subota, 25.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:55

Titov „Plavi voz” na užičkom peronu

U grad na Đetinji, baš na nekadašnji Dan Republike SFRJ, pristiglo je 110 putnika koji su iz glavnog grada doputovali „rezidencijom na šinama” predsednika Jugoslavije Josipa Broza Tita
Autor: B. Pejovićnedelja, 01.12.2019. u 17:33
(Фото С. Јовичић)

Užice – U železničku stanicu Užice, na nekadašnji Dan Republike SFRJ, ušao je „Plavi voz” u prvoj vožnji dostupnoj građanima, na relaciji od Beograda (stanica Topčider) do grada na Đetinji. Bio je pun putnika (kapacitet 110 mesta), kojima su na raspolaganju bili svi saloni, kao u vreme kada je voz bio „rezidencija na šinama” predsednika Jugoslavije Josipa Broza Tita.

– Na ovoj prvoj ekskluzivnoj vožnji putnici su bili borci iz rata, ali i mladi ljudi, turisti iz Japana i Kine, državljani Slovenije i Hrvatske. Oduševljeni su ovim putovanjem, bilo je i suza, sećanja na prošlost – izjavila je na stanici u Užicu Dragana Stanković, direktorka Centra za marketing i medije „Srbija voza”, organizatora ovog sentimentalnog putovanja, za koje je povratna karta koštala 5.900 dinara.

Putnici su dobili poklone i posluženje u „Plavom vozu”, upoznavali njegovu istoriju, slušali eks-ju muziku... Voz je iz glavnog grada u Užice stigao za tri sata i 15 minuta. Ova turistička tura traje dva dana, s upoznavanjem užičke prošlosti i znamenitosti te boravkom na Zlatiboru.

I novinari su imali priliku da uđu u „Plavi voz” i vide njegovu unutrašnjost. Enterijer je raskošan: u drvetu mahagonija, oraha i kruške, od satena, somota, pliša, s vunenim tepisima. U ta četiri vagona su Titov, De Golov i svečani salon, Titova i Jovankina soba, Brozov radni kabinet (u kome je i „preteča mobilnog telefona”, radio-veza pomoću koje je u svakom trenutku mogao dobiti informaciju šta se dešava kod nas i u svetu). Deo kompozicije je i takozvana gluva soba, zvučno potpuno izolovana prostorija u kome je doživotni predsednik SFRJ s mnogim državnicima vodio poverljive razgovore.

– Zaposleni „Srbija voza” dobro održavaju „Plavi voz”, u njemu i sada sve funkcioniše kao 1959. kada je krenuo na prvo putovanje. Postoji zainteresovanost za ove vožnje i namera je da se redovno organizuju – izjavila je Dragana Stanković.


Komentari19
07f50
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Đorđe Lućič
Bila mi je ćast voziti taj dan pokretni muzej na šinama od Titovog Užica do Topćidera
milic
Ovo je veliki rizik za sve putnike.Verovatno ce ih sledeci put,kao '41-ve Tita i partizane, izvesni "oslobodioci"proterati u Hercegovinu.Moze ih spasiti,samo ako proterivaci ne budu imali gospodarsko vodjstvo.
JRM 49 klasa
Plavi voz,SB Galeb.Podgorka,Jadranka,Beli dvor,sve je nosilo Titov prisvojni atribut.Istina je mnogo drugacija,sve to je ostalo narodu,negdje pokradeno,negdje sacuvano.Ali bez obzira Plavi voz je atrakcija,sve podsjeca na lijepi zivot u Jugi.Postovanje za one koji cuvaju ovo blago i odrzavaju ga.Nadam se da ce ovo prerasti u tradiciju.
Милош Миленковић
Исувише дуго нас је возио овим возом, зато смо данас у овом заносу вртлога.
Drug Tito
Voz treba da ode tamo gde pripada: Ropotarnicu historije.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja