sreda, 28.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 10.12.2019. u 13:46

Dvadesetosmicom do srca grada

На линији 28 првобитно су саобраћали аутобуси (Фото: лична архива)

U rubrici „Među nama” pročitao sam pismo istoričarke umetnosti, gospođe Svetlane Brnović Mitić, pod naslovom „Vratite nam dvadesetosmicu”. U dopisu, između ostalog, navodi da je na ovoj liniji prvih godina saobraćao autobus. Šaljem sliku autobusa broj 28, sa stanice kod podvožnjaka, za koju je istoričarka umetnosti vezana lepim uspomenama.

Duže od 60 godina stanujem u Cvijićevoj ulici i dobro se sećam autobusa broj 28. Truckao se po kaldrmi i stizao. Njime sam odlazio na posao i vraćao se kući. Ali i putovao dalje, recimo do „Konja” ili Studentskog trga, odakle se, naravno peške, nastavljalo u uvek zanimljivu Knez Mihailovu i dalje na „Kališ”, do Partizanovih teniskih terena.

Posle sam se penzionisao, kao što se penzionisao i autobus, kad su ga godine stigle. Ali život između Čingrijine na Zvezdari i Studentskog trga nastavio se na asfaltu, trolejbusom. Nešto sporijim i tišim. Ko god se potrudio da četrdeseticom poveže Zvezdaru i Banjicu, dobro je uradio. Spojio je još dve udaljene tačke. U automobil sam ulazio samo za odlaske van Beograda.

Ubeđen sam da dvadesetosmica ima svoje mesto na ulici. Od stanice do stanice, iz Čingrijine, kroz Dimitrija Tucovića, Cvijićevu, Jaše Prodanovića, Takovsku, Svetogorsku, preko Trga republike, sve do Kolarca. Zvezdarcima, bulbuldercima i nama iz Cvijićeve potreban je taj prevoz. Tamo i nazad. I važniji nam je, ipak, od uspomena na vreme kad su nas prvi autobusi, pa trolejbusi vozili u srce grada.

B. Milovanović,
Beograd

Komentari8
47adc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gordana
Срце града припада богатом слоју становништва, са суженим коловозом испред Народног позоришта и како кажу гаражом на Студентском тргу у перспективи. Шта ће студенти на Студентском/будућем гаражном тргу? А ко ће знати, можда и буде милости за линију 28. трола, аутобус или електрични аутобус, све и са само пролазном станицом на Студентском тргу било би решење. Мада, превише дуго се наглас ћути о овом проблему/прекој потреби грађана, који су рекли своје, или се чека плава трава заборава.
Siniša Stojčić
Niko vama ne brani, ali nas i ne štiti
Siniša Stojčić
Mislim da ste malo preterali sa tom 28.-om.Da li je javnost upoznata sa prevozom u unutrašnjosti Srbije, ali, izgleda da ih samo Beograd zanima. Od mog Donjeg Milanovca, nikakav prevoz nema do Negotina, Bora, Zaječara... Sve su to mesta u kome ljudi ostvaruju zdravstvenu zaštitu
Мирослав
Јесте ли имали редован превоз до наведених места? Зашто га нисте сачували? Линија 28 постоји више од пола века. Тада су возили Фапови аутобуси са двоја врата, личили на старе зелене троле. С друге стране, ко зна колико ваших земљака је везано за ову линију, оних који су се преселили у Београд или овде студирају. Да не проширујем даље статистику о становништву.
Ana Tucakovic
Pa necete voziti trola do Milanovca ne razumem ljude koji opstruiraju svaki predlog
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja