Ovih dana su najavljeno je da će se u Novom Sadu graditi putnički aerodrom na Čeneju i biciklistička staza od Novog Sada do Beograda. Za oba objekta potrebne su velike investicije za izgradnju i još veće za njihovo održavanje.
Pre 40 godina, kad je Vojvodina htela da ima „svoj” putnički aerodrom, pripreman je projekat na lokaciji susednog naselja Kisač. Tada sam napisao da se u Evropi ne grade ni hipodromi na udaljenosti od 45 kilometara, koliko je Aerodrom u Beogradu udaljen od Novog Sada. Za održavanje takvog aerodroma pokrajina i Novi Sad imali bi znatne godišnje izdatke, jer promet aerodroma to ne bi mogao da pokrije. Tadašnji predsednik grada pošao je u Maribor da vidi kako se finansira tamošnji aerodrom. Odgovorili su mu da tri opštine i republika imaju relativno velike izdatke za održavanje aerodroma. Predsednik je upoznao skupštinu i obustavljena je priprema, a teren ostavljen poljoprivredi. Sada se predviđa proširenje sportskog aerodroma Čenej i pretvaranje u aerodrom za putnički saobraćaj.
Druga najavljena investicija je izgradnja biciklističke staze od Novog Sada do Beograda, u dužini od oko 45 kilometara, pored koje će biti i prateći objekti – garaže i čuvanje bicikla u prolazu. Takvu stazu treba održavati, a zimi i čistiti od snega i leda. Pitanje je kome to treba u uslovima kada se gradi pruga za brzi voz i rekonstruiše drum od Beograda do Novog Sada. Promet neće biti ni putnički, ni sportski, da bi opravdao takvu investiciju i troškove njenog korišćenja.
Umesto investiranja u dva pomenuta objekta i njihovo korišćenje, bolje je investirati u objekte od čijeg će se korišćenja dugoročno obezbeđivati prihodi. „Novkabel” je bio značajni izvoznik kablova iz domaćih sirovina. I sada postoje uslovi i potrebe za kablovima. „Jugoalat” je bio poznat u Evropi po kvalitetu reznog alata. „Jugodent” je proizvodio kvalitetnu zubarsku opremu. Da ne nabrajamo dalje, u Novom Sadu postoje prostorije sa svim komunalnim priključcima, tako da je potrebno da se uz manju adaptaciju osposobe za unošenje nove tehnologije za redovnu proizvodnju potrebnih proizvoda i dugoročno ostvarivanje ekonomskih interesa.
Prof. dr Danilo Vujičić,
Novi Sad