Na prostoru „Beograda na vodi” u blizini nove Ulice Nikolaja Kravcova i zemljišta nekadašnje Železničke stanice ostala su samo dva objekta koja još nisu srušena. Jedan je prizemna baraka, a drugi je zgrada sa fasadnom ciglom na tri sprata koja je pripadala „Železnicama Srbije”. Nju su nekada železničari koristili kao prenoćište, pa tako i nosi ime „Konačište železničar”.
U planu je da uskoro počne rušenje ovog objekta koji se prostire na više od 1.500 kvadrata i to, kako se moglo čuti, možda već krajem nedelje.
Da je u planu rušenje objekta potvrdili su nam i u „Infrastrukturi železnica Srbije”.
– Zgrada „Konačište” predviđena je za rušenje i obuhvaćena tenderom za rušenje objekata u okviru stare Železničke stanice Beograd. Ugovor sa izvođačem radova zaključen je posle sprovedenog javnog tendera. Ugovoreni rok za završetak radova je 19. januar 2020. godine, ali se očekuje da posao na rušenju objekata u okviru stare Železničke stanice Beograd bude završen do kraja 2019. godine – navodi se u odgovorima „Železnica Srbije”.
Naša ekipa juče je obišla ovu zgradu u Savskoj ulici. U prizemlju se i dalje nalazi bife, u kome je bilo nekoliko gostiju. Bife je pod zakupom, ali se očekuje da i on uskoro bude iseljen. U sobama su radnici zaposleni u okviru kompleksa „Beograd na vodi”.
Pokušali smo da saznamo gde će biti premešteni posle najava o rušenju zgrade. Od desetak radnika koje smo sreli odgovor nismo dobili i to zbog jezičke barijere – neimari su govorili samo turski.
Kada i ove zgrade u Savskoj ulici budu srušene, prostor koji sada obuhvata „Beograd na vodi” uz ovu saobraćajnicu sve do magacina i zgrade Pošte biće potpuno očišćen.
„Konačište” je, prema rečima radnika železnica, izgrađeno pre petnaestak godina. U njemu su odsedali kondukteri, mašinovođe i ostali železničari. Posle velike poplave 2014. godine, tu su boravili i Obrenovčani, a izvesno vreme ovaj prostor bio je pod zakupom – prizemlje, oko 400 kvadrata prvog i trećeg sprata i oko 150 kvadrata drugog.
Da li je možda ovaj veliki zidani objekat mogao biti sačuvan i iskorišćen na neki drugi način, a ne srušen, pitanje je koje se nameće samo od sebe budući da je objekat očuvan.
Novi kontejnerski terminal u Makišu
Radovi koji su počeli u Makišu nemaju nikakve veze sa izgradnjom prve stanice metroa, što su neki sugrađani pomislili kada su videli kamione kako „špartaju” ovim delom grada, već je na prostoru železničke stanice „Beograd – Ranžirna” počela izgradnja kontejnerskog terminala. Ovaj posao započet je prošlog meseca, a rok za njegov završetak je 270 dana.
Vrednost ugovorenih radova je pet i po miliona evra, a sredstva je obezbedila Vlada Srbije.
– Poslovi u Makišu obavljaće se u nekoliko faza. Obuhvatiće demontažu osam ranžirnih koloseka ukupne dužine oko šest i po kilometara i kontaktne mreže iznad njih, izgradnju dva nova koloseka dužine oko 2,4 kilometra, sa novim šinama i betonskim pragovima, manipulativne ploče duge 552 i široke 25,4 metara, tri putna prelaza sa pristupnom saobraćajnicom do vage, kontejner za vagu, prostorije za smeštaj osoblja i izgradnju pristupnih saobraćajnica sa parkingom – kažu u „Infrastrukturi železnica Srbije”.