

IATA aerodromu dodelila kod KVO

Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj (IATA) zvanično je dodelilla Aerodromu „Morava” identifikacioni kod KVO, objavio je portal Ex-Yu aviation.

Ova tri slova predstavljaju indentifikator lokacije aerodroma.

Na sajtu Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, na spisku aerodroma sa sertifikatom i dalje su samo aerodromi u Nišu i Beogradu, a „Morava” je na spisku aerodroma sa dozvolom za korišćenje, prenosi RTS.

 


Komentari3
a10cb
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

међусобно растојање
Зар није аеродром Поникве био у сваком погледу важнији, а за њега је општина Чајетина понудила да би га сама уредила? Много више туриста би долазило преко њега (Златибор, Тара, Мокра гора, Ужице), налази се на западу земље и даље од нишког аеродрома него "Морава".
Мика Пећинац
Lepo to... samo jos da izgradimo autoputeve do Kraljeva i do Raske, da ne ginemo ko zecevi doks tignemo do areodroma. Manji je rizik voziti se Boing 737 MAX (ovaj sto pada ko zrela kruska na povetarcu) nego ici Ibarskom magistralom
Владимир Раденковић
Имамо и аеродром Слатину са сертификатом

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja