utorak, 25.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:45

Potpisan ugovor o izgradnji Moravskog koridora

Za manje od četiri godine biće gotov ceo Moravski koridor, a od Beograda do Vrnjačke Banje stizaće se za najviše sat i po lagane vožnje, kazao je predsednik
četvrtak, 05.12.2019. u 08:34
(Фото Танјуг/Прес служба председника Србије)

Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina - Moravskog koridora, potpisan je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Ugovor su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i predstavnici tursko-američkog konzorcijuma „Behtel Enka UK Limited” Majkl Vilkinson i Mehmet Tara, prenosi Tanjug.

Potpisivanju ugovora prethodio je sastanak predsednika Srbije, predstavnika vlade i tursko-američkog konzorcijuma.

Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara, a povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka – Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju.

Ta značajna saobraćajnica povezivaće područje na kojem živi oko 500.000 ljudi.

Budući auto-put povezivaće i dva evropska koridora – 10 i 11.

Na Moravskom koridoru treba da bude izgrađeno oko 140 objekata - od toga 71 most, 23 nadvožnjaka i pet podvožnjaka, 31 propust, kao i 11 petlji.

Širina tog puta biće oko 30 metara.

Vučić: Ljudi su sanjali o tom auto-putu decenijama i sada se to ostvaruje

U Srbiji će za manje od četiri godine biti izgrađen ceo Moravski koridor, autoput Pojate - Preljina, koji će ići kroz „srce Srbije”, a to će biti i prvi digitalni autoput u našoj zemlji, izjavio je danas predsednik Aleksandar Vučić.

Vučić je kazao da su ljudi sanjali o tom autoputu decenijama i da se sada to ostvaruje.

„Sada je to moguće, ugovor je potpisan i kreće odmah da se radi. Moravski koridor povezuje Čačak, Mrčajevce, Adrane, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Stopanju, Kruševac, Ćićevac i Pojate”, naglasio je Vučić i dodao da će biti Moravski koridor spojiti koridore 10 i 11.

Kako je rekao, jedan je evropski koridor, a drugi - Koridor 11 ćemo napraviti da bude evropski, prenosi Tanjug.

Naglasio je da će Moravski koridor spojiti i Kopaonik i druga okolna mesta, kao i da će i Raška, Novi Pazar biti mnogo bliže Beogradu i drugim gradovima u zemlji.

Kako kaže, već do novembra 2021. biće završen deo do Kruševca, odnosno do Koševa, u dužini 28 kilometara, za manje od tri godine biće završen autoput Čačak - Kraljevo što je dodatnih 31 kilometara i da ostaje da se za manje od četiri godine potpuno završi 57 kilometara od Adrana do Koševa, odnosno od Kraljeva do Kruševca.

Vučić je naglasio da će to biti prvi digitalni autoput, kao i da će biti do sada najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara.

Predsednik kaže da će već „pre kraja godine biti isplaćeno iz budžeta 150 miliona za taj projekat”.

Kaže da je Behtel poznat po izvanrednoj efikasnosti, kao i da ćemo videti i kako radi turska Enka.

Vučić je naglasio da će Moravski koridor privući i mnogo turista u Vrnjačku banju i taj deo Srbije, a od Beograda do Vrnjačke banje će se stizati za sat i 25 ili sati i 20 minuta lagane vožnje.

Ugovor sa Behtelom je vredan 745 miliona evra (plus 20 odsto).


Komentari14
c9910
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ivan
Srbija definitivno postaje drzava sa najuredjenijom putnom infrastrukturom u ovom delu Evrope.
Natasa
Srbija je na pravom putu ka boljoj budućnosti!
Žarko
Sve je to lepo ali niko ne pominje 100 objekata na teritoriji Vrnjačke Banje koji ovim projektom treba da se poruše koje su generacije gradile
HORIZONTALNO povezivanje Srbije
Da bi povezao Zapadnu i Jugoistočnu Srbiju , Moravski koridor MORA od Kruševca da ide na ISTOK (Aleksinac, Sokobanja, Niš, Leskovac, Vranje) , a ne na SEVER (Pojate, Jagodina, Beograd). Za Kruševljane je dovoljan i ovaj postojeći put za Pojate i Beigrad.
Dasa
Jako vazan projekat.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja