sreda, 20.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 28.11.2019. u 22:00 Dubravka Lakić
25. FAF

U zagrljajima rastanaka

Film „Asimetrija” Maše Nešković sa Dariom Lorenci i Uliksom Fehmiju stilski je neuobičajen na našem kinematografskom području i ima obrise nove filmske avangarde
(Фото лична архива)

U glavnom takmičarskom programu 25. Festivala autorskog filma u Beogradu, srpsku premijeru je posle nastupa na festivalu u Sao Paulu (Brazil) imao i dugometražni igrani prvenac „Asimetrija” scenaristkinje i rediteljke Maše Nešković.

Film je rađen u koprodukciji sa Slovenijom i Italijom i nastajao je tokom nekoliko godina svih ono dobro poznatih producentskih i autorskih muka. Rezultat toga je i više nego zadovoljavajući. Pred gledaocima je moderan, urbani film. Sa sinematsko-stilske strane gledano, kao da ne potiče sa ovog našeg (srpskog, regionalnog, balkanskog) kinematografskog podneblja. Na trenutke, po atmosferi, podseća na neka od najnovijih latinoameričkih dela. Po stalnom kretanju i unošenju kamere u lica protagonista asocira i na filmove rumunskog novog talasa. Drugim rečima, „Asimetrija” Neškovićeve je neuobičajeni srpski film. Pomalo avangardan, pomalo eksperimentalan, na trenutke hermetičan, u svakom slučaju zanimljiv i negde na tragu uzornih filmova Dušana Makavejeva (mačka na obnaženom telu Mašine glumice, poput one scene Eve Ras kao Izabele u „Ljubavnom slučaju ili tragediji službenice PTT”)...

Sama filmska priča je neka vrsta triptiha čiji se elementi međusobno prepliću, nadovezuju, nadgrađuju, a njenu srž čini postepeno stvarana šira slika jedinstvenog ljubavnog odnosa.

Neškovićeva nam, zajedno sa koscenaristima Vladimirom Arsenijevićem i Stašom Bajac, nudi priče o tri para različitih uzrasta. Jedna je o čistom i čednom ljubavnom odnosu devojčice Lole (Lola Vitasović) i dečaka Peca (Mateja Poljčić). Druga, o neočekivanom ljubavnom susretu devojke Olje (Mira Janjetović) i mladića Ivana (Mladen Sovilj), dok je treća – koja je negde i glavna, priča o doktorki Veri (Darija Lorenci) i njenom suprugu Vladimiru (Uliks Fehmiju) koji pokušavaju da se snađu posle razvoda.

Sve tri priče, u kojima do izraza dolazi autorkina manipulacija vremenom, prati težina zagrljaja rastanka i on se lebdeći kreće poput fluidnog oblaka nad tematskom celinom filma, u kojem se reflektuju tri ključne faze u životu jedinstvenog Mašinog „meta-para”. Ta tri trenutka jednog (ljubavnog) odnosa koji postoji istovremeno u tri narativna plana, prema rečima autorke služe kao pružanje šanse mlađim parovima da u međusobnom odnosu urade neke stvari drugačije. I to je u središnoj priči moguće. Umesto nagoveštavajućeg opravdanog rastanka (Olja treba da se vrati u Kanadu iz koje je došla u Beograd), ponuđen je ostanak (Olju i Ivana vidimo tokom zajedničkog putovanja). Velika ljubav, koja evidentno postoji između sva tri para, ovom autorkinom svesnom asimetrijom dobila je šansu...

Vizuelnoj snazi i privlačnosti „Asimetrije” doprineo je veoma talentovani direktor fotografije mlađe generacije, pravi umetnik Đorđe Arambašić, dok je autor muzike koja je „obojila” atmosferu filma Janja Lončar.

Iako joj je ovo prvi dugometražni film Maša Nešković je iskusni i dobro poznati filmski stvaralac. Tvorac mnogih međunarodno nagrađivanih kratkih igranih i dokumentarnih filmova, od kojih je „Bez traga” bio i pobednik Martovskog festivala...

Komеntari0
db3f8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja