utorak, 21.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:10
STRATEGIJA ZA BOLjU PROHODNOST JAVNOG PREVOZA

Spremaju mere protiv bahatog parkiranja

Od januara primena napredne tehnologije koja je za javnost još tajna
Autor: M. J. subota, 07.12.2019. u 21:00
(Фото Р. Крстинић)

Nema sumnje da će gradske vlasti morati da urade još mnogo da bi poboljšale funkcionisanje javnog prevoza. Istini za volju, neki koraci su preduzeti, ali sve je još daleko od idealnog. Svestan toga, oglasio se i Goran Vesić, zamenik gradonačelnika, najavljujući da grad priprema strategiju kako bi se omogućilo da javni prevoz funkcioniše bez zastoja.

– Prva mera koja se već primenjuje je zabrana dostave robe u maloprodajne objekte od 7 do 20 sati jer smo tako oslobodili žute trake, zaustavne trake i tramvajske šine od vozila koja su se tu zaustavljala i tako pravila nered i haos u saobraćaju – prenosi Beoinfo Vesićeve reči.

Da ovu meru poštuju najveći distributeri potvrđuje i podatak da je prekjuče ispisano manje od 50 prekršajnih naloga od 700 rešenja za dostavljanje robe, koliko ih je grad izdao. Kao sledeću meru, koja će stupiti na snagu u toku januara, Vesić najavljuje primenu napredne tehnologije, koju grad već primenjuje, a koja će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima i u žutim trakama. Međutim…

– O tome kako će izgledati ta vrsta kontrole obavestićemo javnost neposredno pred njeno uvođenje. Ono što mogu da obećam jeste da će građani biti zadovoljni i da više niko neće trpeti teror bahatih vozača koji zauzimaju ulice i trotoare, parkiraju gde i kako ko stigne – poručuje zamenik gradonačelnika.

I konačno, poslednji set mera za bolju prohodnost javnog prevoza utvrđuje se strategijom u čijoj izradi učestvuju prevoznici, saobraćajna policija i komunalna milicija, sekretarijati za javni prevoz i saobraćaj, kao i saobraćajni stručnjaci.

– Ova strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u špicevima. Takođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama. Biće ubrzana i zamena semafora na više od 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustini saobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet – najavljuje Vesić.

Prezasićenost automobilima

U poslednje vreme sve češće se pominje da gotovo svakodnevnim saobraćajnim zagušenjima uveliko kumuju brojni radovi koji se obavljaju u gradu. Zamenik gradonačelnika se ne slaže sa takvim ocenama i tvrdi da su gužve u takozvanim špicevima posledica povećanog broja automobila koji postojeća saobraćajna infrastruktura ne može da primi. U prilog svojoj tezi navodi podatak da je ovo treća godina kako se u Beogradu svakog meseca registruje oko 4.000 automobila, što je oko 50.000 godišnje ili više od 150.000 za ove tri godine. Prema Vesićevoj statistici, u Beogradu na jednu porodicu već dolazi 1,7 automobila!


Komentari21
dc468
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miljan
Kad mi pauk odnese auto osecam se kao da sam dao reket a uvek se svojski potrudim da nadjem mesto kruzim i kruzim ?
Borivoje M
Uzmi taksi ili idi busom
Preporučujem 3
Potreba današnjice!
Ovako parkiranje je posledica socijalizma. Građeni su blokovi zgrada bez parkinga i garaža. Na to se nije mislilo jer auto je po mišljenju marksista luksuz, a ne potreba. Auto je prijeko potrebno sredstvo za mobilnost, a sa tim parkinzi i garaže. Garaža je zaštita za auto i ljude, smanjuje troškove održavanja auta. Svaki stan bi trebao posjedovati najmanje jedno mjesto u podzemnoj garaži. Ako neko putuje na posao gradskim prevozom, auto mu je potreban za vikend i porodicu.
Potreba današnjice!
@Kenedi, a što se ne nazva Đole ili Joca? Prije nego što dođoh na studij u BG, grad je zvanično dozvolio parkiranje auta na trotoaru. Tada su masovno isječena drveća. Još tada se jedva moglo proći trotoarom, auta se morala preko ulice zaobilaziti. Nekima trotoar služi kao auto groblje. Nigdje u blokovima zgrada nije bilo parkirališta, parkiranje na ulici. Auto se ne ostavlja gdje kome padne na pamet, nego za to predviđeni prostor! Na Zapadu, poslednjih 60 god. nije građeno bez podzemne garaže.
Preporučujem 4
Kenedi
Jeste li vi kad bili u Beogradu? Svraćate li? Blokovi iz vremena "posledica socijalizma" su jedino mjesto u Beogradu gde može da se parkira bez ozbiljnijih problema. Problem su kapitalističke tvorevine npr. ceo Vračar koji je prepušten investitorima. Tamo više ne može ni da se živi a kamoli parkira automobil. @Današnjico Srbije!
Preporučujem 13
dzordz
kao vozaca koji je polozio pre nekoliko decenija, i parkiram se gde se placa, mene ste uplasili. i polako me isterujete iz beograda. parking zona je stigla do sc olimp. zasto? zasto da se placa parking ispred sopstenog boravista? ajde jednom da gradska vlast napravi besplatno parkiraliste u mirijevu, moze i na vise nivoa, ili u paviljonima na nbgdu. sta ce nam vlast ako je prema nama drakonska.
Bory
Miroslav K, živim u Švajcarskoj. U cijelo Evropi je skoro je nemoguće naći parking gdje se ne plaća! Amerika NIJE Evropa! Amerika ima daleko više prostora. Ja poznajem Ameriku, ali TI Evropu NE. U manjim mjestima u Evropi se ispred prodavnica još može naći besplatan parking, ali je sve manje. Vi iz Amerike uvijek brkate pojmove. Cijela geo Evropa je gusto naseljeni stari kontinent! Parking mjesta su tako uska, jedva da se može izvući iz auta! Pričaš bez veze! Ako ne znaš, Srbija je u geo Evropi!
Preporučujem 3
Miroslav K
@bory- o cemu vi to pricate:"parking nigde u svetu nije besplatan"? U Americi jeste besplatan u svim shoping malls, na ulicama u vecini naselja, jedino se npr u centru Chicaga naplacuje na ulici a inace stambene zgrade imaju svoje zatvorene parking gde se zajedno sa kupovinom stana kupi I parking, starije manje zgrade imaju svoje parking sa nalepnicom da se tu stanuje, pricate bezveze !
Preporučujem 4
Prikaži još odgovora
Rocko
Gradski Sekrtarijat za saobracaj ne zeli da prihvati jednostavnu cinjenicu: ne moze se i ne sme se smanjiti broj automobila u centru, sve dok se ne izgradi metro. Zona usporenog saobracaja na Trgu Republike je katastrofalna odluka, potekla bas iz ovog Sekretarijata. Umesto da se saobracaj ubrza, kako bi se lakse odvijao i smanjile guzve, oni ukidanjem jedne trake stvaraju uslove za jos vece guzve. Kojim pesacima je potreban prostor velicine fudbalskog igralista na Trgu Republike?
Fonko
Spremite vi parking za jos veci broj automobila.ovamo hocete da razvijate grad,da zaradite od akciza na gorivo,registracija,raznih atesta a na drugu stranu stiskate vozace,smisljate im kazne.objavite koliko rezervisanih parking mesta ima na trritoriji grada za raznorazne drzavne institucije,za sve i svasta.a o parkiranju vladinih vozila ispred zgrade vlade u Kneza Milosa,na sred trotoara za pesake da ne pricam.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja