subota, 18.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:58
U ULICAMA KRALjICE MARIJE I 27. MARTA

Uzbudljivo na stajalištima

Prvog dana otkako se ponovo koriste stajališta u ovim ulicama bahati vlasnici četvorotočkaša vozila ostavljali na tramvajskim šinama. – U Bulevaru kralja Aleksandra više od pola sata bez ijednog autobusa ka centru
Autor: Dejan Aleksićsreda, 04.12.2019. u 10:59
После пола године, 65 и код „Политике” (Фото: Д. Алексић)

Autobus 65 juče se konačno vratio na staru trasu kroz ulice Kraljice Marije i 27. marta. Reakcije putnika, očekivano, raznolike... U ove dve ulice prolaznici su bili vidno iznenađeni kada su ugledali „šezdeset peticu” na staroj putanji. Mnogi, koji dan ranije nisu videli najavu Sekretarijata za javni prevoz o vraćanju autobusa 65 u redovan režim, trčali su da ga uhvate i skrate sebi put. Oni upućeniji mirno su na stajalištu čekali „šezdeset peticu”.

Šoferima autobusa 65 i 77, koji od juče takođe ponovo koriste stajališta u 27. marta, ipak nije bilo lako. Najveći problem imali su na prilazima stajalištima jer bahati vozači, koji uporno parkiraju na tramvajskim šinama otkako je završen kolovoz u ove dve ulice, i juče su nastavili sa tom praksom. Nisu marili ni za obaveštenje koje su nadležni okačili na stanicama, a na kojima se vozači informišu da će, ukoliko sami ne uklone vozila, to učiniti inspekcijske službe.

Bezobrazni vlasnici četvorotočkaša nisu imali previše razloga da se potresaju jer, očigledno, nadležne inspekcijske službe nisu bile tako brze kako je najavljeno u obaveštenju.

– Ne mogu da verujem da se ispod prozora Gradske uprave dozvoljava ovako nešto. Autobusi jedva prilaze stajalištima. Svaka čast šoferima kako uspevaju da manevrišu od bahato parkiranih automobila – gunđala je na stajalištu „Palilulska pijaca” starija sugrađanka dok je čekala da uđe u „šezdeset peticu”.

Borka, Borka, šta si doživela

U jutarnjim satima juče se prilično, s razlogom, gunđalo i u Bulevaru kralja Aleksandra. Na stanicama kod Pravnog fakulteta i Tehničkih fakulteta između 10.30 i 10.55 sati bilo je krcato. Razlog za ovu gužvu bio je što iz više pravaca nije bilo ni jednog jedinog autobusa ka centru poput linija 26, 27 i EKO 1. Jedino su prošle dve „sedamdeset četvorke”, ali one većini putnika nisu odgovarale jer ne nastavljaju ka centru, već skreću u Kneza Miloša.

Izvirivanje ka Bulevaru i Vukovom spomeniku, slanje poruka za informacije o dolasku narednih autobusa... Ali, nije ih bilo. Skoro punih pola sata. Nijedan autobus koji ide ka centru, a stajališta sve punija. Mnogi građani zato su krenuli pešaka.

Tek oko 10.55 sati naišla je prva „dvadeset šestica”. Kako se i moglo pretpostaviti, krcata, čovek preko čoveka.

– Borka, Borka, šta si doživela. Umesto da uživaš u penziji, pod stare dane se guraš da bi se iskobeljala iz autobusa. E, živote – samoj sebi se žalila starija Beograđanka dok je kod Pravnog pokušavala da izađe iz autobusa.

Na stajalištu je ostalo gotovo tridesetak putnika koji nisu uspeli da uđu u prvi autobus koji je naišao posle pola sata.

Za njim su za manje od minut naišle još dve „dvadeset šestice” i jedan EKO 1. Tek oko 11 sati malo se raščistila gužva na stanicama u Bulevaru. Ali, autobus 27 ni posle više od pola sata nije naišao.

Vozači automobila i dalje se nepropisno parkiraju kod stajališta (Foto: J. S. T.)

Pešaci brži od „sedamdeset sedmice”

Ni ponedeljak u javnom prevozu nije bio ništa bolji od utorka. Jer od centra do Gradske bolnice te večeri umesto uobičajenih petnaestak minuta putovalo se oko sat.

Kako se požalila sugrađanka Tatjana Petrović, kada je na stanici trolejbusa 40 u Takovskoj poslala SMS da proveri dolazak vozila dobila je obaveštenje da ova trola stiže za 17 stanica. Iako je bilo kišno veče, rešila je da pokuša da uhvati autobus 77.

– Skrenula sam u Kraljice Marije i u visini stajališta koje prekjuče još nije bilo u funkciji videla sam da 77 nailazi. Potrčala sam i uspela da stignem do stanice ispred Gradske uprave, ali crveno svetlo na semaforu me je zaustavilo da uskočim u taj autobus. On je nastavio Ulicom Starine Novaka, ali kolika je gužva bila na ulici, uspela sam da pre „sedamdeset sedmice” stignem na stanicu u Cvijićevoj. Ali opet nisam uspela da uđem i to zato što je u autobusu bila ogromna gužva – navodi Petrovićeva koja je, kako kaže, posle toga ponovo poslala SMS i dobila obaveštenje da je trola 40 udaljena osam stanica, a 77 dve.

– Uspela sam nekako da uđem u narednu „sedamdeset sedmicu”, ali je i ona bila puna. Stajala sam na jednoj nozi. Ljudi su negodovali, nije im bilo jasno otkud tolika gužva. A onda smo videli da je na raskrsnici Dimitrija Tucovića i Marka Oreškovića lančani sudar – podelila je Petrovićeva svoju dogodovštinu.


Komentari12
258d2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Милан Панић
А тек паркирања што се тиче, сваки део града зна своју муку али мислим да по непроходности (кола а много више пешака) "ласкава титула" припада највећем делу Врачара и Пашиног (за неке Лекиног) брда јер је ту потпуни хаос и хаварија са регулисањем паркирања и простора за кретање пешака који ће још мало па ићи путањом возила јер простора на тротоарима више нема. Ризици су познати као и разлози одржавања хаоса а што је најгоре и опредељење оног 25%ног "бирачког тела". Њима је "све потаман".
Милан Панић
Упорно ћу што се тиче тематике градског превоза написати идентичан коментар у нади да ће неко од саветника, секретара, помоћника...надлежних и одговорних прочитати: Вратите "модел" градског превоза из времена Човића што значи укључити више приватника, придодати линијски такси по цени превоза и једном од када тај ГСП постоји од оснивања у ма ком обличју поотпуштати оне диспечере за које се утврди да је њиховом кривицом на истој линији пристигао "возић" возила након дуготрајног чекања истих.
vitez
Pa gde je onaj Vesić da se uslika i kaže nam kako je sve u BG. savršeno.
ostoja
Vesica protezira BIA na celu sa keramicarem.Vi gradjani Beograda samo mozete da pevate borbene rodoljubive pesme i uzivati u opstoj nemoci.
Preporučujem 8
Jovan
Hoćemo li dočekati tramvajske linije 10, 2, 5? Kada će biti uspostavljene te linije? Kada će biti završena rekonstrukcija Ulice Džordža Vašingtona?
AlekSandra
Stvarno ne znam od kada se u srpskom jeziku za autobusku stanicu kaže stajalište? Ne znam čemu izmišljanje takvih reči.Ovo nije upućeno Vašem novinaru u tekstu već onima koji su u GSP ili Apexu odlučili da preimenuju staru dobro poznatu reč "stanica" (jer tu staje autobus) u "stajalište".Pre svega ljudi ne stoje i to je nebitna stavka nego čekaju autobus koji treba da stane pa je samim tim - stanica.Ali čemu trošiti nerve?Mi ni u jeziku više ne nalazimo jedinstvo kamoli u bilo čemu drugom.
Боривоје Банковић
@ Aspalathos: Грешите. Стајалиште и станица су једно исто, што каже и Речник Матице српске. И мени смета то "стајалиште". У Београду се тако никада није говорило.
Preporučujem 9
Aspalathos
Prihvatам razliku između odrednice STANICA i STAJALIŠTE, nezavisno od susednih nam "jezika" i "dijalekata". Pre svega stanica je mesto gde stižu međugradske i prigradske linije i drugačije je urešeno i organizovano od stajališta. Imao sam priliku da davno upoznam razliku u Moskvi gde je УСТАНОВКА стајалиште у градском саобраћају, а СТАНЦИЈА је међуградска станица. За железничку станицу користе назив ВОКЗАЛ, што чини разлику у односу на метро-СТАНЦИЈЕ! Богатство језика треба користити!
Preporučujem 11
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja