utorak, 01.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 06.12.2019. u 14:27

Dostava robe u centru Beograda samo noću

Забрана за доставна возила у центру Београда од седам до 20 часова (Фото Д. Јевремовић)

Grad priprema strategiju koja će omogućiti da javni prevoz funkcioniše bez zastoja, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Vesić je podsetio da se od 1. decembra primenjuje mera zabrane dostave robe u maloprodajne objekte od sedam do 20 sati, a da je sledeća mera, koja stupa na snagu tokom januara naredne godine, napredna tehnologija koja će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima i žutim traka.

Vesić je dodao da su zabranom dostave robe od sedam do 20 sati oslobođene žute trake, zaustavne trake i tramvajske šine od vozila koja su se tu zaustavljala i tako, kako kaže, pravila nered i haos u saobraćaju.

„Ovu meru poštuju najveći distributeri tako da smo juče ispisali manje od 50 prekršajnih naloga od 700 rešenja za dostavljanje robe, koliko ih je grad izdao”, rekao je Vesić u Jutarnjem programu Studija B.

Pojasnio je da drugu meru, uvođenje napredne tehnologije, grad već implementira.

„Kako će izgledati ta vrsta kontrole obavestićemo javnost neposredno pred njeno uvođenje. Građani će biti zadovoljni i više niko neće trpeti teror bahatih vozača koji zauzimaju ulice i trotoare, parkiraju gde i kako ko stigne”, rekao je Vesić.

Kako je naveo, poslednji set mera za bolju prohodnost javnog prevoza utvrđuje se strategijom koja je upravo u izradi.

Vesić je dodao da u pripremi strategije učestvuju prevoznici, Saobraćajna policija i Komunalna milicija, sekretarijati za javni prevoz i saobraćaj, kao i saobraćajni stručnjaci.

Strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u „špicevima”, a takođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama.

Dodaje da će biti ubrzana i zamena semafora na više od 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustini saobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet.

Strategija obuhvata tender za javno-privatno partnerstvo za rečni javni saobraćaj sa izgradnjom pristana, rekao je Vesić i dodao da je u toku tender za javne bicikle, a u planu izgradnja 120 kilometara biciklističkih staza u naredne četiri godine.

Vesić je naveo da je sada jasno da su gužve u saobraćajnim „špicevima” u Beogradu posledica povećanog broja automobila koji postojeća saobraćajna infrastruktura ne može da primi, a ne zbog radova, kako su, kaže, „govorile neznalice”.

Izneo je podatak da je ovo treća godina kako se u Beogradu svakog meseca registruje oko 4.000 automobila, što je oko 50.000 godišnje ili više od 150.000 za poslednje tri godine.

„U Beogradu na jednu porodicu već dolazi 1,7 automobila. To je posledica rasta životnog standarda”, rekao je Vesić.

Zato se, kaže, završava obilaznica oko Beograda, sledeće godine će se ubrzano raditi na unutrašnjoj obilaznici koja povezuje dva mosta, Most na Adi i budući na Adi Huji, radiće se novi most na mestu Starog savskog, koji će rasteriti Brankov most i Gazelu, kao i dva tunela.

„Naš najvažniji projekat je metro, čija izgradnja treba da počne do kraja sledeće godine. To je onaj metro koji je bivši gradonačelnik Beograda obećavao svake godine od 2008. do 2012. i nikada nije ništa uradio”, rekao je Vesić.

Dodao je da će se, kada metro bude završen, a za prve dve linije će trebati do sedam godina, oko 25 odsto sadašnjeg saobraćaja spustiti ispod zemlje, pa će biti manjih gužvi.

Kako kaže, Beogradu je metro potreban, jer grad nezvanično ima već više od dva miliona stanovnika.

Vesić je posebno naglasio da nema nijednog glavnog grada u Evropi te veličine čiji je osnovni podstistem javnog saobraćaja autobuski podstistem, već je to svuda šinski, dok autobuski služi za dopunu.

„Zato gradimo metro, širimo mrežu BG voza i planiramo širenje tramvajske mreže. Ovo su sve vekovni infrastrukturni projekti koje Beograd najzad ostvaruje, a koji su decenijama stajali u fiokama i koje niko pre nas nije ni pokušao da realizuje”, rekao je Vesić, prenosi Tanjug.

Komentari15
7dc98
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nika u Beogradu nije bilo ovako
Da li nam vise smeta bahati vozac koji u npr Njegosevoj ili V. Ilica parkira auto u zutoj traci, ukljuci migavce i ode do banke, prodavnice, kladionice ili kafica, ili vozac kombija koji parkira 10min da bi istovario robu? PS da li cemo doziveti da se metroom prevezemo od gole livade do nekih zgradurina pre nego sto iste (zgradurine)potonu u savski mulj?
petrovicranko
Nadam se da postoji način da se bahati vozači koji ulaze u raskrsnicu i kad više nema mesta i koče saobraćaj, kao i oni koji u žutoj traci čekaju suprugu.Takođe naterati taksiste da ne voze slalom i usporavaju kolonu koja ima zelenu talas. Sagledati mogućnost da se,gde god može, napravi proširenje za bus stanicu.Svi planovi, mostovi, tuneli i metro su tek za 5-7 godina, tako da nam ostaje da se unormalimo.
Александар
''То је последица раста животног стандарда'' - јако безобразна опаска. А шта друго очекивати од екипе хохштаплера и фабриканата. Срамота колико нам добро иде.
Fonko
Sram vas bilo,nista ne znate da resite na drugi nacin osim zabranama,porezima,akcizama... Zasto javna preduzeca ne rade nocu,ne otklanjaju nocu kvarove,ne farbaju i asfaltiraju,krpe rupe na putevima.jednom prilikom kada je pukla cev i ostadosmo bez vode,tek ujutru su dosli da rade.u novom tunelu strazevica blokirate saobracaj vikendom da bi radnik brisao kamere u 10h pre podne,call centar gsb radi do 17h,sudovi rade do 15-16h,niko normalan ne moze da stigne da ode a da ne uzme slobodan dan.UFFF
Заврам
Београдски пример примењив и у другим градовима. Достављачи се осилили, не гасе возила, дрндају мотори испод прозора, загађују, заузимају тротоаре...пакао за пешаке.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja