ponedeljak, 06.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:54

Moguća izmena projekta trolejbuske mreže na Dorćolu

Za grad nije sporno da se trolejbuska trasa u dorćolskom delu delimično izmeni. – Za sada se zna da trole neće prolaziti kroz prvi deo Gundulićevog venca Građani zameraju što je prema projektu na osnovu koga su radovi i započeti u planu seča drvoreda, skraćivanje trotoara i ukidanje parking mesta
Autor: Dejan Aleksićpetak, 29.11.2019. u 16:00
Гра­ђа­ни за­ме­ра­ју што је у пла­ну се­ча др­во­ре­да, скра­ћи­ва­ње тр­о­то­а­ра и уки­да­ње пар­кинг ме­ста (Фото Д. Алексић)

Projekat gradnje nove trolejbuske mreže od Cvijićeve do Dunavske ulice, na kojoj su radovi već počeli, po svemu sudeći pretrpeće izmene. Prvobitno, ova mreža je trebalo da prođe Cvijićevom, Poenkareovom, Venizelosovom, Gundulićevim vencem, Žorža Klemansoa i Dunavskom. Ali, posle nekoliko skupova i protesta žitelja Donjeg Dorćola i sastanaka koje su oni imali sa nadležnima, građanima, kako za naš list ističe gradski urbanista Marko Stojčić, juče su dostavljeni tehnički uslovi. Naredni korak je da žitelji Dorćola predlože početkom iduće sedmice ideje za alternativnu trasu i da stručne službe u gradu onda to razmotre. Plan je da se onda održi još jedan sastanak sa građanima, da im se obrazloži detaljno šta može da se izmeni, a šta ne, i da se u toku naredne sedmice donese konačno odluka šta će definitivno moći da se izmeni u projektu. Ono što je već poznato jeste da trolejbuska mreža ipak neće proći prvim delom Gundulićevog venca.

– Izmena projekta nije problem. Samo je važno da li će ono što građani budu predložili moći da se sprovede na terenu ili ne. Svakako da je bitno da građani daju svoje predloge i mišljenje i da vidimo šta može da se učini. Važan je interes žitelja tog dela grada, ali moraće da se vodi računa pre svega o javnom interesu i da on ne bude ugrožen – ukazuje Stojčić.

Ako predlozi građana budu usvojeni, projekat će morati da se menja i to će izvesno na neko vreme dodatno odložiti započete radove. Ali samo na delu planirane trase. Trolejbuska trasa koja se gradi u palilulskom delu, kako ističe Stojčić, nije sporna i radovi će se tu nastaviti.

Žitelji Donjeg Dorćola juče su potvrdili da su dobili tehničke uslove i da će, kako je Stojčić i najavio, početkom naredne sedmice predati svoje predloge.

– Imamo uzak tim stručnjaka i eksperata koji će razmotriti tehničke uslove i na osnovu toga, kada se izanalizira, predložiti najbolju alternativu – kažu predstavnici Dorćolaca sa kojima smo razgovarali.

Dok se čeka da se vidi šta će biti konačna trasa trolejbusa na Dorćolu, jedino je jasno da grad ne odustaje od daljeg razvoja trolejbuske mreže jer su ova vozila za okolinu znatno zdravija od klasičnih autobusa

Jedan od predloga koji se pojavio kada je reč o alternativnoj trasi u odnosu na onu koja je za građane sporna, jeste trolejbuska mreža koja bi se iz Cvijićeve nastavljala kroz Poenkareovu i Knežopoljsku. Ali, kako ukazuju predstavnici Dorćolaca, to je jedan od nezvaničnih predloga. Ne znači, dodaju, da će sa njime i izaći pred nadležne. Potvrdili su i da su, iako o tome nije izdato zvanično saopštenje, već samo neformalno, radovi na novoj trolejbuskoj mreži privremeno obustavljeni.

Građani zameraju što je prema projektu na osnovu koga su i radovi i započeti, u planu seča drvoreda, skraćivanje trotoara i ukidanje parking mesta. Smatraju i da njihove ulice nisu sposobne da podnesu obim saobraćaja koji treba tu da se odvija ako bi se tu preusmerili trolejbusi. Dorćolci smatraju da postojeći projekat nije dobro osmišljen, da je iznuđeno „nesrećno” rešenje kako bi se Trg republike i Studentski trg što pre oslobodili od trolejbusa, a zbog gradnje velike podzemne garaže.

Kako su, sa druge strane, ovih dana objasnili u Direkciji za građevinskog zemljište, postojeći projekat ne podrazumeva seču drvoreda i uklanjanje dela trotoara, već uklanjanje šest stabala i opsecanje trotoara na mestima gde se postavljaju stubovi kontaktne mreže.

Dok se čeka da se vidi šta će biti konačna trasa trolejbusa na Dorćolu, jedino je jasno da grad ne odustaje od daljeg razvoja trolejbuske mreže jer su ova vozila za okolinu znatno zdravija od klasičnih autobusa. Kako je juče podsetio Stojčić, u planu je da se nabave savremeni trolejbusi koji će jednim delom trase ići uz pomoć nadzemne mreže, a delom bez nje.


Komentari9
67c6e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

penzioner
NE DIRAJTE DRVECE!!!! SETITE SE CIKA JOVE!
Мирослав
И шта кажете ,,град не одустаје од даљег развоја тролејбуске мреже"???!!! Укидање и скраћивање тролејбуских линија и убацивање додатних аутобуса за замену тролејбуса у ужи и шири центар града (22л, 77, 79) је интересантан начин градских ,,стручњака" за развој тролејбуске мреже.
Haralampije
Je li to onaj kraj gde je ona Cetinjska ulica sa onim problemom buke iz kafica? Taj problem koji im ne dozvoljava da nocu spavaju gradjani nikako da rese. A ovaj "problem" sa banderama za trole "gradjani" ekspresno resavaju!!!
milan
Najbednije lazi se objavljuju kao istine. Građani su navodno trazili da im se skrati linija trolejbusa 28 pa je vlast uslisila njihovu molbu i pristupila resavanju problema. Tako se vrsi manipulacija i obmanjivanje građana i LAZ POSTAJE ISTINA .. To je postao manir upavljanja ovim gradom ..
Душан
Па су зато, што су много здравији, тролејбуси са две линије (19 и 22) на потезу од Славије до Студентског трга укинути и замењени аутобусима на дизел? Објашњење за овакву одлуку никада није дато иако га је јавност тражила и још увек тражи...
Teslolog amater
Ne bih ja bas puno potezao taj argument sa dizelom i autobusima, jer nisu Vam ni trolejbusi bas ekoloski cistunci. Sve te nase stare "trole", a od nedavno i ovi novi autobusi na baterije, idu u stvari na UGALJ i to onaj najnekaloricniji i najotrovniji-LIGNIT. Nije u redu da Beogradjani imaju cistiji vazduh na racun Obrenovcana. Za one koji ne znaju, tamo je TE "Nikola Tesla A" Obrenovac odakle Beograd dobija struju sagorevanjem uglja. Dakle ekolozi, trolejbusi idu na ugalj i gori su od autobusa!
Preporučujem 9

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja